Visions of Mana verschijnt in de zomer van 2024

Tijdens de Xbox Developer Direct heeft Square Enix gloednieuwe details onthuld over Visions of Mana, het eerste hoofddeel in de geliefde Mana-serie in vijftien jaar. Tijdens de show verschenen Masaru Oyamada, de producer van de Mana-serie, en Koichi Ishii, de maker van de Mana-serie om informatie over de game te delen. Zij toonden spelers de nieuwe wereld van Mana en gaven inzicht in het ontwikkelproces en de actierijke gameplay die spelers kunnen verwachten. Visions of Mana verschijnt in de zomer van 2024 voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Windows pc en pc via Steam.

De nieuwe gameplay- en ‘achter-de-schermen’-beelden bieden fans en nieuwkomers een nadere blik op de nieuwe gameplay-features en wezens in Visions of Mana. De producer van de Mana-serie, Masaru Oyamada, onthulde nieuwe details over de gevechten in Visions of Mana, inclusief de toevoeging van een nieuw luchtgevechtsysteem dat spelers boven de grond fysieke en magische aanvallen laat uitvoeren. Fans kunnen ook uitkijken naar de terugkeer van de geliefde Elementals. Deze assisteren spelers tijdens gevechten in de vorm van gespecialiseerde wapens, waarbij elk wapen een ander effect produceert op basis van zijn element, wat leidt tot een snelle, flexibele vechtstijl.

Spelers konden ook kennismaken met een nieuwe metgezel die ze kunnen tegenkomen in Visions of Mana, de “pikuls”. Deze nieuwe, schattige metgezel is ontworpen door de maker van de Mana-serie, Koichi Ishii, waarbij hij zich liet inspireren door dieren en mythologie. Spelers kunnen de pikuls gebruiken om zich sneller door de uitgebreide, levendige wereld van Visions of Mana te verplaatsen.

Square Enix maakte ook bekend dat de Visions of Mana-soundtrack bij lancering een tracklist zal hebben van 100 nummers, allemaal gecomponeerd door, of met bijdrage van, muzikale talenten die aan eerdere Mana-titels werkten, inclusief Hiroki Kikuta, Tsuyoshi Sekito en Ryo Yamazaki. Visions of Mana krijgt ook een nieuw, ‘adaptive’ muzieksysteem, dat de spanning opvoert en automatisch verandert als spelers de overgang van verkennen naar vechten maken.

 
Terug
Bovenaan