Voorjaar 2023

Aan een ITT is eerlijkheidshalve geen lap te zien.
Alleszins veel meer dan aan de zoveelste vlakke rit met vluchtersgroep die sowieso op een massasprint zal eindigen.

Een proloog van 10km en dan nog een TT van minstens 30km vind ik het absolute minimum voor een grote ronde. Bovendien zorgt dit ervoor dat renners 3 weken lang top moeten zijn. Nu hoor je renners toch vaak zeggen "ik moet pas top zijn halfweg de 2e week".

Die tijdrit kilometers zijn toch al een pak geminderd in vergelijking met vroeger (de goeden ouden tijd ;) ).
De tijden van Ulrich en Armstrong waren toch bijna altijd + 100km tijdritkilometers over de volledige ronde.
Meestal 2 van +/- 50 km en dan nog een proloog. Dat is eigenlijk nog niet zo lang geleden.

Dus nu +/- 50km is zeker meer dan voldoende.
Maar zou er ook geen probleem mee hebben om eens een grote ronde zonder tijdritkilometers.
(als ze er dan 2 sjieke ritten in de plaats steken)

Ik vind het wel goed dat er klimtijdrit is, maar 3 tijdritten in een grote ronde is toch veel te veel van het goede. Zou veel liever de TTT terug opwaarderen, maar dan geen flutafstandjes.

Alleszins veel meer dan aan de zoveelste vlakke rit met vluchtersgroep die sowieso op een massasprint zal eindigen.
Maar dat is een scheve vergelijking... de tijd waarin Petacchi 9 Giro ritten won in 1 jaar en er 7-8 massasprints in een Tour zaten is voorbij. Gelukkig... maar dat wil niet zeggen dat we niet toch 4-5 opties moeten behouden voor de sprinters in zo´n GT. ITT <> vlakke rit zijn geen communicerende vaten imo. Er zijn andere mogelijkheden ook ipv een 3de ITT.

Net als @Cerv.Be vind ik 3 ITT´s in een grote ronde wel echt teveel. Maar 1 vind ik dan ook weer te weinig...

Ik ben ook wel te vinden voor een TTT maar geen grote afstanden in een GT. Dat vergroot inderdaad alleen nog maar het verschil tussen de grote ploegen en de rest en dat is niet nodig.

2 dagen na de Strade Bianche komt Van Aert wel aan de start van Tirreno-Adriatico. "Was het niet beter geweest dat Wout ook voor die wedstrijd had afgezegd?", vraagt Bakelants zich af.

"Dan kon hij nog 2 weken langer op hoogtestage blijven en toewerken naar het gewenste niveau."
Voila, nu hoor je het van een ex-coureur mét verstand van zaken :tongue:.

Blijf bij mijn punt. Strade kon perfect gereden worden, als je twee dagen later T-A rijdt.
Jumbo heeft bewezen dat je geen inrij-wedstrijden nodig hebt om heel goed te zijn.

Voila, nu hoor je het van een ex-coureur mét verstand van zaken :tongue:.

Blijf bij mijn punt. Strade kon perfect gereden worden, als je twee dagen later T-A rijdt.
Jumbo heeft bewezen dat je geen inrij-wedstrijden nodig hebt om heel goed te zijn.

Ik denk niet dat het gaat over de tijd. Starte TA zaterdag dan stond hij gewoon aan de start. TA is gewoon een veel "makkelijkere" koers dan Strade. TA telt ook wel wat rust ritten (vlakke ritten) waar je niet al te diep moet gaan.

Ik denk niet dat het gaat over de tijd. Starte TA zaterdag dan stond hij gewoon aan de start. TA is gewoon een veel "makkelijkere" koers dan Strade. TA telt ook wel wat rust ritten (vlakke ritten) waar je niet al te diep moet gaan.

Waarschijnlijk voor Wout wel rustig, maar op PCS staan ze allemaal behalve de ITT en laatste rit allemaal heuvelachtig geklasseerd :).
Nu ik denk dat Wout er zuiver als knecht naar toe gaat. (enkel ITT eens knallen)
Verwacht veel van Kelderman nu hij overgestapt is naar het wonderteam :)

Ja, extra kilometers malen in koersverband is niet slecht (Strade als goede training opvatten...), maar je gaat me niet zeggen dat VA de TT rustig gaat aanvatten?
Hem kennende gaat hij voluit, rustig rijden in een TT ligt niet zijn aard.

