Vlaamse stand-up comedy

Hier ook al voor halverwege afgezet. Heb er in mijn omgeving ook veel die al op voorhand fan zijn omwille van bovenvermelde redenen. Mijn vrouw en ik zijn eerder omgekeerd maar wouden het "for the sake of it" toch een kans geven. Heeft goeie dingen gemaakt vroeger en dat zijn ook dingen die ik zonder schroom kan herbekijken maar dit was echt niet goed en zeer onder het niveau van wat hij vroeger deed/kon.

Sommige van de dingen die hij heeft gemaakt zijn nog altijd geniaal. In andere speelt hij eerder een vrouwenzot en hadden we nooit door dat hij eigenlijk zichzelf speelde. En die rollen zijn nu wel wrang om naar te kijken

Je kan als mens fouten maken en een 2de kans verdienen* en terug op tv verschijnen als je uw fouten erkent etc.

En tuurlijk mag hij dan eens een mop kunnen maken over het vooral. Als je duidelijk toont/ het gevoel geeft dat je tot inzicht bent gekomen. Maar dat is bij Bart DP toch zeker niet het geval en voelt hij zich eerder slachtoffer.

*Natuurlijk zijn niet alle fouten vergeefbaar.

Bedankt voor de tip, lang geleden dat ik nog zo gelachen heb!

Hans Cools is heerlijk ad rem. We hebben die show gezien op de eerste rij in een concert studio waar ze gewoon stoelen hadden gezet en er nauwelijks een podium was. Dat was zo goed dat ik bij zijn einde recht stond om een staande ovatie te geven...als eerste in de zaal dus.

'Wak est vint, wil je naar uus?'

Kijk...dat is honderd keer grappiger dan een Kamal Kharmach die het heeft over Theo Francken die naar de zee rijd om te zien 'of de kust nog veilig is."

Ik vind zijn show hilarisch maar ben wel bevooroordeeld. Zelfde leefwereld, Zelfde leeftijd, zelfde dialect, woont hier op 5km van en mijn vrouw is afkomstig van Lichtervelde.

Hij heeft meer dan 2 jaar West vlaanderen plat gespeels met deze show hopelijk breekt hij nu door in gans vlaanderen al zal de taalbarrière wel een struikelblok blijven denk ik. Wat vonden de niet west-vlamingen hiervan?

Ps: mijn ma is 1 van die gepensioneerde kind en gezin medewerkers die het perfecte anticonceptie middel zijn volgens hem 😅

Ps2: ondertussen heeft hij wel nog een tweeling gekregen

Eerste keer dat ik een show van hem zag (en op TV is het natuurlijk anders dan in een zaal).

Zeker een goede voorstelling. Ik bleef kijken, dat is al een goed teken.
Niet dat ik nu meteen verkocht ben en hem zeker ga blijven volgen, maar bij momenten toch goed gelachen.

Als niet-West-Vlaming hielpen de ondertitels soms toch wel moet ik zeggen :unsure:
Ik vraag me af of ik als toeschouwer in de zaal wel alles zou mee hebben, van wat die zegt :unsure:

Eerste keer dat ik een show van hem zag (en op TV is het natuurlijk anders dan in een zaal).

Zeker een goede voorstelling. Ik bleef kijken, dat is al een goed teken.
Niet dat ik nu meteen verkocht ben en hem zeker ga blijven volgen, maar bij momenten toch goed gelachen.

Als niet-West-Vlaming hielpen de ondertitels soms toch wel moet ik zeggen :unsure:
Ik vraag me af of ik als toeschouwer in de zaal wel alles zou mee hebben, van wat die zegt :unsure:

Ik ken Hans vrij goed, is een ex-collega. Vertelde mij dat hij zijn dialect mildert als hij optreedt buiten Oost en West-Vlaanderen. Dus wees gerust, zeer goed verstaanbaar voor iedereen.

Ik ken Hans vrij goed, is een ex-collega. Vertelde mij dat hij zijn dialect mildert als hij optreedt buiten Oost en West-Vlaanderen. Dus wees gerust, zeer goed verstaanbaar voor iedereen.
Wouter Deprez is ook met een sterk West-Vlaamse toets als ie in de streek een optreden doet.

Hij heeft meer dan 2 jaar West vlaanderen plat gespeels met deze show hopelijk breekt hij nu door in gans vlaanderen al zal de taalbarrière wel een struikelblok blijven denk ik. Wat vonden de niet west-vlamingen hiervan?
Ik had in het begin wel echt moeite om alles te verstaan, heb dan toch maar ondertitels opgezet. De voorstelling was ook in Brugge, speelt waarschijnlijk ook mee, maar het West-Vlaams is ook wel een deel van zijn charme.

Beste dat ik dit jaar live gezien heb is Kor Hoebe, een Hollander dan nog.
Mohsin Abbas vond ik dan weer erg flauw, begrijp echt niet dat er zovelen zijn die dat goed vinden.
Maar bon elk zijn soort humor zeker.

Alle respect voor Xander en zijn comedytraject maar HHVB vind ik soms wat overroepen. Het is niet slecht maar het is niet de top binnen Vlaanderen. Al vult de man wel een Sportpaleis natuurlijk dus heb ik geen gelijk :unsure: . Ik check het wel op tv.

Mohsin vind ik persoonlijk wel grappig maar het valt te begrijpen dat het voor sommigen als 'te gemakkelijk' overkomt.

Terug
Bovenaan