Vloerreiniger kopen

Michster

Well-known member
Hoi allen,

Laatst kwam het hier ter sprake om misschien een vloerreiniger te kopen. We hadden de kärcher FC7 bijvoorbeeld gezien. Meestal hangt deze rond de €400 afhankelijk van promoties.

Dweilen is altijd een beetje een irritant karweitje omdat we met onze tegelvloer het direct moeten drogen, anders krijgen we strepen. (dus we kunnen niet gewoon met nat rondgaan en het daarna laten liggen drogen)

We hebben reeds een Roborock S5 max (robo-stofzuiger)met zo een klein dweiltje maar ervaring leert dat deze lang niet overal aankan en we dus "manueel" moeten stofzuigen en dat de vuilreininiging met bijgeleverd dweiltje vrij zwak is. Onze Miele stofzuiger begint stillaan zijn leeftijd te tonen en zal vroeg of laat toch vervangen moeten worden.

Zijn er mensen die iets dergelijk gebruiken en hun ervaring willen delen?
 
Wij hebben een Vileda Steam XXL en dat werkt echt goed!
Gemakkelijker dan gewoon dweilen en je hebt geen kuisproducten nodig (wat wel belangrijk is voor onze kat).
 
Uit curiositeit, met welk product dweil je dan dat je die strepen krijgt?
Ligt aan de tegels imo, mijn zus heeft ook zo van die poreuze tegels gelegd.
Na een paar weken gingen de strepen van natte schoenen er ook al niet meer uit.

Ik heb ervaring met een karcher maar iets grote modellen, die ik gebruikte om een poreuze betonvloer van de winkel te kuisen waar ik vroeger werkte.
En die vloer lag alleszins nooit echt nat erna.

Edit: Heb de link weer verwijderd want ben er naar aan slaan met het gokken wat voor model het was :)
Was alleszins stukken duurder en zo een model met een rond schijf onderaan.
Maar was dan ook voor nog grotere oppervlaktes dan thuis.
 
Laatst bewerkt:
Als het poreuze tegels zijn ga ik uit van natuursteen en geen keramische tegels. Dan kan dit inderdaad wel wat moeilijker streepvrij te krijgen.
 
Ligt aan de tegels imo, mijn zus heeft ook zo van die poreuze tegels gelegd.
Na een paar weken gingen de strepen van natte schoenen er ook al niet meer uit.

Ik heb ervaring met een karcher maar iets grote modellen, die ik gebruikte om een poreuze betonvloer van de winkel te kuisen waar ik vroeger werkte.
En die vloer lag alleszins nooit echt nat erna.

Edit: Heb de link weer verwijderd want ben er naar aan slaan met het gokken wat voor model het was :)
Was alleszins stukken duurder en zo een model met een rond schijf onderaan.
Klinkt iets industriëler dan onze doeleinde, maar ja... Een paar €100 vinden we ook al veel geld voor een dweiloplossing.
Uit curiositeit, met welk product dweil je dan dat je die strepen krijgt?
Dettol.
Wij hebben een Vileda Steam XXL en dat werkt echt goed!
Gemakkelijker dan gewoon dweilen en je hebt geen kuisproducten nodig (wat wel belangrijk is voor onze kat).
Deze overwegen we wel serieus. Stofzuigen op zich vinden we niet erg en ge zijt niet de enigste online die zegt dat het goed werkt. Merci :)
 
Wij hebben een Vileda Steam XXL en dat werkt echt goed!
Gemakkelijker dan gewoon dweilen en je hebt geen kuisproducten nodig (wat wel belangrijk is voor onze kat).
Ik gebruik deze nu ook al enkele maanden, ook tevreden van mijn aankoop al krijg ik er rond de eettafel (kleuter! 🙈) Niet alle vlekken mee weg, daar lukt dat toch een stuk beter met een zeiknatte dweil.
 
Ik gebruik deze nu ook al enkele maanden, ook tevreden van mijn aankoop al krijg ik er rond de eettafel (kleuter! 🙈) Niet alle vlekken mee weg, daar lukt dat toch een stuk beter met een zeiknatte dweil.
Bij ons is het omgekeerd, wij krijgen er vlekken mee weg die we met de dweil niet weg kregen 🙂
De combinatie van nat, stoom en warmte weekt het veel gemakkelijker los.
 
Als het keramische tegels zijn zou ik toch proberen met Lithofin producten. Desnoods paar keer met Lithofin KF Intensief reiniger om de laag (van Dettol die de strepen veroorzaakt) en dan gewoon wekelijks of naar gewoonte met Lithofin KF Onderhoudsreiniger. Deze laatste ook niet manueel drogen, gewoon vanzelf laten opdrogen.
 
Terug
Bovenaan