Waarschijnlijk voor Wout wel rustig, maar op PCS staan ze allemaal behalve de ITT en laatste rit allemaal heuvelachtig geklasseerd :).
Nu ik denk dat Wout er zuiver als knecht naar toe gaat. (enkel ITT eens knallen)
Verwacht veel van Kelderman nu hij overgestapt is naar het wonderteam :)
Dat verwacht ik dus niet. Ik denk niet dat Wout gaat knechten in T-A en al zeker niet voor Kelderman die echt wel een paar trappen onder de 3 grote kopmannen van de ploeg staat. De enige manier waarop ik Wout zie knechten in deze Tirreno is als het hem goed uit komt kwa trainingsprikkel.

Uiteindelijk is deze Tirreno op papier echt geen zware koers zoals @dadash al gezegd heeft. In die ITT gaat hij sowieso wel full gaz gaan... is 11,5km, het is niet alsof dat een enorme trainingsbelasting geeft + is biljartvlak en quasi constant rechtdoor, is eigenlijk op zijn maat.
Ritten 2, 3 & 7 zijn 'vlak', daar gaat weinig of geen verschillen zijn. 4 & 6 zijn puncher ritten en het type ritten waarvoor veel klassieke types al jaren de Tirreno opzoeken ipv Parijs-Nice. De enige rit waar het moeilijker zal zijn voor Wout is rit 5 maar het is vroeg op het jaar en aankomst op 1500m... voor hetzelfde geld krijg je een vreselijk dag en schrappen/korten ze die rit in met plots een uitgelezen GC kans (hallo GVA :unsure:).

Ik verwacht niet dat hij zich zal uitwringen zoals in 2021 maar als hij aan de voet van de slotklim in rit 5 voelt dat er iets mogelijk is voor GC gaat hij die kans écht niet laten liggen. Tis niet omdat RvV en P-R DE hoofddoelen zijn dat je daarom al de rest zomaar moet negeren. Als je GC kan winnen in T-A of P-N dan is je voorjaar geslaagd, voor gelijk welke renner.

Ja, extra kilometers malen in koersverband is niet slecht (Strade als goede training opvatten...), maar je gaat me niet zeggen dat VA de TT rustig gaat aanvatten?
Hem kennende gaat hij voluit, rustig rijden in een TT ligt niet zijn aard.
Je kan echt niet de Strade als training rijden... niet als je naam Wout Van Aert is.
Het is er ook gewoon de koers niet voor. De Strade is zo'n typische koers waar je zo'n rainbow unicorn prikkel geeft, alles door elkaar van korte pieken op die steile klimmetjes tot langere inspanningen op de lange gravel sectoren en dat alles in willekeurige volgorde. Dan kan je beter op training de trainingprikkel geven die je écht wil als de koers op zich geen doel is.

Laatst bewerkt:
Strade is geen koers die je als training kan opvatten daarvoor is die veel te lastig. Er is geen peloton hé. Alles ligt gewoon een halve dag in stukken en brokken. Dat valt in niks te vergelijken met een relatief korte inspanning zoals een TT of een vlakke/licht heuvelende rit waarbij je 99% van de tijd in het wiel zit.

Alé, het is goed. Ik geef me (voorlopig) gewonnen.
't Is te hopen dat hij kan meestrijden over enkele weken in de koersen, die hij wil winnen, anders kunnen we het steken op zijn paar dagen ziekte tijdens zijn periode op de berg of de gemiste Strade als extra waarde om de 100% te kunnen halen.

Heel uw voorbereiding en de eerste helft van uw seizoen uitlijnen op de koersen die je nog niet gewonnen hebt kan twee kanten uit.

1) Je wint die koersen en iedereen is lyrisch. Wat een magnifiek plan toch! Geniaal gewoon!

2) Je verliest en staat daar in mei als grote meneer met 0 overwinningen op uw palmares en de druk om toch nog te moeten presteren.

Op hetzelfde moment rijdt MVDP alles wat los en vast hangt en rijgt de overwinningen aan elkaar van Vlaanderen tot Italië en neemt Spanje ook nog mee.
En op die grote dagen draait hij de BOA’s van zijn RC903’s aan. Legt zijn aeroad op de grote plaat en rijdt u van het kaske naar de muur en pakt daar de overwinning.

Ik zou rijden wat ik kan rijden en winnen wat ik kan winnen.
Mijn naam meermaals als winnaar? Super!

