Voorjaar 2024

De Bennet van bij QS kon wel wat hebben.

De Lie misschien naweeën van de val?
Dat was toch ook wisselend niet? Er zijn Tour etappes geweest waar ze hem bijna den berg over moesten duwen. Das natuurlijk niet hetzelfde dan eens een heuveltje maar Bennet staat/stond nu toch niet echt bekend als een type Pedersen/Kristoff denk ik.

De Lie misschien idd van die val nog, zou wel kunnen. Aan de andere kant... laat je die dan starten in een rittenkoers van een week? Zeker eentje van dit niveau... :unsure:

vdP kon Pogacar al niet volgen op de Kwaremont, laat staan in de Ardennen. Pogacar zoals hij gisteren rond reed, daar is niks aan te doen... door niemand.

Pretbederver :P
Nee klopt volledig wat je zegt, en toch al zeker in Luik. Maar goed hoe goed MVDP zal zijn dat is nog maarr gissen.
Volgens Remco is hij alvast wel in duidelijk goede vorm, maar hoe dat zich zal vertalen is nog de vraag natuurlijk.
Wist niet dat Kooi dit kon overleven, niet enkel snel maar dus ook sterk.
Denk dat het al bij al wel zal meegevallen hebben. Het was ook een kortere rit, plus dat Kooij wel meer is dan enkel maar snel aan de meet.
Op de camera had ik trouwens gezegd dat Pedersen won. Op de foto is het natuurlijk wel duidelijk.

Dat was toch ook wisselend niet? Er zijn Tour etappes geweest waar ze hem bijna den berg over moesten duwen. Das natuurlijk niet hetzelfde dan eens een heuveltje maar Bennet staat/stond nu toch niet echt bekend als een type Pedersen/Kristoff denk ik.

De Lie misschien idd van die val nog, zou wel kunnen. Aan de andere kant... laat je die dan starten in een rittenkoers van een week? Zeker eentje van dit niveau... :unsure:

Hij heeft er maar ene gereden bij QS en in die ene won hij de groene trui dus zal al bij al wel meegevallen zijn.

Dit is wel van voor zijn QS periode maar kon toen echt wel een lastige finale aan.

Is natuurlijk jaren geleden haalt al lang dat niveau niet meer.

Snap het ook niet echt. Gallopin zei gisteren dat de schade bij De Lie toch wel zwaar was en ze hem dus niet top verwachtten in Paris Nice. Maar waarom start hij dan? Is het dan niet beter om gewoon even te rusten en dan weer vol te trainen? Tenzij ze denken echt die koerskilometers nodig te hebben natuurlijk, De Lie heeft er nog niet veel dit seizoen.

Alleszins, een goede De Lie lost hier natuurlijk nooit. Het zei al voldoende dat een Beullens en Campenaerts vol meesprongen met het groepje Remco. Denk dat ze bij Lotto daar de switch al hadden gemaakt.

Snap het ook niet echt. Gallopin zei gisteren dat de schade bij De Lie toch wel zwaar was en ze hem dus niet top verwachtten in Paris Nice. Maar waarom start hij dan? Is het dan niet beter om gewoon even te rusten en dan weer vol te trainen? Tenzij ze denken echt die koerskilometers nodig te hebben natuurlijk, De Lie heeft er nog niet veel dit seizoen.

Alleszins, een goede De Lie lost hier natuurlijk nooit. Het zei al voldoende dat een Beullens en Campenaerts vol meesprongen met het groepje Remco. Denk dat ze bij Lotto daar de switch al hadden gemaakt.

Je kan ook trainen in koers natuurlijk.
Dat zal niet voor elke renner zo goed werken, maar het kan zeker dat renners daar goed op reageren.
In een UAE waar je rondbolt aan 180W NP ga je niet beter worden, maar in een PN waar je niet mee in de finale gaat krijg je wel wat prikkels en base training.

Lbl tegen Remco wil ik nog wel eens zien..
Ze gaan vermoedelijk alletwee in zeer goede vorm zijn, maar Pogacar in begenadigde dag... én hij zal ongetwijfeld uitkijken naar een duel met Evenepoel. Wat van de Belg ook gezegd kan worden.
Het wordt eerste of tweede voor de Sloveen, dat lijkt me zeker.
Het gebeurt vaak genoeg dat wie goed is tot begin maart vooral vroeg gepiekt heeft en daarna niet meer veel presteert in het voorjaar. Deze koers valt te vroeg om de piek te kunnen doortrekken en Van Gils is al twee weken echt top (4 koersdagen, telkens top 5). De heuvelklassiekers zijn pas binnen zes weken, dat is te lang om door te trekken en voor velen te kort om relatieve rust te nemen en dan terug top te zijn.
Van Gils legt ong. een zelfde parcours af qua resultaten als Healy vorig jaar en kijk eens wat de Ier uit zijn mouwen schudde in april.
Maxim kan evengoed een gigantische stap hebben gezet vorige winter en zijn 'basis'niveau is heel wat hoger dan vorig jaar, wat zich vertaald in deze resultaten.
De rest precies toch een pak minder
Evenepoel gaat weg.
Bernal mee en pakt over.
Roglic ook mee, maar pakt niet over :sop:.
Die Jumbo-manieren heeft hij blijkbaar meegenomen. Zonde, al begrijp ik het wel, met de sprinters in de achtergrond.
Een beetje goede wil tonen doet veel. Het is de Tour nog niet.

