Vlaamse stand-up comedy

Afgelopen zaterdag naar een try out van Wim Helsen geweest. Enorm grappig en bij momenten heel ontroerend. Dikke show.
Zeer Wim Helsen ook, kan je die humor niet smaken: blijf er van weg want je zal deze ook maar niks vinden.

Andy Peelman. Vreemde show. Is gewoon wat cafépraat. Bizar vormgegeven.
Maar had daar nu ook geen grote verwachtingen voor. Publieksinteractie soms wel nog geestig.

Afgelopen zaterdag naar een try out van Wim Helsen geweest. Enorm grappig en bij momenten heel ontroerend. Dikke show.
Zeer Wim Helsen ook, kan je die humor niet smaken: blijf er van weg want je zal deze ook maar niks vinden.
Paar weken geleden ook een try-out van hem bijgewoond. Was idd niet slecht maar het viel me op dat hij af en toe ouder materiaal speelde. Wss had hij toen nog niet genoeg om een avond te vullen. Was nochtans in een zaal van 400 man.

Dat veel zaterdag wel mee, paar kleine zaken maar niet echt veel. Hij haalde het zelf op't eind aan als deel van z'n act.
De show gaat over een paar weken in premiere, dus logisch dat die meer op punt staat dan een paar weken geleden.

Gisteren naar Hans Teeuwen zijn nieuwe show geweest. Blijft toch een grootmeester in wat ie doet ze. Hoe die de Nederlandse taal beheerst, zijn timing, zijn mimiek, de complete nonsense die die gans de tijd staat uit te kramen,…

Gans de show stond er wel security aan weerszijden van het podium. Eerste keer dat ik dat zie denk ik.

Een show waar ik aanvankelijk weinig verwachtingen van had was die van Bas Birker. Maar die was verrassend goed. Ok, zitten wel soms heel flauwe moppen in. Maar zit wel nog goed in mekaar.

Ook heel leuk decor.

15 jaar Han Solo vond ik dan weer heel matig.

Een show waar ik aanvankelijk weinig verwachtingen van had was die van Bas Birker. Maar die was verrassend goed. Ok, zitten wel soms heel flauwe moppen in. Maar zit wel nog goed in mekaar.

Ook heel leuk decor.

15 jaar Han Solo vond ik dan weer heel matig.
Birker is een van de betere live comedians van dit land. Maar zelden of nooit op tv en daardoor ook niet heel bekend bij het 'brede' publiek. Maar ik heb die alleszins nog nooit een slechte show weten afleveren.

Birker is een van de betere live comedians van dit land. Maar zelden of nooit op tv en daardoor ook niet heel bekend bij het 'brede' publiek. Maar ik heb die alleszins nog nooit een slechte show weten afleveren.
Heb daar ooit eens een slechte try out van gezien.

Vind zijn publieksinteractie zeker niet zijn sterke punt, maar heeft hier wel een goede show geschreven.

Heb daar ooit eens een slechte try out van gezien.

Vind zijn publieksinteractie zeker niet zijn sterke punt, maar heeft hier wel een goede show geschreven.
Dat verbaast me wel? Want heb die vroeger nog vaak gezien als MC van de open mics in de Joker. En dat was toen echt wel de koning van de publieksinteractie.

Maar kijk, het zal niet altijd feest zijn dus.

Terug
Bovenaan