Voorjaar 2023

Stonden met 500 Uci punten ofzo voor deze week. Nu hebben ze er bijna 2000.... Ze lachen met de rest.
Hun beste 10 renners hadden nog niet gereden ook natuurlijk.

Met 7 van de berg hier... Vingegard in Gran Camino en dan missen Roglic en Wout nog. Roglic gaat wel niet veel rijden dit voorjaar.

Laporte wint daar dan nog de pelotonsprint ook, voor De Lie. Suprematie heet dat zeker?

teamsky.jpg

En als wij dat doen is het doping en gekocht. ;)

Geen insinuatie toe naar Jumbo (die zowel voorjaar als grote rondes kan domineren), maar gewoon hypocriet , ook van de media.

Wat heeft hem gezegd?

Mohoric zat slecht geplaatst voor de Molenberg.
Dus daar een foutje moest dan terugkomen.

Dan zagen ze iemand van Jumbo wegrijden maar wisten ze niet dat het DVB was (dachten iemand anders) , dus Milan meegestuurd , toen ze wisten dat het DVB was gewoon wel gereden omdat ze wisten dat Milan daar bergop niet mee meekan.

Laatst bewerkt:
Geen insinuatie toe naar Jumbo (die zowel voorjaar als grote rondes kan domineren), maar gewoon hypocriet , ook van de media.

Sky/ ineos is familie van u ofzo? Brailsford is uw vader? :unsure:
Fan zijn van een ploeg ok. Maar het gaan aanzien als “wij“ is toch vreemd :P

Toen sky het deed lagen de kaarten wel anders. Vooral omdat het na een donkere periode was, ze overal domineerden, ze heel mysterieus erover deden en zich openlijk en duidelijk anti-doping uitlieten.

Fan zijn van een ploeg ok. Maar het gaan aanzien als “wij“ is toch vreemd :p

Toen sky het deed lagen de kaarten wel anders. Vooral omdat het na een donkere periode was, ze overal domineerden, ze heel mysterieus erover deden en zich openlijk en duidelijk anti-doping uitlieten.

Alsof iemand hier vragen stelde bij QS dat op hetzelfde moment of net erna super dominant was in de klassiekers. Hij heeft gewoon gelijk, is pure hypocrisie van de Vlaamse media en meeste wielerfans. Als Belgen of ploegen met veel Belgen dominant zijn is dat ok, anders niet.

Ik vind dat in alle gevallen heel saai.

Fan zijn van een ploeg ok. Maar het gaan aanzien als “wij“ is toch vreemd :p

Komt van: ak ik da doe ist rood
Daarom de foto erbij dat niet over ik ging;)

Overal ? Ze hebben sinds 2009 maar 16 voorjaars klassiekers gewonnen dus in 13 jaar
Waarvan 5x kwiatek
Van de jaren wiggins bijna niks van klassiekers gewonnen. Denk ik of het is Cav kbk en scheldeprijs ofzo.

Was gewoon volle focus op de TDF

Blij voor Benoot :)

Vorig jaar bijna DVV, nu toch raak. Hopelijk lukt het nog eens om na de Strade een grote klassieker te winnen of een Tourrit. Dat gun ik hem.

Ik denk dat Van Aert zijn aanval in de RVV best vroeg genoeg plaatst :tongue:

Komt van: ak ik da doe ist rood
Daarom de foto erbij dat niet over ik ging;)

Overal ? Ze hebben sinds 2009 maar 16 voorjaars klassiekers gewonnen dus in 13 jaar
Waarvan 5x kwiatek
Van de jaren wiggins bijna niks van klassiekers gewonnen. Denk ik of het is Cav kbk en scheldeprijs ofzo.

Was gewoon volle focus op de TDF

Overal buiten in de klassiekers inderdaad :p
Sinds hun oprichting in 2010 hebben ze al een fameus lijstje van overwinningen bij elkaar gefietst hoor. En dan zwijgen we nog over ereplaatsen en sterkte in breedte.
Als je dat lijstje gaat bekijken, dat is imposant.
Zijn sinds 2012 altijd top5 geweest en meerdere jaren gewoon de beste ploeg. En soms zelfs met fameus wat voorsprong.

Zelfs nu zijn ze in het rollend jaar de beste ploeg.
Niet UAE en niet jumbo.

