Vlaamse stand-up comedy

JDC die vandaag in zijn column vanuit het niets sneert naar XDR is wel mooi, sommigen kunnen er echt niet zo goed om als ze door hem worden geviseerd. Zelfs als hij al betaald wordt, toch respect hoe Destadsbader daar dan gewoon aan meedoet.

Ja, maar Niels heeft gevoel voor humor, zelfrelativering en is eigenlijk legit een sympathieke gast...stuk voor stuk eigenschappen die Joël lijkt te ontbreken.

Ik vond dat clickbaitstuk er wel goed in, is echt een plaag en was toch verbaasd te horen dat daar maar enkele mensen achter zitten.
Zulke figuren kunnen niet genoeg te kakken gezet worden. Verdienen ze. Vorig jaar zat er ook een wat prekerig stukje tussen rond Bart De Pauw en rond dat armoedeprogramma met Natalia of wie was het ook alweer. Heeft er wel zijn plaats in op een show van 3 uur wat mij betreft.
Zeker. Walg daar ook al lang van. Maar schrik toch wel van de verontwaardiging. Iedereen wist dit toch al?
Liever meer zo een stukken in de show, dan onnozele gimmicks, of Xander die worstelt met de kritiek op zijn te grote ego.

Ter info: komende woensdag zendt VTM de recentste finale van Humo's Comedy Cup uit. Benieuwd naar de winnende set van Bregje.
Jeroen Dyck vond ik niet slecht. Goed geschreven moppen. Présence lijkt mij zijn werkpunt. Maar wel geestige gast op het eerste zicht.

Peter Kluppels vind ik een heel vervelende figuur in podcasts. Maar zijn set viel op een manier nog mee. Waren wel bijna allemaal one liner woordmoppen, met wisselend succes.

Brechtje vond ik de zwakste van de 3. Blijkbaar gewonnen omdat ze origineel was. Ik vond er weinig aan. En vraag mij af of als iemand met de looks van pakweg Paul Dhoore dezelfde moppen brengt op dezelfde manier, hij ook had gewonnen. Dat typetje van een verontwaardigd rijkeluiskind vond ik maar flauw, dat liedje op het einde heel zwak. Wel een paar ca va absurdere stukjes.

Dus toch vooral heel benieuwd naar de toekomst van die Jeroen. Brechje zullen we nog genoeg her en der op tv zien verschijnen. En Kluppels zal wss eeuwig in de rand van de comedy blijven ronddwalen.

Zeker. Walg daar ook al lang van. Maar schrik toch wel van de verontwaardiging. Iedereen wist dit toch al?
Liever meer zo een stukken in de show, dan onnozele gimmicks, of Xander die worstelt met de kritiek op zijn te grote ego.
Dat er zo een clickbait sites bestaan? Tuurlijk. Dat die allemaal aan elkaar gelinkt zijn? Wist ik niet. Dat je ze kunt terug brengen tot 3 Kempenaren? Wist ik ook niet.

En zo zal er ook wel een generatie zijn die geen flauw benul heeft wat daar achter zit (wegens onvoldoende digitaal geletterd) die nu misschien is gaat nadenken. Dat ze AI gebruiken was een logische volgende stap maar ook daar had nog niemand het gezegd. En dat heeft ook wel mooi blootgelegd met de artikels achteraf.

Ik zag ook weinig moppen in dat stuk maar als een andere komiek eens een serieus stuk mag brengen waarom Xander dan niet?

Dat er zo een clickbait sites bestaan? Tuurlijk. Dat die allemaal aan elkaar gelinkt zijn? Wist ik niet. Dat je ze kunt terug brengen tot 3 Kempenaren? Wist ik ook niet.

En zo zal er ook wel een generatie zijn die geen flauw benul heeft wat daar achter zit (wegens onvoldoende digitaal geletterd) die nu misschien is gaat nadenken. Dat ze AI gebruiken was een logische volgende stap maar ook daar had nog niemand het gezegd. En dat heeft ook wel mooi blootgelegd met de artikels achteraf.

Ik zag ook weinig moppen in dat stuk maar als een andere komiek eens een serieus stuk mag brengen waarom Xander dan niet?
Ik schrik vooral van de verontwaardiging van journalisten op Twitter. En vind het frappant dat daar nooit een journalist ook maar enige research naar gedaan heeft. Terwijl dat een kanker is voor hun beroep.

Ik zeg niet dat ik dat stuk slecht vind en dat daar per se moppen moeten inzitten? Ik erger mij daar persoonlijk ook aan. Zo een Kamal ook als de dood om eens een serieus stuk te brengen. Daarom dat ik 13 van Boeva wel kan smaken. Dat is meer dan wat onnozel moppekes vertellen. Daar zit wel een boodschap in.

Ik schrik vooral van de verontwaardiging van journalisten op Twitter. En vind het frappant dat daar nooit een journalist ook maar enige research naar gedaan heeft. Terwijl dat een kanker is voor hun beroep.
Twee studenten journalistiek van Thomas More hebben er hun eindwerk over geschreven en Xander is daar mee aan de slag gegaan, met eigen inbreng en research natuurlijk.

En u kritiek is ook Xander zijn kritiek. De Standaard had in hun recensie op dat stuk zitten kritiek schrijven waarop hij zelf de vraag stelde waarom hij hun beroep moest verdedigen terwijl het hun beroep is dat door het slijk wordt gehaald

Heb ook eens naar comedy cup gekeken, heb zelfs geen 1 keer moeten glimlachen denk ik.

Wat een voorspelbare moppen allemaal, de vorige zin is nog niet afgewerkt en je weet al wat er gaat komen, ik snap niet dat een publiek daar luidop mee lacht? Nuja, ben sowiesio niet echt een luidop lacher, maar allé, ik vond er niets aan.

Die oneliners man, of wel moet ik ook in de comedy gaan want dat zijn oneliners die ik hier toch ook soms wel eens bovenhaal en naar mijn gedacht soms nog wel betere ook. Gelukkig ben ik introvert en zullen jullie mij niet op een podium zien :scream:

Heb alleen eens mijn mondhoeken opgehoffen met Bregje haar liedje dat haar vriendje dan beter beft.

Hier ook net Mortiality bekeken van Gervais en deze viel toch dik tegen terwijl ik met zijn vorige shows toch wel vaak moest lachen.

Deze voelde heel vlak en voorspelbaar aan, geen aanrader.
Hetzelfde gevoel had ik toen ik Geubels zijn 'in bad' show bekeek, iedere mop was gewoon wat een lokale zatlap in de kroeg ook zit te vertellen op vrijdagavond.

Pijnlijk om te horen dat Gervais zijn niveau niet weet op te krikken na zijn vorige slechte show. Zijn oudere shows waren echt geniaal. Maar ga zijn nieuwe show toch wel bekijken om het zelf te kunnen beoordelen.

Pijnlijk om te horen dat Gervais zijn niveau niet weet op te krikken na zijn vorige slechte show. Zijn oudere shows waren echt geniaal. Maar ga zijn nieuwe show toch wel bekijken om het zelf te kunnen beoordelen.

Ik moet hem ook nog zien maar inderdaad; had gehoopt dat het na die vorige toch terug beter zou zijn.

Die Netflix contracten (x aantal shows moeten kakken op x aantal jaar) zijn toch niet altijd bevorderlijk voor de kwaliteit heb ik het gevoel.

Toch een paar keer goed gelachen met de laatste show van Gervais, maar het was zeker zijn beste niet natuurlijk.

Hij zal het eens over een andere boeg moeten gooien qua onderwerpen.

Er staan er hier nog wel een aantal op de planning die ik nog moet zien: de laatste van Antony Jeselnik, de laatste van Dave Chappelle, de laatste van Jim Jefferies, ... en dan misschien nog wel eens een aantal nieuwe proberen.

