Reverz
Well-known member
Ik wíl wel zeggen "erger dan die bruine broek kan niet" maar dan kijk ik naar die foto en vraag ik mij oprecht of dat wel écht zo is1000 UCI punten aftrek voor die broek. Wtf is dit?
![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik wíl wel zeggen "erger dan die bruine broek kan niet" maar dan kijk ik naar die foto en vraag ik mij oprecht of dat wel écht zo is1000 UCI punten aftrek voor die broek. Wtf is dit?
![]()

Inderdaad, laten we gewoon eerlijk zijn - we zijn aan het wachten op het volgende monument van Wout en ik denk hijzelf ook. Alles er naast is uiteraard mooi, maar volgens mij toch zwaar in de schaduw van de grote koersen. We kunnen wel praten over zijn prachtig palmares en wat voor een toprenner het is, maar de winnaar Wout zal ook wel meer willen oogsten in die wedstrijden (en het publiek verwacht dat ook). Daar is niets mis mee, integendeel. Zelfde voor Matje. We spreken hier dan ook over de absolute top van het wielrennen, ik zie niet in hoe die tevreden moeten zijn met een voorjaar met bv. alleen een overwinning in de Strade.Los daarvan, lijkt me wel duidelijk dat een 2de Strade, zowel voor VA als VDP, maar een doekje voor het bloeden is als ze geen RVV/PR winnen. Zou er ook niet van verschieten dat VA LBL ook dit jaar meeneemt.
Ik verwacht niet dat hij zich zal uitwringen zoals in 2021 maar als hij aan de voet van de slotklim in rit 5 voelt dat er iets mogelijk is voor GC gaat hij die kans écht niet laten liggen. Tis niet omdat RvV en P-R DE hoofddoelen zijn dat je daarom al de rest zomaar moet negeren. Als je GC kan winnen in T-A of P-N dan is je voorjaar geslaagd, voor gelijk welke renner.
Verwachten Wout geen 2de kindje in de periode van Glasgow of heb ik dat verkeerd onthouden?Absoluut. We hebben sowieso een te monumentale reflex in Vlaanderen. Ik denk dat WVA zéker na vorig jaar beseft dat alles afstemmen op die twee monumenten een enorm groot risico is.
PR is sowieso soms wel een loterij, en RVV is het het gewoon niet waard, we maken die koers sowieso al groter dan hij maar is.
Ik hoop vooral dat ze al bezig zijn met een plan Glasgow, de enige eendagskoers die er écht toe doet en écht niet kan ontbreken op dat palmares
Ik weet het zo niet... Ik denk dat de drang bij Van Aert om RVV en/of P-R steeds groter wordt. Als je ziet wat hij allemaal al gepresteerd heeft de laatste jaren, maar deze 2 monumenten nog niet aan zijn palmares heeft kunnen toevoegen, dat houdt hem wel bezig lijkt me.Absoluut. We hebben sowieso een te monumentale reflex in Vlaanderen. Ik denk dat WVA zéker na vorig jaar beseft dat alles afstemmen op die twee monumenten een enorm groot risico is.
PR is sowieso soms wel een loterij, en RVV is het het gewoon niet waard, we maken die koers sowieso al groter dan hij maar is.
Ik hoop vooral dat ze al bezig zijn met een plan Glasgow, de enige eendagskoers die er écht toe doet en écht niet kan ontbreken op dat palmares
)Verwachten Wout geen 2de kindje in de periode van Glasgow of heb ik dat verkeerd onthouden?

Oh ik twijfel niet dat RvV & P-R met stip bovenaan de bucket list staan maar het één sluit het ander niet uit. Dat hij past voor een Strade dat snap ik, hij heeft die koers al gewonnen EN in alle eerlijkheid is dat ook vooral een afbraakkoers, ik kan mij moeilijk voorstellen dat je daar beter van wordt. Tis geen P-R maar toch... maar een Tirreno? in 3 van de 7 ritten moet hij niet trappen en de konigingenrit bestaat waarschijnlijk uit een lange aanloop met een slotklim van een half uurtje. Die 2 puncher ritten zijn andere kost maar zonder een zotte Pogacar en met een toch wel sterke ploeg om de boel te controleren zou ook dat geen slagveld mogen worden... 3 weken voor de heilige week zou een Tirreno met GC ambities toch geen probleem mogen vormen lijkt mij. En om eerlijk te zijn zie ik op het huidige Tirreno startlist op PCS geen enkele naam staan waarvan ik denk: dat wordt ne moeilijke voor Van Aert... buiten misschien Vlasov die vaak goed voor de dag komt in koersen van een week en binnen zijn eigen ploeg Roglic.Ik weet het zo niet... Ik denk dat de drang bij Van Aert om RVV en/of P-R steeds groter wordt. Als je ziet wat hij allemaal al gepresteerd heeft de laatste jaren, maar deze 2 monumenten nog niet aan zijn palmares heeft kunnen toevoegen, dat houdt hem wel bezig lijkt me.
Ik heb al een stukje gezien van 'All-in' op Prime, en daar onderstreept hij toch ook maar weer eens hoe graag hij P-R ooit wil winnen.
