Op mijn vorig werk ooit ook eens allemaal naar de kantine geroepen. Een zusterbedrijf in de group ging sluiten, maar dit ging geen gevolgen hebben voor ons, geen reden tot bezorgdheid zei men toen.
Enkele maanden later weer een mededeling in de kantine: afslanking, ongeveer 75% van de mensen (zowel bediende als arbeider) moest ander werk gaan zoeken. De rendabele activiteiten ging men behouden. Ik mocht blijven maar voelde toch ergens al de bui hangen.
Herlokalisering drong zich op, site was veel te groot voor onze beperkte activiteiten. Werd beloofd om iets in de buurt te zoeken, maar ik werkte toen op 10km van de deur.
Toen de beslissing genomen om naar ander werk uit te kijken. Ontslag gegeven met als reden dat ik de toekomst niet echt zag zitten. Opzegtermijn van 13 weken, ik wou gewoon kunnen vertrekken. Toen nog wat beloftes gekregen van HR om me aan boord te houden, zou ploegbaas kunnen worden etc en ontslag kon nog altijd ingetrokken worden. Onderling overeen gekomen dat ik na de zomerperiode mocht vertrekken.
Uiteindelijk bij huidig bedrijf begonnen en daar na 4 jaar Shiftleader geworden met een aanzienlijke verbetering van mijn loon tov vorig werk.
Afdeling intussen al 2 keer verkocht aan een andere firma.
Heb wel spijt dat ik in die jaren daar geen extra opleiding heb gevolgd in avondschool of via opleidingsverlof om sterker te staan in de arbeidsmarkt. Toen had ik er de tijd nog voor, nu met gezin/werk ligt dat moeilijker. Dus ik zou me toch beginnen wapenen indien de mogelijkheden er zijn. Jezelf bijscholen kan ook nog lonen binnen hetzelfde bedrijf.