Vlaamse stand-up comedy

Gisteren op VRTMAX op Wim Helsen zijn Niet Mijn Apen, Niet Mijn Circus gestoten. Deed wat vreemd om daar de bompa-versie van Wim Helsen te zien, de laatste keer dat ik Wim zag was in 2012 met zijn Spijtig Spijtig Spijtig.

Wim stelde wederom niet teleur, op zijn bekende, heerlijk absurde manier bijna anderhalf uur aan het scherm gekluisterd en gelachen dat het geen naam had.

Af en toe iets té absurd, misschien, maar dit was genieten. Zeer jammer dat ik nooit in België ben op de momenten dat hij optreedt.

Gisteren gaan kijken naar een comedynight met o.a. Tim Loobuyck. Ik kende hem niet maar die wist me wel te bekoren, humor uit het dagelijkse leven :smile: . Daar gaan we nog van horen denk ik. Ook die MC (Mattijs) vond ik sterk.

Next up: de nieuwe show van David Galle (best of).

Matig enthousiasme van de pers was ergens te verwachten zeker? Het wordt steevast ontkent maar dit is toch geen voorstelling voor een breed publiek? Duidelijk voor een select clubje liefhebbers.
En je weet ook niet met welke ingesteldheid en verwachtingen zo een recensent naar zo een atypische voorstelling trekt.

Vanavond Alex Agnew in ons mini cultureel centrum van paar honderd mensen en ze verkopen vandaag nog tickets? Liggen de tijden van uitverkochte Afas Dome dan ver achter hem?

Op zijn eigen site staat wel dat het uitverkocht is, dus misschien zijn het vrijgekomen tickets van mensen die niet meer kunnen gaan? Maar dan nog, ze staan nu al een paar uurtjes online, dus 't is zeker geen stormloop om hem te zien hier.

Benieuwd wat hij de komende jaren gaat doen, want wat hij twintig jaar geleden deed, lijkt niet meer zo te werken...

Valt precies toch nog allemaal goed mee? Als je zijn site bekijkt zijn al komende comedy avonden in de kleine zalen uitverkocht.
Daarnaast doet hij nog die live 'Welcome to the AA'-shows én regelmatig nog 'The Doors Tribute'-avonden. Agenda lijkt me dus nog wel heel goed gevuld.

Eind oktober staat hij 3x in de AFAS Dome, wat toch nog altijd niet slecht is. Geen stormloop zoals bij de K3 originals natuurlijk :tongue: maar het zullen ook geen halfvolle zalen zijn.

Hij heeft nog altijd een hele trouwe fanbase lijkt me. Is sowieso nog altijd één van de populairste Vlaamse komieken.

Ja, klopt, 't zal hier een momentopname geweest zijn dan. Laatste tickets zijn hier na een paar uur toch ook verkocht geraakt. Maar kan me toch niet van de indruk ontdoen dat je tien of vijftien jaar geleden er niet aan moest denken de dag zelf nog tickets te kunnen kopen...

Het glas is natuurlijk halfvol of halfleeg. Tientallen, neen honderdtallen comedians zouden direct tekenen voor 3x sportpaleis natuurlijk. Niet mijn beste vriend (integendeel) maar hij doet het toch maar!

Vanavond Alex Agnew in ons mini cultureel centrum van paar honderd mensen en ze verkopen vandaag nog tickets? Liggen de tijden van uitverkochte Afas Dome dan ver achter hem?

Op zijn eigen site staat wel dat het uitverkocht is, dus misschien zijn het vrijgekomen tickets van mensen die niet meer kunnen gaan? Maar dan nog, ze staan nu al een paar uurtjes online, dus 't is zeker geen stormloop om hem te zien hier.

Benieuwd wat hij de komende jaren gaat doen, want wat hij twintig jaar geleden deed, lijkt niet meer zo te werken...

Ik ben er naartoe gegaan en daar zijn denk ik honderden stoelen bijgezet voor de vaste tribune. Misschien dat dit de reden was voor de extra tickets. Het was in ieder geval wel uitverkocht.

Dus in principe was het meer dan uitverkocht het was overkocht

Diene Alex laat zalen uit zijn voegen barsten

Gover Meits try-out was blijkbaar volledig in het donker. Hij doet het toch maar weer, de zaal laten leeglopen:

Van de 165 bezoekers die vol verwachting op de komst van Meit wachtten, bleef na de twee uur durende show nog maar de helft over. Lachsalvo’s waren er amper. “Een dieptepunt”, en “allesbehalve comedy”, viel er te horen bij het publiek dat bij bosjes rechtstond en de zaal verliet, of zijn stoel had geruild voor de toog. Opvallend: niemand kreeg Gover Meit tijdens de hele voorstelling te zien. De cabaretier speelde in een volledig donkere zaal, en laveerde onzichtbaar over het podium. Alleen zijn stem en de zaklampen vanuit het publiek verraden dat Meit er ook daadwerkelijk was. (hln.be)

Terug
Bovenaan