Op het einde van zijn carrière zal hij meer spijt hebben dat RVV of P-R op zijn lijst ontbreekt, dan dat de Tirreno op zijn lijstje ontbreekt.
Voor de meeste jongen Vlaamse rennertjes is de RVV en/of P-R winnen toch nog altijd een droom hoor. Als je één van die koersen wint, ben je in Vlaanderen toch nog steeds een halfgod.
En dan de sponsor nog. Ik denk dat Jumbo ook liever de RVV zou winnen, dan de Tirreno eerlijk gezegd. (Of nog beter: de Tirreno met Roglic, de RVV met Van Aert)
Is het een groot risico om enkel op deze 2 monumenten te gokken? Voor Van Aert niet, vind ik. Hij heeft alles in het voorjaar al gewonnen (allé, behalve dan een Tirreno of P-N). Nu ja, wat is gokken. Een ritje in de Tirreno zal hij niet laten liggen onderweg, en als hij de E3 of G-W kan winnen, zal hij het ook niet laten. Maar het is duidelijk wat het grote doel is.
Ben het ook niet eens met 'we maken de RVV groter dan die is'.
Nee, het is niet de belangrijkste koers van het jaar. Genoeg buitenlanders die er ook niet van wakker liggen.
Maar, het blijft wel een echt monument. Voor het grote publiek in Vlaanderen is dat, samen met de TDF, gewoon nog steeds dé koers van het jaar. Qua populariteit, sponsor-belangen, ... is dat gewoon heel belangrijk voor een Vlaamse renner/ploeg. Hoeveel jonge Vlaamse renners zijn hierdoor niet met koersen begonnen? Dat mag je niet onderschatten. Zij zitten thuis niet voor de buis en zeggen 'mama, ik wil de Tirreno winnen'.
Komt hij pas terug in competitie in Catalonië ofzo?Evenepoel is na de UAE naar Tenerife gegaan voor hoogtestage tot Catalonië inderdaad. Dus geen P-N of Tirreno voor hem.Over GC ambities gesproken trouwens... weet er iemand wat Evenepoel gaat doet? Ik dacht dat die aangekondigd was voor de Tirreno maar ik zie op PCS voorlopig enkel Flupke, Bagioli & Jakobsen op het startblad staan voor Quick-Step.Komt hij pas terug in competitie in Catalonië ofzo?
Kelderman en zeker Valter hebben echt wel niks te vertellen hoor. Kelderman zal de Giro rijden als backup voor Roglic maar die mannen hebben volgens mij echt geen eisen te stellen.Ik zie ook niet waarom Wout voor een klassement zou rijden als Visma met renners als Roglic, Kelderman en Valter naar daar gaat. Andere prioriteiten lijkt mij. Puur voorbereiding en hem kennende zal hij vlammen in de ITT, enkele sprints kleuren en de ziel uit zijn lijf rijden voor de ploeggenoten.
En de Brabantse Pijl ;-)Evenepoel is na de UAE naar Tenerife gegaan voor hoogtestage tot Catalonië inderdaad. Dus geen P-N of Tirreno voor hem.
Catalonië en dan Luik, dat is het zowat tot de Giro denk ik.
Evenepoel rijdt de Brabantse pijl niet. Komt normaal pas de 20ste terug naar België.En de Brabantse Pijl ;-)
Staat nochtans in zijn programma via PCS.. en die zijn in principe nauwkeurig.Evenepoel rijdt de Brabantse pijl niet. Komt normaal pas de 20ste terug naar België.
Evenepoel rijdt de Brabantse pijl niet. Komt normaal pas de 20ste terug naar België.
Staat nochtans in zijn programma via PCS.. en die zijn in principe nauwkeurig.
Staat nochtans in zijn programma via PCS.. en die zijn in principe nauwkeurig.
In dat artikel werd er inderdaad aangegeven dat hij start. Volgens het artikel op HLN (https://www.hln.be/wielrennen/evene...en-niet-meer-in-belgie-tot-20-april~a10f1861/) komt hij pas rond de 20ste terug.Brabantse Pijl is er recent inderdaad nog aan toegevoegd. Oorspronkelijk stond het niet op het programma maar zal zelf wel zijn trui willen tonen in beetje zijn streek. En als hij ondertussen in de goot heeft leren rijden wie gaat hem daar van de zege houden natuurlijk.
Tussendoor start hij ook in de klassiekers de Brabantse Pijl (12/4) en Luik-Bastenaken-Luik (23/4) waar hij aan de start verschijnt als titelverdediger.
![]()
Echtgenote Oumi onthult weekmenu van wereldkampioen Remco Evenepoel (die ook Ronde van Catalonië zal rijden)
Remco Evenepoel is in volle voorbereiding op het wielervoorjaar, met onder anderen Luik-Bastenaken-Luik en de Ronde van Italië. Gebalanceerd eten is dus de boodschap voor de wereldkampioen.www.nieuwsblad.be
Verwachten Wout geen 2de kindje in de periode van Glasgow of heb ik dat verkeerd onthouden?