Van Gils legt ong. een zelfde parcours af qua resultaten als Healy vorig jaar en kijk eens wat de Ier uit zijn mouwen schudde in april.
Healy werd derde in een relatief zwakbezette Trofeo Calvi, viel na 1 rit weg in Besseges begin februari en kwam dan pas terug in koers (en direct op niveau) eind maart, drie weken voor de Brabantse Pijl, drie weken na Strade Bianche.

Daarnaast wordt mijn post compleet verkeerd gelezen, niet alleen door jou. Als ik zeg dat we vaak zien dat renners die het goed doen tot begin maart daarna minder presteren, zeg ik niet dat het ongezien is en ook nooit nog zal gebeuren.

Ik was hier enkel voorzichtigheid aan het prediken. Er zijn al meer dan genoeg coureurs van wie na hun seizoensstart gigantisch veel van verwacht werd en die nadien geen deuk in een pakje boter meer trapten tot de zomer. Als Van Gils niet goed is in de Ardennen, is dat maar zo en heeft hij nog altijd een grote stap gezet op basis van wat we al gezien hebben.

GH0qXoEWkAEDePD

vdP kon Pogacar al niet volgen op de Kwaremont, laat staan in de Ardennen. Pogacar zoals hij gisteren rond reed, daar is niks aan te doen... door niemand.
Doet me een beetje denken aan dat mensen dachten dat WVA serieus kans maakt op winst in LBL.
Als alle puzzelstukjes samenvallen en alle kaarten vallen goed, jazeker, maar zolang Pogi en R.EV een doel maken van Luik en niet vallen gaat er toch echt weinig aan te doen zijn.

Koers blijft natuurlijk koers. En MVDP is één van de grootste talenten op twee wielen, maar die gaat helemaal op het einde van zijn piek toch niet meer de krachten vinden om weerwerk te kunnen bieden tegen Pogiboy en R.EV.

Voorspellen ze slecht weer of zo dat de toppers zo vroeg starten?

Bjerg ook al gedaan. Waerenskjold momenteel aan de leiding. Beetje te vlak denk ik voor Vingegaard moet 7" toegeven.

Voor al geroep van Uijtdebroecks over de dramatische TT setup van Bora en hoe hard ze bij Visma wel niet gewerkt hebben op zijn zwakke punten (waaronder de TT) is zijn tijdrit in de Tirreno anders wel heel zwak.

Sokken die 1cm te hoog komen? How maar! Maar DIT kan wel? :unsure:

Aan de andere kant, of dit nu zoveel slechter is dan die mottige sok van Specialized dat durf ik nog niet zo direct zeggen. :unsure:

EDIT: also, die TT helmen van EF & UnoX zijn nu ook niet bepaald estetische pareltjes.

Voor al geroep van Uijtdebroecks over de dramatische TT setup van Bora en hoe hard ze bij Visma wel niet gewerkt hebben op zijn zwakke punten (waaronder de TT) is zijn tijdrit in de Tirreno anders wel heel zwak.

Dat wisten we toch al op voorhand natuurlijk. Bora rijdt op dezelfde fiets als QS dus zoals Evenepoel. Dus dat het materiaal zou liggen was onzin natuurlijk.

Niet alles wat Jumbo doet is goud zie de nieuwe tijdrit positie dat ze bij VA hebben gedaan vorig jaar sindsdien zijn zijn tijdritten er enkel op achteruit gegaan.

Sokken die 1cm te hoog komen? How maar! Maar DIT kan wel? :unsure:

Aan de andere kant, of dit nu zoveel slechter is dan die mottige sok van Specialized dat durf ik nog niet zo direct zeggen. :unsure:

EDIT: also, die TT helmen van EF & UnoX zijn nu ook niet bepaald estetische pareltjes.

We hebben nood aan een fashion comite in de wielrennerij. Meteen ook witte broeken verbieden. Al die mottigheid eruit :unsure:

Terug
Bovenaan