Maar ze zullen het wel beter weten bij jumbo zeker. Ze zullen wel een plan hebben.
Hoop ik.

Laatst bewerkt:
Heel uw voorbereiding en de eerste helft van uw seizoen uitlijnen op de koersen die je nog niet gewonnen hebt kan twee kanten uit.

1) Je wint die koersen en iedereen is lyrisch. Wat een magnifiek plan toch! Geniaal gewoon!

2) Je verliest en staat daar in mei als grote meneer met 0 overwinningen op uw palmares en de druk om toch nog te moeten presteren.

Op hetzelfde moment rijdt MVDP alles wat los en vast hangt en rijgt de overwinningen aan elkaar van Vlaanderen tot Italië en neemt Spanje ook nog mee.
En op die grote dagen draait hij de BOA’s van zijn RC903’s aan. Legt zijn aeroad op de grote plaat en rijdt u van het kaske naar de muur en pakt daar de overwinning.

Ik zou rijden wat ik kan rijden en winnen wat ik kan winnen.
Mijn naam meermaals als winnaar? Super!

Maar ze zullen het wel beter weten bij jumbo zeker. Ze zullen wel een plan hebben.
Hoop ik.
Zelfs met het afzeggen voor de Strade rijdt VA nog evenveel koersen als VDP tot aan Roubaix. VDP heeft het openingsweekend ook geskipt dus die rijdt ook niet alles wat los en vast hangt.

Zelfs met het afzeggen voor de Strade rijdt VA nog evenveel koersen als VDP tot aan Roubaix. VDP heeft het openingsweekend ook geskipt dus die rijdt ook niet alles wat los en vast hangt.
Idd, VA rijdt Strade niet, vdP rijdt G-W niet. Voor de rest zijn hun programma´s identiek (momenteel).

Je moet eens kijken hoeveel koersen er tussen nu en Vlaanderen zijn ;) De frank zal vallan.

Daarbij is enkel het ruw programma gekend. Het kan zomaar eens zijn dat MVDP nog een koersje zoals DDV doet of één of meerdere schrapt.
Misschien stapt WVA of MVDP wel vroegtijdig uit in de Tirreno.
De balans wordt opgemaakt op het einde van het voorjaar of het einde van het seizoen. Je kan nu eenmaal niet alles rijden en als Wout niet de strade wilt rijden dan is dat zo.
Maar als het vanuit de optiek is van “ik heb dat al gewonnen, ik focus mij enkel op de 2 grote doelen” dan lijkt mij persoonlijk dat niet de beste of slimste optie.
Maar voor hetzelfde geld wint hij beide en vinden we het fenomenaal. We gaan het meemaken.

Misschien wil wout zijn Statsistieken van de Strade niet laten zakken is hij niet zeker van zijn vorm en wil hij de Goat van de strade blijven :)
3de - 3de - 1ste - 4de

Je moet eens kijken hoeveel koersen er tussen nu en Vlaanderen zijn ;) De frank zal vallan.

Daarbij is enkel het ruw programma gekend. Het kan zomaar eens zijn dat MVDP nog een koersje zoals DDV doet of één of meerdere schrapt.
Misschien stapt WVA of MVDP wel vroegtijdig uit in de Tirreno.
De balans wordt opgemaakt op het einde van het voorjaar of het einde van het seizoen. Je kan nu eenmaal niet alles rijden en als Wout niet de strade wilt rijden dan is dat zo.
Maar als het vanuit de optiek is van “ik heb dat al gewonnen, ik focus mij enkel op de 2 grote doelen” dan lijkt mij persoonlijk dat niet de beste of slimste optie.
Maar voor hetzelfde geld wint hij beide en vinden we het fenomenaal. We gaan het meemaken.
VA geeft in een boodschap aan waarom hij de Strade niet rijdt. Ik vraag mij dan af waarom je dan nog gaat speculeren over de reden. Door omstandigheden (ziekte op training) valt die er tussenuit, anders stond die gewoon aan de start.

Los daarvan, lijkt me wel duidelijk dat een 2de Strade, zowel voor VA als VDP, maar een doekje voor het bloeden is als ze geen RVV/PR winnen. Zou er ook niet van verschieten dat VA LBL ook dit jaar meeneemt.

1000 UCI punten aftrek voor die broek. Wtf is dit?

FqOBQ1nWcAAiPQI

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan