Vlaamse stand-up comedy

25k€ per show met een maximum van 125k€. Anyway, het zou wel pissing away money zijn.

Het is bij Xander altijd zo, en dat zegt hij ook elke keer letterlijk, dat als je uithaalt naar hem dat je respons kan verwachten. Dat lijkt me nu zo gek toch niet? Ik vond behalve het stukje over die Tobias eigenlijk niets echt gigantisch op de man.
Het was vooral totaal niet gevat. En dat is wel essentieel als je dan toch per sé die toer op wil gaan.

Bon, was echt een heel slecht stuk. Denk ook dat dat globaal voor de meeste mensen die de show gezien hebben, samen met het Lubach stuk, als de zwakste stukje van de show worden beschouwd, en meer dan terecht!

De conference van Yannick Noben en mij wel mee geamuseerd. Vind dat ie wel de juiste body language heeft op het podium. Mimiek en timing zitten wel goed.

Het is bij Xander altijd zo, en dat zegt hij ook elke keer letterlijk, dat als je uithaalt naar hem dat je respons kan verwachten. Dat lijkt me nu zo gek toch niet? Ik vond behalve het stukje over die Tobias eigenlijk niets echt gigantisch op de man.
En omdat hij dat zegt is het ok wat ie doet?

Ik vond het vroeger ook niet gepast, maar hoe machtiger hij wordt, hoe ongepaster het wordt.

Dat zijn niet "zomaar wat moppekes". En als je show letterlijk leeft van alle negatieve dingen over de media te rapporteren (op een hilarische manier, absoluut), dan is het al zeker erg hypocriet dat een negatieve recensie over zijn show tot zo'n reactie leidt.

Laat ons niet vergeten dat Stef zijn opmerkingen prive via email verstuurd werden. Dat dan uitvechten op een podium, al was het initieel best grappig, is vrij goedkoop IMO.

HHVB X op VRT Max bekeken. Het flesje water dat daar even in beeld verscheen bij Lubach was wel grappig, was de bier timeline *nog* slechter dat het moest gecorrigeerd worden? ;-)

Eerste deel was erg goed, en zijn moppen en observaties meestal ook wel vrij grappig. Erg goed dat hij die onzinwebsites aanhaalt, is echt een plaag.

Maar telkens bij zijn kritiek op recensenten etc bekruipt mij toch het gevoel dat het een ongelofelijke pestkop kan zijn. Dat je in je vorige shows uitdrukkelijk zegt dat je geen pestkop bent, maakt dat niet zomaar realiteit. En dan die website eigenaar uitdagen maar zijn naam en foto niet durven publiceren, is ook maar zwak en belachelijk.

Wel onverwacht toch wat een Endgame emotioneel moment bij de afsluiter. 8 jaar geleden HHVB ontdekt op youtube, en echt indrukwekkend dat ie nu in het sportpaleis staat. Dat verdient wel respect. En toont aan dat hij die bully-tactics toch echt niet nodig heeft.
In de Mosselen podcast heeft hij verschillende afleveringen gehad met vroegere klasgenoten waar ze al lachend leuke herinneringen ophalen over hoe dat ze andere kinderen aan het pesten waren. Dus een pestkop is het zeker. Is sinds die afleveringen dat mijn mening over Xander helemaal omgeslagen is.

En omdat hij dat zegt is het ok wat ie doet?

Ik vond het vroeger ook niet gepast, maar hoe machtiger hij wordt, hoe ongepaster het wordt.

Dat zijn niet "zomaar wat moppekes". En als je show letterlijk leeft van alle negatieve dingen over de media te rapporteren (op een hilarische manier, absoluut), dan is het al zeker erg hypocriet dat een negatieve recensie over zijn show tot zo'n reactie leidt.

Laat ons niet vergeten dat Stef zijn opmerkingen prive via email verstuurd werden. Dat dan uitvechten op een podium, al was het initieel best grappig, is vrij goedkoop IMO.
1) geen recensie dit jaar maar onze Tobias heeft een column geschreven.

2) Stef stuurde geen mails maar tweets, out in the open voor iedereen te lezen.

Gisteren op aanraden van iemand in dit topic naar Hans Cools zijn show op Canvas gekeken en dikke aanrader! Gans de show was eigenlijk grappig en de tijd vloog voorbij. Als ik dit dan vergelijk met HHVB X... Veeeeel te lang en af en toe eens gelachen. Hij heeft iig op het juiste moment gecashed!

De tournee van Hans Cools is bijna volledig uitverkocht, maar volgende winter zal hij er ook wel nog mee toeren (hoop ik). Al try-out gezien en zeker veelbelovend. Ik hoop ook dat hij ook eens in De Slimste Mens passeert, zo is hij helemaal gelanceerd.

In de Mosselen podcast heeft hij verschillende afleveringen gehad met vroegere klasgenoten waar ze al lachend leuke herinneringen ophalen over hoe dat ze andere kinderen aan het pesten waren. Dus een pestkop is het zeker. Is sinds die afleveringen dat mijn mening over Xander helemaal omgeslagen is.
Gilles VS doet niets anders dan lachen met zijn medemens, alhoewel dat in Aalst soms niet onterecht is, maar ze passen wel bij elkaar

De tournee van Hans Cools is bijna volledig uitverkocht, maar volgende winter zal hij er ook wel nog mee toeren (hoop ik). Al try-out gezien en zeker veelbelovend. Ik hoop ook dat hij ook eens in De Slimste Mens passeert, zo is hij helemaal gelanceerd.
Dat zeg ik ook al een paar jaar.

Heeft een 2-tal jaar geleden blijkbaar meegedaan aan de befaamde cafétest. Ging goed maar werd toch niet geselecteerd omdat men veel dezelfde types had (dertiger, blank, hetero, ...). Hopelijk is hij er bij de volgende editie bij.

Als zijn 2de show, die in première gaat dit jaar, ook goed onthaald wordt, dan is de kans zéér groot dat hij er in 2026 wel bij zal zijn. Ze hebben er toch ook altijd graag een aantal komieken bij, en dit seizoen waren er extra veel had ik het gevoel. Ze zullen dus toch opnieuw moeten zoeken naar een paar nieuwe gezichten.

2x de Afwas dome uitverkopen brengt wat op natuurlijk
+ de show nog eens voor zoveel mensen op TV

Oei ik vond Gervais de vorige show al heel zwak in vergelijking met zijn eerder werk, en nu nog zwakker precies? Dan ga ik precies skippen.

Het was vooral totaal niet gevat. En dat is wel essentieel als je dan toch per sé die toer op wil gaan.

Bon, was echt een heel slecht stuk. Denk ook dat dat globaal voor de meeste mensen die de show gezien hebben, samen met het Lubach stuk, als de zwakste stukje van de show worden beschouwd, en meer dan terecht!
Ik vond dat clickbaitstuk er wel goed in, is echt een plaag en was toch verbaasd te horen dat daar maar enkele mensen achter zitten.
Zulke figuren kunnen niet genoeg te kakken gezet worden. Verdienen ze. Vorig jaar zat er ook een wat prekerig stukje tussen rond Bart De Pauw en rond dat armoedeprogramma met Natalia of wie was het ook alweer. Heeft er wel zijn plaats in op een show van 3 uur wat mij betreft.

JDC die vandaag in zijn column vanuit het niets sneert naar XDR is wel mooi, sommigen kunnen er echt niet zo goed om als ze door hem worden geviseerd. Zelfs als hij al betaald wordt, toch respect hoe Destadsbader daar dan gewoon aan meedoet.

Terug
Bovenaan