Blij voor Benoot :)

Vorig jaar bijna DVV, nu toch raak. Hopelijk lukt het nog eens om na de Strade een grote klassieker te winnen of een Tourrit. Dat gun ik hem.

Ik denk dat Van Aert zijn aanval in de RVV best vroeg genoeg plaatst :tongue:
Wout gaat zijn ploeg nodig hebben als hij Vlaanderen wil winnen.
Puur intrinsiek hebben Pogacar en Mathieu iets meer kwaliteit voor die wedstrijd denk ik. Ik zou het hem gunnen maar RvV wordt moeilijk. P-R lijkt mij realistischer voor Wout.

Puur intrinsiek hebben Pogacar en Mathieu iets meer kwaliteit voor die wedstrijd denk ik. Ik zou het hem gunnen maar RvV wordt moeilijk. P-R lijkt mij realistischer voor Wout.
Dan zullen ze bij Jumbo heel vroeg moeten gaan beginnen.
Pogacar en VDP zie ik nog voor de lol op ca. 100km v/h einde proberen met een stevig prikje.
Zet VA erbij en daar zit je met de Jumbo-ploeg achteraan gelost. Ik zie VA of het team dan niet beslissen om in het wiel te blijven hangen en zeggen tegen die twee: "Van Baarle - Benoot - Tratnik zijn op komst. Ik mag niet rijden."
Als Jumbo zo vroeg blijft openen en blijft rijden in de klassiekers door onder meer mannen vooruit te sturen, ben ik razend benieuwd hoe Pogacar en VDP dat gaan klaarspelen met een klevende VA, op zoek naar kopgroepjes met Jumbo-mannetjes.

Het kan niet snel genoeg april zijn.

Het is ook niet zo dat andere ploegen dit spelletje niet kunnen spelen.
Het is zoals Lefevere gisteren ook zei in een interview, als Van Hooydonck zelfs al mee is.
Met alle respect want hij heeft wel nog stappen gezet. Maar als hij al mee is dan zijn er nog wel een hoop die ook gewoon mee kunnen.

De ploegen moeten gewoon durven aanvallend te koersen en durven de koers in handen pakken. Het mag duidelijk zijn dat afwachten tot de finale geen goeie tactiek zal zijn.

Intrinsiek hebben Pogacar en VDP inderdaad meer kwaliteit om tijdens de laatste beklimmingen van de Kwaremont en de Pater een paar keer achter elkaar aan te vallen met het risico dat Wout niet kan volgen. Maar je spreekt natuurlijk wel over de RVV waar er tegen dan al serieus wat kilometers op de kasseien opzitten en niet zelden tegen een hoog tempo.

In ieder geval VDP of Wout, ik zou durven zeggen dat wie van de twee de RVV wint, de week nadien ook de kassei in de lucht mag steken.

Het is ook niet zo dat andere ploegen dit spelletje niet kunnen spelen.
Het is zoals Lefevere gisteren ook zei in een interview, als Van Hooydonck zelfs al mee is.
Met alle respect want hij heeft wel nog stappen gezet. Maar als hij al mee is dan zijn er nog wel een hoop die ook gewoon mee kunnen.

De ploegen moeten gewoon durven aanvallend te koersen en durven de koers in handen pakken. Het mag duidelijk zijn dat afwachten tot de finale geen goeie tactiek zal zijn.
Ik heb de koers gisteren niet helemaal gezien maar is dat nu geen onderschatting van Nathan?

Ik wil er nu geen wereldtopper van maken ook maar hij rijdt er wel nog solo naartoe, draait dan met een paar stevige aanvallen de benen van Wellens en vooral Mohoric (echt geen pannenkoeken) toch wel volledig af EN wordt nog 2de in de sprint. Dan moet je zelfs bijna gaan zeggen beste man in koers.

Van Hooydonck is ondertussen toch wel iets meer dan gewoon maar een Tim Declerq (met alle respect).

Maar schitterend weeral hoe men drama zoekt waar geen is. Dat interview met PatLef op Sporza... pijnlijk... voor Sporza. Merlier wint x2 + TTT + GC in WT stage race, Flupke wint in Frankrijk... oei, tga precies niet goe hé Patje :unsure:
Ze doen hier na 20 jaar nog steeds alsof dit de eerste 2 koersen op de kalender zijn...

Maar schitterend weeral hoe men drama zoekt waar geen is. Dat interview met PatLef op Sporza... pijnlijk... voor Sporza. Merlier wint x2 + TTT + GC in WT stage race, Flupke wint in Frankrijk... oei, tga precies niet goe hé Patje :unsure:
Ze doen hier na 20 jaar nog steeds alsof dit de eerste 2 koersen op de kalender zijn...
Dit dus.

Er zijn 6 kasseikoersen in Vlaanderen. (Omloop, KBK, DVV, E3, GW en RVV), je kan er 7 van maken als we even Noord-Frankrijk annexeren. Maar toch doen ze/we alsof alles draait rond die koersen alsof dat het enige is dat telt in een seizoen. Als je QS bekijkt dan zit er gewoon een hele hoop PKs bij renners die geen vlaams voorjaar rijden. In de krant kwam 2010-2011 ter sprake toen QS door zijn minste periode ging en ook in het openingsweekend er niet aan te pas kwam. Maar toen hadden ze wel maar 1 topper en dat was Boonen. Nu zijn ze veel breder gestoffeerd. Ze hebben een GT winnaar, ze hebben 2 van de snelste sprinters ter wereld en dan rijd er nog een Alaphilpe rond die als hij in zijn dagje is zowat alles kan (remember die Tour waar hij 5e werd of zijn wereld titels)

Gisteren was het ergens op sporza, ik denk Van Gucht, die een notie maakte dat de kopmannen Evenepoel en Alaphilippe "weeral" het voorjaar van QS moeten komen redden en insinueerde dat hij dat wat zielig vond. Hallo Ruben, dit zijn hun kopmannen? Die deed precies dat elke ploeg 5 renners, zoals een steenrijk Visma, moet hebben die zomaar elke voorjaarskoers kan winnen. Plus er nog even aan gekoppeld dat Merlier, Remco en Julian juist allemaal gewonnen hebben in de laatste dagen, maar daar geen woord over.

De superlatieven kunnen voor Lotto plots ook niet op omdat ze in '2e klasse' zitten (en een Belgisch generatietalent hebben), tot vorig jaar was het niets anders dan bashen op Lotto en hun slechte prestaties/degradatie.

Op zo'n momenten schaam ik mij altijd in die mannen hun plaats. Zijn altijd de mensen die pretenderen het wereldje te kennen en de grote kenners zijn. Voor hun status kramen die toch ongelooflijk veel nonsens uit. Sterke analyses na 2 koersen.

Laatst bewerkt:
Er zijn 6 kasseikoersen in Vlaanderen. (Omloop, KBK, DVV, E3, GW en RVV), je kan er 7 van maken als we even Noord-Frankrijk annexeren. Maar toch doen ze/we alsof alles draait rond die koersen alsof dat het enige is dat telt in een seizoen. Als je QS bekijkt dan zit er gewoon een hele hoop PKs bij renners die geen vlaams voorjaar rijden. In de krant kwam 2010-2011 ter sprake toen QS door zijn minste periode ging en ook in het openingsweekend er niet aan te pas kwam. Maar toen hadden ze wel maar 1 topper en dat was Boonen. Nu zijn ze veel breder gestoffeerd. Ze hebben een GT winnaar, ze hebben 2 van de snelste sprinters ter wereld en dan rijd er nog een Alaphilpe rond die als hij in zijn dagje is zowat alles kan (remember die Tour waar hij 5e werd of zijn wereld titels)

Van die 6 kasseikoersen in Vlaanderen zijn er natuurlijk wel 4 die WT zijn, en dan heb je ook nog Brugge - De Panne. Je kan dus echt wel stellen dat rond die periode het zwaartepunt steeds in Vlaanderen ligt wat klassiekers betreft.

Omdat onze focus daar op zo is. Maar in het buitenland liggen ze echt niet wakker van een Omloop, Brugge-De Panne of DDV (en ook gewoon terecht)

Een wielerploeg bestaat door sponsoren
Alles hangt af van wat die verlangen, sommige hebben liever dat ze ganse dag in kopgroep KBK zitten dan de Ronde van Spanje te winnen (bij wijze van spreken)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan