Vlaamse stand-up comedy

Solo is een zeldzaam talent qua Vlaamsche comics. Nooit echt het gevoel dat die ook maar iets emuleert van de internationale scene. Altijd wel nieuw materiaal. Het is een "typetje", sure. Maar vele malen strakker geschreven dan 99% van de andere acts.

Je moet altijd zijn aan een komiek natuurlijk. Er zijn er die je smaakt en andere die je bijna niet kunnen lachen.

Ik heb nog maar 1 keer gehad dat ik echt volledig strijk ging met een komiek en het was Han Solo , misschien omdat het over het waargebeurde verhaal ging dat hij vertrappeld was op de eierworp in Kruishoutem.

Solo is een zeldzaam talent qua Vlaamsche comics. Nooit echt het gevoel dat die ook maar iets emuleert van de internationale scene. Altijd wel nieuw materiaal. Het is een "typetje", sure. Maar vele malen strakker geschreven dan 99% van de andere acts.
Vind dat toch allemaal niet zo wereldschokkend wat Han Coucke doet op een podium. Zitten soms wel geestige stukken tussen, maar puur comedy technisch is dat allemaal zo speciaal niet?

Het is toch ook niet meteen mijn meug. Platte commerce.

Eerlijk is eerlijk, ik volg de Belgische politiek en media niet meer in detail. De threads over de Begroting en de regeringsvorming laat ik ook aan mij voorbij gaan op dit forum. Dus sowieso niet de beste show gekozen om bekend te geraken met diens werk. Maar ik vond het gewoon flauw gebracht, en veel van de moppen in die eerste 15 minuten waren ook gewoon zo gemakkelijk en voor de hand liggend.
Denk dat ik hier ooit iemand eens de vergelijking zag maken tussen Kamal en Geert Hoste, en dat treed ik dan wel bij. Iets groffer, maar dat is eigen aan de tijd denk ik.

Han Solo is dan ook bij de betere in de Vlaamse comedy. Maar ik begrijp ook wel dat veel mensen dat net niet grappig vinden. Anyway, ik heb al dikwijls strijk gelegen door hem.

Han Solo is dan ook bij de betere in de Vlaamse comedy. Maar ik begrijp ook wel dat veel mensen dat net niet grappig vinden. Anyway, ik heb al dikwijls strijk gelegen door hem.
Ik heb zeker ook al moeten lachen met bepaalde zaken dat hij deed. Maar vind dat persoonlijk nogal makkelijke humor.

Geef mij dan toch maar Lukas Lelie, Wim Helsen, Iwein Segers of Joost Vandecasteelde. Vind die toch origineler uit de hoek komen. Maar ieder zijn ding uiteraard. Hebben allemaal wel metier.

Zo een Kamal heeft dat een pak minder. Die heeft 7 matige tot slechte schrijvers, die hem een hoop slechte moppen schrijven, en waar hij dan zelf een selectie uit maakt, en finetuned. Maar goed, er zijn blijkbaar mensen die de lat heel laag leggen, en dat hilarisch vinden. Hun goed recht. En hij verkoopt zalen uit. Dus wie zijn wij om te zeggen dat dat niet zou mogen bestaan. Maar wel van de put gerukt dat men dat op nieuwjaar op de nationale tv gaat uitzenden.

De conferences van Joost Vandecasteele en Jeroen Leenders waren echt goed. Bereiken moeilijker het brede publiek maar die geven tenminste nog wat inzicht gekoppeld aan humor.

Zo een Kamal heeft dat een pak minder. Die heeft 7 matige tot slechte schrijvers, die hem een hoop slechte moppen schrijven, en waar hij dan zelf een selectie uit maakt, en finetuned. Maar goed, er zijn blijkbaar mensen die de lat heel laag leggen, en dat hilarisch vinden. Hun goed recht. En hij verkoopt zalen uit. Dus wie zijn wij om te zeggen dat dat niet zou mogen bestaan. Maar wel van de put gerukt dat men dat op nieuwjaar op de nationale tv gaat uitzenden.
Ongelofelijk ook hoeveel comedians geen fan zijn van Kamal z'n humor. Of het zou gespeelde afkeer moeten zijn.

De conferences van Joost Vandecasteele en Jeroen Leenders waren echt goed. Bereiken moeilijker het brede publiek maar die geven tenminste nog wat inzicht gekoppeld aan humor.
Voor die het niet weten, de show van 2024 van Jeroen Leenders is gratis online te vinden, aanrader!

Ongelofelijk ook hoeveel comedians geen fan zijn van Kamal z'n humor. Of het zou gespeelde afkeer moeten zijn.
Het is ook wel euhm, de "vtm marrokaan". Ten tijde dat hij nog in de Joker passeerde werd er alvast niet weggestoken dat er bepaalde comics zich beter voelde.

Gratis tijdens een comedy festival eens een grote show van hem meegepikt. Hallucinant hoe die de zaal platkreeg. Vol stoffige 40 jarige dames die vermoedelijk stijf stonden van wel erg goede coke.
Maar dan nog liever Kamal dan prekerige Leenders die meer geklap dan gelach weet te generere. Gaat in politiek of kies voor comedy hé.. al zal Leenders met zijn Ollands succes zich wel eerder cabaretier voelen ofzo. Hoedanook, hij zuigt hondebrokke.

Da's toch ook het leuke aan comedy? Voor elk wat wils. Ikzelf zou nu niet snel naar een show van Jeroen Leenders, Iwein Segers of Kamal gaan, vind ik totaal niet grappig. Maar elke komiek heeft wel degelijk zijn publiek want we zijn echt verwend in België. Heel veel aanbod :love:

Terug
Bovenaan