Virtueel netto all-in inkomen

Hoeveel bedraagt jouw virtueel netto all-in inkomen

• -5000 - 0

• 0 - 2500

• 2501 - 3500

• 3501 - 4500

• 4501 - 6000

• 6001 - 7500

• 7500 - 10 000

• 10 001 - 15 000

• 15 001 - 25 000

• 25 001 - 50 000

• 50 001 - 100 000

• 100 001 - 250 000

• 250 001 - 1 000 000

• > 1 000 000

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Beperkt tot 1 wagen? En wat dan met de moto's? Tankkaart 100 ballen de maand? Daar moet wel 90 liter in hé... .
Een mens moet ergens een lijn trekken, denk ook niet dat die zaken een wereld van verschil zullen maken. Er zitten grotere gebreken in vrees ik - maar om dat allemaal echt 100% correct te hebben zal een gigantische opdracht zijn.

Ik heb niet gestemd, pinky promise.

@contextbinder , denk dat je makkelijker kan kwantificeren als je gewoon een net worth poll doet al snap ik nooit het nut van die 'hoeveel is je inkomen' threads. Alleen maar brandstof voor discussie.
Het originele plan was om een "wat is uw penislengte" thread te maken maar dan gingen er zoveel jaloers zijn op mij.

Huidige verdeling lijkt me nog niet eens zo onlogisch, een piek op groep met een mooi inkomen maar niet zo heel veel on the side, dan een piek voor de hogere inkomens die meestal ook wat geld halen uit dividenden, huur etc. En dan een minipiek vermogenden die gewoon geld met bakken binnentrekken op een giga kapitaal. Of trolls :D

Het originele plan was om een "wat is uw penislengte" thread te maken maar dan gingen er zoveel jaloers zijn op mij.
Ik hoop dat mijn vrouw u nooit ontmoet want verbetering is altijd verleidelijk natuurlijk.

@nestorius wil dan ook deze thread liefst niet anoniem neem ik aan?

Huidige verdeling lijkt me nog niet eens zo onlogisch, een piek op groep met een mooi inkomen maar niet zo heel veel on the side, dan een piek voor de hogere inkomens die meestal ook wat geld halen uit dividenden, huur etc. En dan een minipiek vermogenden die gewoon geld met bakken binnentrekken op een giga kapitaal. Of trolls :D
Zo een threads zijn altijd moeilijk. Trollvotes kunnen maar zijn stupid. Doe dan a la Nijntje en hang wat de douche uit in de comments.

Die data is ook moeilijk te interpreteren. Eigenlijk wil je dan een “eigen opgebouwde net worth” die bv niet komt van het zogenaamde ‘old money’ aka familiegeld. 2 miljoen parkeren bij een private bank resulteert makkelijk in gemiddeld 15k+ per maand passief. De eigen gepresteerde opbouw. Dat is waar ik alvast zelf het meest fier op ben voor men eigen traject.

Laatst bewerkt:
Die data is ook moeilijk te interpreteren. Eigenlijk wil je dan een “eigen opgebouwde net worth” die bv niet komt van het zogenaamde ‘old money’ aka familiegeld. 2 miljoen parkeren bij een private bank resulteert makkelijk in gemiddeld 15k+ per maand passief. De eigen gepresteerde opbouw. Dat is waar ik alvast zelf het meest fier op ben voor men eigen traject.
Zie https://www.beyondgaming.be/threads/de-grote-spaarvermogen-en-spaargeld-enquete.462/ met onderscheid eigen opgebouwd en gekregen net worth ("spaargeld").

Ik denk altijd als ik eenmaal 500k op de beurs staan heb dat ik nog weinig zin ga hebben om te werken.

- Ik denk dat we samen 800-900k in de beurs/belegd zitten hebben ('naakte portefeuilles' iets van 700-750k. Dan nog wat pensioensparen, fondsen, cooperatieve aandelen, groepsverzekeringen, ... samen iets van 100k). a) Dat rendement niet gegarandeerd, b) Werk om (partieel) te liquideren en c) Daar druppelt nu ook geen 50k cash aan dividenden uit per jaar - je kapitaal liquideren is weinig verstandig als het opbrengt. Er zijn jaren dat er 100k bijkomt en er zijn jaren dat er 100k afgaat. Als je dat kapitaal liquideert, is het gedaan met free money. Ik heb nog 40y te gaan, het is wat vroeg om het kapitaal op te beginnen souperen.

Op den duur is uw huis toch ook afbetaald en ja waarom zou je dan nog werken als er elke maand 3.5k netto vanzelf op komt.

- Het huis en appartement zijn nog lang niet afbetaald (staat nog 400k open voor de gezinswoning en 80k voor het appartement). Maar aan 1.01% geleend, dus geen haast om daar cash aan te spenderen.

- Als ik stop met werken, dan is de financiele vrijheid en flexibiliteit zo goed als weg. Dan kan ik alles op de beurs verkopen, huis afbetalen en dan mijn geld opsouperen en fingers crossed dat er geen farcen gebeuren. Ik kan in de bakker niet betalen met IWDA.

Dat is dan nog exclusief het (beurs) inkomen van de partner.
Maar gij zult uw werk heel graag doen zeker? Of motiveert het om nog meer geld te hebben?

- En doe ik mijn werk graag? Mijn madam doet haar werk super graag maar die verdient 1/3-1/2 van wat ik verdien. Die kan met haar loon de hypotheek en de kosten net betalen. Voor het geld dat ik verdien doe ik mijn werk graag genoeg. Met kleine kinderen in huis is er zowiezo niet veel dat je kan doen. Ik heb hier net paar maand zo goed als niet gewerkt wegens herstructurering. In de zomer is dat leuk. Als er school is, valt dat tegen.

Alle 2 niet werken en het geld is snel op en 0 marge voor tegenslagen. Madam zal altijd blijven werken. Makes no sense dat zij werkt en ik niet.

Misschien zijn het dividenden en aandelen in uw eigen firma?
Ik heb geen eigen firma

@contextbinder , denk dat je makkelijker kan kwantificeren als je gewoon een net worth poll doet al snap ik nooit het nut van die 'hoeveel is je inkomen' threads. Alleen maar brandstof voor discussie.
Zie https://www.beyondgaming.be/threads/de-grote-spaarvermogen-en-spaargeld-enquete.462/ met onderscheid eigen opgebouwd en gekregen net worth ("spaargeld").
Zal er later eentje lanceren, bestaande topic is prima maar is geen poll - gevolg is dat velen niet posten want commentaar heb je vrij snel, bijkomend kunnen daar ook privacy issues zijn. Op basis van deze poll zal dat er eentje zijn met veel meer nullen.

Beiden zijn imo nuttig/leuk gezien bvb. eigen woning voor een doorsnee gezin een groot aandeel is van het vermogen - echter lastig om van te leven, maar ook omdat het inkomen toch al een heel ander beeld geeft dan het loon (meerdere bronnen mogelijk, extralegale voordelen).

Verdeling te verwachten, maar anderzijds toch vrij zeker dat een pronostiek qua niveau alvast zou geresulteerd hebben in een fors lager bedrag.

Nee, voor mezelf. Een stuk van de werkelijke vermogensopbouw van mijn vriendin verloopt wel via mij (omdat je een eenmanszaak maar op 1 persoon kan zetten). Maar staat mooi beschreven tussen ons.

Kun je hier concreter mee aangeven wat je exact bedoelt? Welke vermogensopbouw? Wie heeft de eenmanszaak? Op welke manier staat het beschreven?

Ik hoop dat mijn vrouw u nooit ontmoet want verbetering is altijd verleidelijk natuurlijk.

@nestorius wil dan ook deze thread liefst niet anoniem neem ik aan?
Het mag gerust openbaar hoor. Ik lig er helemaal niet wakker van of ik onder of boven het gemiddelde zit en lig al zeker niet wakker van andermans lengte.
Imo is het doel van zo'n thread net zou flou als van deze, dat men nieuwsgierig is naar lonen kan ik nog begrijpen (kwestie van te weten waar je zelf zit en of je niet onder of overbetaald bent). Ook spaargewoontes of zaken als hoe men schenkingen regelt kan ik nog allemaal begrijpen. Maar de zoveelste thread waar je maar eens een nietszeggend bedrag uit uw botten kan zeggen is in mijn ogen iets dat niets bijdraagt buiten het feit dat je het toch eens kan zeggen.

Terug
Bovenaan