Vlaamse stand-up comedy

eindejaars show van kamal kharmach gezien, best goed en heel blij dat het niet alleen over politiek ging :)
ook nice dat hij 'trouwe' bezoekers al een ticket voor volgend jaar laat boeken

Goede shows die ik onlangs zag.

• Vincent Voeten met “Smaad” op Streamz
  • Jasper Posson met “Vastbenoemd” op VRT Max
  • Lukas Lelie met “Kwestie van smaak” op VRT Max

eindejaars show van kamal kharmach gezien, best goed en heel blij dat het niet alleen over politiek ging :)
ook nice dat hij 'trouwe' bezoekers al een ticket voor volgend jaar laat boeken
Wij zijn vorig jaar geweest in Capitole Gent, toen kon je ook al boeken voor dit jaar maar alle deftige plaatsen waren toen al uitverkocht. Wij waren toen ook niet zijn eerste show in Gent, dat zal ook meegespeeld hebben... wij hebben nadien wel tickets kunnen boeken voor een extra voorstelling op vrijdag (3 januari).

In hindsight was dat eigenlijk niet nodig geweest, die hadden we ook gewoon zo kunnen krijgen. Mijn schoonvader heeft recent een appartement verkocht in Antwerpen en de koper bleek Kamal te zijn. Súper vriendelijke mens in het echt naar het schijnt.

Goede shows die ik onlangs zag.
  • Lukas Lelie met “Kwestie van smaak” op VRT Max
Kwestie van smaak hebben wij live gezien. Ik ben daar zonder veel verwachtingen naartoe gegaan, maar die show bleek achteraf bekeken wel meer dan de moeite. Ik kende Lucas Lelie toen eigenlijk enkel van Standaard Koekhandel. Ik had naar mijn vrouw zo'n filmpje doorgestuurd waarin hij uitlegde hoe je géén kaartjes kon bestellen voor zijn show en mijn vrouw had dat als hint geïnterpreteerd als een hint :unsure:

Vooral het stuk over dat 'boot camp' was hilarisch live omdat een stuk van de zaal dubbeltoe in hun stoel lag terwijl hij bij de andere helft van de zaal nog totaal niet gevallen was. :tongue:

Pff, is er dan niemand die een deftige eindejaarsconference kan brengen waardoor we Kamal “zijn” flauwe inzichten niet moeten zien op onze tv.

Die van Joost Vandecasteele was nochtans niet slecht. Maar geen kat keek, dus hij is er dan maar mee gestopt. Hopen dat die van Leenders aanslaat. Maar goed, Kamal moet uiteraard gepromoot worden als VRT gezicht.

Van Peel was van een ander niveau he. Je zou Hoste nog beginnen missen :unsure:

Xander zijn HHVB gisteren was weer schitterend. Geen pure eindejaarsconference, maar hij heeft wel een goed werkend concept uit de grond gestampt.

Pff, is er dan niemand die een deftige eindejaarsconference kan brengen waardoor we Kamal “zijn” flauwe inzichten niet moeten zien op onze tv.

Die van Joost Vandecasteele was nochtans niet slecht. Maar geen kat keek, dus hij is er dan maar mee gestopt. Hopen dat die van Leenders aanslaat. Maar goed, Kamal moet uiteraard gepromoot worden als VRT gezicht.
Op tvl zenden ze Yannick Boven uit.

HHVB in De Standaard: 1 op 5
Ik ga vrijdag pas kijken maar kon me toch niet inhouden om de review snel-snel te lezen.
Alles waarover hij klaagt is de clue van heel de show? Daarvoor ga je toch naar HHVB? Belabberde review.

(Vorig jaar nog een 4 op 5 van andere recensent)

De waarheid ligt in het midden:
Is het vernieuwd? Zeker niet, maar het werkt als een tierelier
Hij is ook zo 'slim' om de kritiek die hij krijgt mooi in de show te verwerken.
Enkel bij het laatste stuk gaat hij idd wat uit de bocht wat mij betreft. Dat was niet nodig (maar stiekem wel goed gelachen, eerlijk is eerlijk)

Ik kan me niet vinden in de zuurtegraad van die review. Het contrast met de review van vorig jaar (of die van De Morgen), is idd frappant. Hij beschrijft het zogezegd niet-vernieuwende concept van de show, en laat dat concept nu net de reden zijn waarom ik al fan was en gisteren eens live ben gaan kijken.

Ik vond het schitterend. De zaal ontegensprekelijk ook. En de zogezegd belabberde climax; ja het was even "risky", maar al snel zat iedereen met de slappe lach en kreeg hij tot slot een staande ovatie.

Enkel de "verrassingsact" had van mij niet gehoeven.

Benieuwd wat ze gaan wegknippen op TV; de show daar was vorig jaar een uur korter dan live. Op VRT Max wel integraal btw.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan