Voorjaar 2023

Gewoon WT onwaardig. Ze hadden die hun licentie eigenlijk nooit mogen geven, ook al hadden ze genoeg punten. Als er meer ploegen WT willen zijn dan er licenties zijn, moet je ook heel streng zijn op andere dingen en op die vlakken (ethisch en vooral financieel) doet Astana het gewoon al heel lang niet goed.

Daar ben ik het niet mee akkoord. Ze hebben die punten niet gestolen eh.
Ze hebben die op een eerlijker manier gehaald en dus met resultaten hun plaats afgedwongen.

Financieel en qua management daar spreek ik mij niet over uit. Maar ik vermoed dat dit al een stuk minder problematisch is.
Je bent heel streng voor Astana. Maar je moet de cijfers maar eens opzoeken. In de periode 2017-2022 hebben ze over de ganse lijn echt niet slecht gereden of gescoord hoor. En het zijn niet enkel maar de externen maar ook de kazachen die soms wonnen.

Daar ben ik het niet mee akkoord. Ze hebben die punten niet gestolen eh.
Ze hebben die op een eerlijker manier gehaald en dus met resultaten hun plaats afgedwongen.

Financieel en qua management daar spreek ik mij niet over uit. Maar ik vermoed dat dit al een stuk minder problematisch is.
Je bent heel streng voor Astana. Maar je moet de cijfers maar eens opzoeken. In de periode 2017-2022 hebben ze over de ganse lijn echt niet slecht gereden of gescoord hoor. En het zijn niet enkel maar de externen maar ook de kazachen die soms wonnen.
Op een eerlijke manier is discutabel hé... Astana staat al jaren bekend als slechte-/wanbetaler. Is het ok van punten te krijgen voor renners die soms maanden niet betaald worden? Daar kan je op zen minst over discussieren.

Astana zit een beetje in een neerwaartse spiraal.

Waarschijnlijk zijn ook een pak renners vertrokken of kunnen ze ze niet aantrekken , wegens hun slechte betaalwijzen.
Maar de renners zijn waarschijnlijk wel betaald (te laat dat wel).

2022 - 21ste beste ploeg
2021 - 13de beste ploeg
2020 - 7de beste ploeg
2019 - 5de beste ploeg

Ik vermoed dat de ploeg sowieso zijn laatste seizoenen in de WT draait of er moet een nieuwe Kazachs supertalent opstaan, waardoor er weer meer geld in de ploeg komt.

Astana zit een beetje in een neerwaartse spiraal.

Waarschijnlijk zijn ook een pak renners vertrokken of kunnen ze ze niet aantrekken , wegens hun slechte betaalwijzen.
Maar de renners zijn waarschijnlijk wel betaald (te laat dat wel).

2022 - 21ste beste ploeg
2021 - 13de beste ploeg
2020 - 7de beste ploeg
2019 - 5de beste ploeg

Ik vermoed dat de ploeg sowieso zijn laatste seizoenen in de WT draait of er moet een nieuwe Kazachs supertalent opstaan, waardoor er weer meer geld in de ploeg komt.
Ik denk dat de lonen uiteindelijk altijd wel uitbetaald worden (kan bijna niet anders) maar laattijdig betalen is toch al jaren een dingetje... als je bij de betere verdieners bent kan je wrs wel eens een maand overbruggen maar als je aan minimum wage rijdt (40k/jaar op WT niveau dacht ik?) kan ik mij wel voorstellen dat het niet fijn is als je plots x aantal maanden niks ontvangt.

Ik denk dat de lonen uiteindelijk altijd wel uitbetaald worden (kan bijna niet anders) maar laattijdig betalen is toch al jaren een dingetje... als je bij de betere verdieners bent kan je wrs wel eens een maand overbruggen maar als je aan minimum wage rijdt (40k/jaar op WT niveau dacht ik?) kan ik mij wel voorstellen dat het niet fijn is als je plots x aantal maanden niks ontvangt.

Vergeet ook het personeel niet. Die zullen ook wel hun loon meer dan eens te laat hebben ontvangen.

iemand deze al gezien?
Jammer genoeg geen Prime hier
Veel kans kan je gratis een maand prime nemen... om de paar maand heb je wel terug die mogelijkheid.

Parijs-Nice komt blijkbaar met een alternatieve TTT.
Het is niet de tijd van de 4de die telt maar iedere renner krijgt zijn eigen tijd. Zeer interessant hoe de ploegen dit gaan aanpakken en naar mijn gevoel meer spektakel dan de gewone opzet. Het zal een soort van teamsprint worden met de Klassementsmannen als finishrijder. Hoe gaan ze het allemaal aanpakken? Klassementsmannen die een mindere tijdrit hebben gaan we zien sterven in de wielen van hun betere ploeggenoten. Laat maar komen!

Parijs-Nice komt blijkbaar met een alternatieve TTT.
Het is niet de tijd van de 4de die telt maar iedere renner krijgt zijn eigen tijd. Zeer interessant hoe de ploegen dit gaan aanpakken en naar mijn gevoel meer spektakel dan de gewone opzet. Het zal een soort van teamsprint worden met de Klassementsmannen als finishrijder. Hoe gaan ze het allemaal aanpakken? Klassementsmannen die een mindere tijdrit hebben gaan we zien sterven in de wielen van hun betere ploeggenoten. Laat maar komen!

Ook al een TTT daar. In UAE ook al. Veel TTTs dit jaar. Allé vergeleken met een normaal jaar waarin dat aantal zo goed als 0 is.

Zullen inderdaad bijna een voor een aankomen, soort meertrapsraket. Onderschat wel de klassementmannen niet. Pogacar en Vignegaard zijn echte cracks in het tijdrijden hun ploegmaats gaan eerder sterven in hun wiel dan zij in het hunne.

TTT is trouwens 32km lang dus verschillen kunnen best hoog oplopen.

Strade Bianche uitzending pas vanaf 13h30; terug beelden vanaf 14u15 vrees ik ....
Da's nu eens een koers die je volledig zou willen bekijken van start tot finish.

Zullen inderdaad bijna een voor een aankomen, soort meertrapsraket. Onderschat wel de klassementmannen niet. Pogacar en Vignegaard zijn echte cracks in het tijdrijden hun ploegmaats gaan eerder sterven in hun wiel dan zij in het hunne.
Op een biljartvlak parcours kan ik me moeilijk voorstellen dat die TTT er zoveel anders gaat uit zien als normaal. Buiten op het eind misschien hier en daar een renner die zich volledig smijt en nadien kan afhaken.
In groep verplaats je je sneller dus er is geen enkele reden om al vroeger ploegmaats over boord te gooien.

Wel geweldig dat de ttt's opnieuw boven water komen, wat een geweldige discipline. Al vind ik 32km wel te lang, en al helemaal in een koers van 1 week. In uae was het perfect.

Strade Bianche uitzending pas vanaf 13h30; terug beelden vanaf 14u15 vrees ik ....
Da's nu eens een koers die je volledig zou willen bekijken van start tot finish.

Strade op Sporza :o die waren de italiaanse koersen toch kwijt aan Eurosport? Of is dat afgelopen dit jaar? Of is Strade niet van RCS?

Op een biljartvlak parcours kan ik me moeilijk voorstellen dat die TTT er zoveel anders gaat uit zien als normaal. Buiten op het eind misschien hier en daar een renner die zich volledig smijt en nadien kan afhaken.
In groep verplaats je je sneller dus er is geen enkele reden om al vroeger ploegmaats over boord te gooien.

Wel geweldig dat de ttt's opnieuw boven water komen, wat een geweldige discipline. Al vind ik 32km wel te lang, en al helemaal in een koers van 1 week. In uae was het perfect.

Ow ja, gaan ze natuurlijk niet droppen halfweg maar de laatste 2km gaat iedereen toch om beurt alles geven. Beetje zoals Merlier deed met zijn laatste beurt.

Strade op Sporza :eek: die waren de italiaanse koersen toch kwijt aan Eurosport? Of is dat afgelopen dit jaar? Of is Strade niet van RCS?

Ow ja, gaan ze natuurlijk niet droppen halfweg maar de laatste 2km gaat iedereen toch om beurt alles geven. Beetje zoals Merlier deed met zijn laatste beurt.
Nu je het zegt, 't is inderdaad op Sporza.
Ik kan me wel niet herinneren dat Strade ooit op VTM is geweest maar kan mis zijn.

Eurosport heeft inderdaad de volledige rechten voor alle RCS koersen. Ze verkopen de Strade en MSR gewoon door omdat ze daar genoeg geld voor krijgen iirc.
Strade is al jaren te zien op de VRT. Enkel in 2017 niet, het eerste jaar dat RCS de rechten exclusief had verkocht.

Strade was vorig jaar ook op Sporza.
Eurosport heeft inderdaad de volledige rechten voor alle RCS koersen. Ze verkopen de Strade en MSR gewoon door omdat ze daar genoeg geld voor krijgen iirc.
Strade is al jaren te zien op de VRT. Enkel in 2017 niet, het eerste jaar dat RCS de rechten exclusief had verkocht.

Nodigen ze dan niet Nijs uit? Zal het daarom uit mijn geheugen hebben gewist. TV gids zegt Karl en Jose voor zaterdag. Kan beter maar kon dus ook slechter.

Niet akkoord. De ploegentijdrit is een vreselijke discipline die m.i. enkel bestaansrecht heeft als alleenstaand kampioenschap.
An sich is dat wel iets leuk om naar te kijken maar dat geeft de sterkste ploegen gewoon weer een extra voordeel. Een ploegentijdrit zonder tijdsverschillen zou ik nog acceptabel vinden maar anders vind ik dat maar kut. Lijkt me wel moeilijk te organiseren.

Steek dit nu bijvoorbeeld in de Tour van 2023. Of Vingegaard nu sterker is dan Pogacar laat ik nog in het midden maar zijn ploeg is dat wel en dat moet niet extra beklemtoond worden.
Ik heb geen interesse in een TTT-ploeg met Roglic, Vingegaard, Foss, Van Aert, Dennis, Van Baarle, Affini en Tratnik.

Het verschil tussen de haves en de have-nots is al groot genoeg. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je op dag 1 al twee ploegmaats tegen de vlakte ziet gaan en dan nog aan een TTT moet gaan beginnen.

iemand deze al gezien?
Jammer genoeg geen Prime hier
Ik heb gisteren even de eerste aflevering gezien. Ik vind het nogal messy en van de hak op de tak. Het feit dat Ruben Van Gucht en die dude van wielerflits opgevoerd worden vind ik ook al niks maar goed.

Eén ding dat mij wel opviel en wat we eigenlijk ook al wisten bij Van Aert is de quote "ik wil vooral hetgeen ik nog niet heb" (of iets in die trend). Dat afzeggen voor de Strade past daar perfect in... een 2de Strade boeit hem momenteel geen lap volgens mij. RvV en PR daar gaat het over maar wat ik mij wel afvraag: met de vrij last minute switch van Pogacar van TA naar PN... ziet Wout zijn kans schoon om nog eens te proberen voor die 3-tand en past de prikkel van de Strade daarom niet meer in het plan? Tirreno is wel een dikke koers om op u palmares te zetten, geen monument maar toch... veel chance heeft hij ook nog niet gehad in de heilige week. Vooral Roubaix dat is al vaak huilen geweest. U voorjaar volledig van die 2 koersen laten afhangen... daarvoor zijn ze toch wel erg onvoorspelbaar.

Het verschil tussen de haves en de have-nots is al groot genoeg.
In Uae eindigde de eerste 10 ploegen binnen de 20" van elkaar. In de ronde van Spanje heb je vaak een TTT gehad, dat verschil is bij mijn weten nooit beslissend geweest voor de eindzege.

Alles wat verschil oplevert schrappen we tegenwoordig liefst uit een grote ronde. Tijdritkilometers in de tour van 2023? 22km, ronduit zielig.

Alles wat verschil oplevert schrappen we tegenwoordig liefst uit een grote ronde. Tijdritkilometers in de tour van 2023? 22km, ronduit zielig.
22km is wel echt te weinig maar 70km in de Giro is echt wel véél te veel. Als ik moet kiezen tussen die 2 kies ik elke keer voor die 22km hoor. Tour 22 vond ik redelijk ideaal, korte tijdrit in het begin, iets langer op het einde. ~40, max 45km lijkt mij redelijk dicht tegen sweet spot.

Weet je wat het ook is? In Vlaanderen denken we nu graag dat Remco zijn ITT zijn grote wapen is, maar Pogacar is zelf geen pannenkoek tegen de klok en Vingegaard reed die laatste km´s met de remmen dicht zodat Wout kon winnen. Wat de Giro doet is púúr opportunisme tbh.

Een goede tijdrijder mag een edge hebben in een GT maar op 40km kan een goede tijdrijder evengoed nog 2 minuten nemen tegen een slechte. En alles wat na 40km op een halve minuut ligt daar spreken we op 55-60km ook niet over meer dan een minuut. Gerommel in de marge dus en ik snap zeer goed dat organisatoren daarvoor passen. Aan een ITT is eerlijkheidshalve geen lap te zien.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan