Vignetten, Milieustickers en Tol (UPDATED 08/05/2025)

Ik heb een nieuwe wagen gekocht, moet ik opnieuw een wegenvignet voor Frankrijk aanvragen?
Nummerplaat blijft hetzelfde...

Ik heb een nieuwe wagen gekocht, moet ik opnieuw een wegenvignet voor Frankrijk aanvragen?
Nummerplaat blijft hetzelfde...
Helaas wel ja, die sticker kan je er toch niet zomaar van afhalen? Als je immers de Crit'Air vignet bedoelt...
Daarnaast is het ook gekoppeld aan het inschrijvingsbewijs van je vorige wagen.

Ben nu in Spanje en wat een chaos is dat hier niet met de LEZ's.
Er is een sticker maar buitenlanders kunnen dit niet aanvragen. Ok, is er dan een website die duidelijk samenvat wat, waar en hoe?
Nope, de lokale websites zijn zelfs nog niet in het Engels.
Barcelona en Madrid hebben hun eigen website. Mocht ik ook in spoed aanvragen en betalen. En dan nog is het niet duidelijk of het ook nodig was aangezien ik elektrisch rij.
Bilbao heeft blijkbaar een app. Eentje die vraagt op welk uur je exact binnen en buiten gaat... 48u op voorhand in te geven.
Andere laten buitenlandse milieustickers toe.

Het ergste is dat je misschien helemaal niet in die LEZ moet zijn. Maar zoek dat maar eens uit als je half Spanje doorkruist met de auto.
1 sticker voor heel het land of niets. Welke gek haalt het in zijn hoofd om elk gehucht zijn eigen ding te laten doen?

Hier 7 Juli besteld en volgens de Crit'air website 16/07 verzonden.
Nog niet ontvangen. Pakketten uit de US of China komen sneller aan.

Ik ga gewoon die factuur bijhouden en nooit die lelijke sticker plakken.

Ik zie bv. @Nijntje dat niet plakken op z'n zalige Porsche :ROFLMAO: wel ik ook niet op mn 3 x goedkopere Tesla.

Vorige woensdag om 13u aan de péage in Lyon stond er geen kat. Je had de poortjes voor het uitkiezen. Eigenlijk nergens aan de tolpoorten meer dan 1 auto voor mij gehad. Scheelt natuurlijk als je niet in het weekend vertrekt.

Terug
Bovenaan