Gervais zijn laatste was wel iets beter dan de vorige vond ik, dat was een dieptepunt, maar de genialiteit is er wel vanaf. De lat van de verwachtingen ligt ook wel gewoon heel hoog want het is natuurlijk nog steeds wel beter dan de Vlaamse shows waarover het hier de laatste pagina's ging.
De golden globe voor standup comedy moest gisteren idd niet naar hem gaan. Al weet ik niet naar wie anders afgaande op de shows die ik dit jaar op Netflix zag. De meeste vaste waardes (Schultz, Hart, Carr, Chapelle, Jefferies, Segura, ...) hadden niet hun beste show dit jaar. Jeselnik stak er bovenuit maar zo'n oneliner/kwinkslag type humor is niet voor iedereen.

Ik heb ook de show van Hans Cools eens opgepikt en inderdaad, dat was wel geestig. Had ondertitels nodig maar eens het eerste half uur voorbij, begon ik hem wel te smaken.

... en dan misschien nog wel eens een aantal nieuwe proberen.
Moest Mullen u nog onbekend zijn. Zelf maar pas echt dit jaar ontdekt. Ondertussen al een extra paar abs bovenop mijn standaard 6 pack gekweekt.

Favo special sinds Gillis zijn debuut dat hier wel de meest herbekeken is van de laatste 10 jaar.

Gervais zijn laatste was wel iets beter dan de vorige vond ik, dat was een dieptepunt, maar de genialiteit is er wel vanaf. De lat van de verwachtingen ligt ook wel gewoon heel hoog want het is natuurlijk nog steeds wel beter dan de Vlaamse shows waarover het hier de laatste pagina's ging.
De golden globe voor standup comedy moest gisteren idd niet naar hem gaan. Al weet ik niet naar wie anders afgaande op de shows die ik dit jaar op Netflix zag. De meeste vaste waardes (Schultz, Hart, Carr, Chapelle, Jefferies, Segura, ...) hadden niet hun beste show dit jaar. Jeselnik stak er bovenuit maar zo'n oneliner/kwinkslag type humor is niet voor iedereen.

Ik heb ook de show van Hans Cools eens opgepikt en inderdaad, dat was wel geestig. Had ondertitels nodig maar eens het eerste half uur voorbij, begon ik hem wel te smaken.

Jeselnik zijn laatste ben ik in Berlijn gaan zien. Was wel een hele toffe ervaring; je merkt dat door zijn aparte stijl, zijn fans ook ‘dedicated’ zijn. Heel die zaal had er echt enorm veel zin in. Leuk detail: zijn ouders zaten die avond ook in de zaal. 😀

Show zelf vond ik niet zijn beste maar nog altijd wel (zeer) goed. Enkel een paar anekdotes (zoals die over Mike Tyson) die wat aanvoelden als fillers. Maar ook weer een aantal geniale en memorabele jokes - op dat vlak is dat toch bij het beste van wat er momenteel actief is.

De scherpe kantjes eruit geknipt blijkbaar volgens de journaliste van De Standaard die de show live had gezien. Kamal en zijn management maakten zelf de montage voor de tv-uitzending van de conference (en dus 30 min ingekort)
Ik heb hem live gezien in Gent net voor de jaarwisseling, het was okish maar het was véél minder dan voorgaande jaren en ik vond vorig jaar eigenlijk ook al minder. Zijn voorprogramma was beter...

Het heeft hier nadien nog opgestaan op TV op de achtergrond en het viel mij wel op dat er zéér vreemde cuts inzaten. Er waren verschillende plaatsen waar een grap totaal dood viel omdat ze het stuk dat noodzakelijk is voor de opbouw ernaartoe gewoon weggeknipt hadden en door de manier waarop er geknipt en geplakt is heb je zelfs niet eens door dat die stukken eruit gehaald zijn.

Terug
Bovenaan