Voorjaar 2023

oa Van Eetvelt stond wel in mijn basis.

Ik zie dat die heel veel gepakt is, maar die rijdt enkel Waalse en LBL en normaal gaat die echt nog wel te licht zijn voor die koersen hoor.

En Campenaerts krijgt er 3 omdat hij een week lang van de hoge toren blaast

Ook wel gewoon omdat die vorig jaar bij de sterkste mannen in koers was hé.

Plus, ik zag die toch niet overal bij de favorieten staan. Bij Sporza kreeg die geen sterk denk ik.

Mss domme vraag maar hoe kan het pas de 1e koersdag van jumbo zijn als er startplicht is voor alle worldtour teams in de worldtour races?

Wie rijdt er toch zo de Muur op, 20jaar :crazy:
Fp1SXjAWIAM3oA5

Ik heb daar een vraag over, die kous is dat tegen de kou? Die is dus volledig over de voet? Hoe eindigt die dan onder die kliksystemen? Daar is dan een gat in? En dat spant blijkbaar goed over de knie?

Ik heb altijd kou aan mijn voeten dus dat is misschien iets voor mij

Damn, ook om de derailleur in frit vaneen te rijden!
Zal wel een 54 opstaan zeker?
Had beter met classified gereden :unsure:
Ik heb daar een vraag over, die kous is dat tegen de kou? Die is dus volledig over de voet? Hoe eindigt die dan onder die kliksystemen? Daar is dan een gat in? En dat spant blijkbaar goed over de knie?

Ik heb altijd kou aan mijn voeten dus dat is misschien iets voor mij
Overtrek voor de schoen ja
Al lijkt me deze niet tegen de koude maar eerder tegen nattigheid (en wind?)
Lijken me de Time-Trials?

Wie rijdt er toch zo de Muur op, 20jaar :crazy:
Fp1SXjAWIAM3oA5

4iii als sponsor op hun kader, maar dan toch terug met die slechte Shimano power meter aan het rijden. Opvallend. Shimano niet tevreden met Lotto dat ze 4iii powermeter er op monteerde vorig jaar?

En ja, misschien volgend jaar toch maar binnenblad gebruiken :biglaugh:

Lijken me de Time-Trials?

Campenaerts invloed. Zolang het niet te warm is rijden er inderdaad velen met de aero TT overtrekjes. Aero gains. Gebeurt bij andere ploegen ook wel veel.

@Slackmans nochtans lees ik op hun Instagram nog altijd dat ze met 4iii zouden rijden. Maar op hun website staan ze dan niet meer. Vreemd idd

Vorig jaar nochtans een partnership met 4iii tot en met 2025 aangekondigd. Maar het is duidelijk dat ze er niet mee rijden in wedstrijden. Ik gok dus dat Shimano er niet mee opgezet was vorig jaar. Ik zie echter wel nog foto's van wat renners op training die duidelijk met 4iii trainen (Campenaerts zelf trainde in Spanje met dat gigantisch voorblad gecombineerd met een 4iii power meter). Er zijn nog ploegen die dat doen (Ineos bijvoorbeeld). Eigenlijk ook echt genant dat Shimano zo een slechte power meter op de markt durft brengen.

Ja want Ineos was zo ontzettend sterk vandaag?

Wanneer was dat? Net voor de muur? Toen werd er toch vollenbak gereden in peloton. Lotto of niet, dat peloton ging vol. Jumbo is gewoon 10x zo sterk dan eender welke andere ploeg in dit peloton. En bij Jumbo is niet echt plaats voor hem zolang Van Aert daar rijdt.
Ineos wat pech ;)
Narvaez dus al ziek / turner uitgevallen toch 2 belangrijke namen. (Ik heb al veel gejinxed dit openingsweekend 😂)
----
Op de Bosberg zat DVB
Op Groepje de lie op 12"
Peleton op 25"

Maar ik denk dat op de Berendries de lie al volledig geïsoleerd zat.

Ineos wat pech ;)
Narvaez dus al ziek / turner uitgevallen toch 2 belangrijke namen. (Ik heb al veel gejinxed dit openingsweekend 😂)

Maar daar gaat het niet om. De Buyst is ook gewoon uitgevallen. Hier werd geopperd dat De Lie deze koers had gewonnen als hij in een andere ploeg reed vandaag. Ik vind dat heel goedkoop aangezien Jumbo hier letterlijk elk ander team compleet heeft weggereden. EF komt er in de breedte (na Jumbo) eigenlijk nog het beste uit, maar die kregen samen met Tiller en FDJ dat gat na de Muur en Bosberg ook helemaal niet meer dicht terwijl ze vol doorreden. Zet daar 2 of 3 Lotto's bij en die krijgen dat gat nog niet dicht. Had de Lie vandaag in een ander team gereden, was die dus nog altijd max. 2e. Springt die mee met Van Baarle rijdt die laatste nooit meer door, wacht hij is Van Baarle vliegen. Mensen onderschatten precies nog altijd hoe sterk Van Baarle is. Zit al 30km op kop en verliest op de muur slechts 10 seconden op de snelsten uit het peloton, zegt genoeg. In die laatste 10km kreeg hij dan nog eens serieus wat hulp van de 10 motoren voor hem. Of hoe sterk Jumbo is in zijn geheel. Daar zitten 5 kopmannen die hier gewoon kunnen winnen hé, 5 man dat top 10 of zelfs top 5 kan rijden in de Ronde van Vlaanderen. Daar komt echt niemand van in de buurt. Heel weinig te doen tegen zo een ploeg.

Op de Bosberg zat DVB
Op Groepje de lie op 12"
Peleton op 25"

Net herbekeken, groepje De Lie zit daar op 19 seconden en peloton al op 35.

Maar ik denk dat op de Berendries de lie al volledig geïsoleerd zat.

Van Moer rijdt naast hem op de top, en Vermeersch zit er dan nog voor. De anderen zaten inderdaad wat te ver, maar uiteindelijk is heel dat peloton dan nog gewoon samen en beginnen ze met 6 aan de Muur, zo wat het meeste van alle teams in het peloton. Het is daar dat het fout loopt. De Lie wordt door Beullens mooi gepiloteerd, maar de rest begint gewoon te ver en dan gaan er een paar renners (Van Avermaet was de eerste blijkbaar) hun fiets parkeren. Gevolg, het hele tweede deel van het peloton te voet. Anders heb je gewoon een groep van 50 man samen na de muur met heel wat Lotto's (en misschien is er dan een kleine kans dat ze Van Baarle terugpakken).

Ik vind het maar raar dat er weer heel wat kritiek op Lotto is (het gelach met Campenaerts is wel meer dan terecht) terwijl ze het tot de Muur zeker niet slecht doen (dat ze met 4 bij de beste 20 de Molenberg boven komen hoor je nergens, daar maken ze wel een tactische fout imo) en ze zijn uiteindelijk ook gewoon tweede worden. Het is een procontinentale ploeg, er zijn hier een paar Belgische WT ploegen die er heel goedkoop vanaf komen imo.

Laatst bewerkt:
Vingegaard wint de Tour en is Pogi te meester in bergritten, maar door de winst in die kleine wedstrijden dit seizoen is hij nu pas écht een uitdager van Pogi - als je sommige kanalen mag geloven.

Ik ben wel benieuwd naar zijn strade. Kan er zeker winnen, zou fijn zijn als zijn type renner er zij kunnen winnen. Maar ik betwijfel of hij pogi en de crossers er af kan rijden.

Btw dikke lol @ de dronebeelden van gisteren. Vervang de commentaar door rap en ge hebt echt een dikke video.

Laatst bewerkt:
De prijzen worden pas uitgedeeld aan de meet ;)

Enkel alpecin heeft nog niks gewonnen. Maar QS heeft al dubbel zoveel overwinningen en punten dan lotto.
Lotto teert op De Lie, want hij is de enige die heeft gewonnen en zelfs dicht bij een overwinning is geweest.

En ja ze zijn maar gedegradeerd. Maar iedereen vond dat onterecht. Dat nu dus aanhalen om hun niet presteren goed te praten is wel wat bij de haren getrokken.
4iii als sponsor op hun kader, maar dan toch terug met die slechte Shimano power meter aan het rijden. Opvallend. Shimano niet tevreden met Lotto dat ze 4iii powermeter er op monteerde vorig jaar?

Het is ook niet alsof 4iii hun precision 3 zo een goeie commentaren kreeg toen hij uitkwam.
Ik weet niet hoe het er nu mee zit, maar deze kreeg door verschillende reviewers toch geen sticker of approval omdat hij niet accuraat was.

^Ewan had op een haar na een WToverwinning op zak dit seizoen. Van Gils ook tweede in Oman. Kron zat niet ver in de rit die Fraile won ons de Ruta del Sol. En misschien vergeet ik dan zelfs nog iemand want ik ben geen zot als Slackmans die lotto destiny van dicht opvolgt.

Pfff echt waar Kenny, waarom toch altijd uitspraken doen die gewoon feitelijk verkeerd zijn. Wordt ge dat niet moe om altijd gecorrigeerd te worden???

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan