Werk Verzenden (massa) van online verkoop

Chickenlal

Well-known member
Crowdfunder FE
Goede dag

Voor mijn product die in ontwikkeling is heb ik reeds een 100-tal pre-orders op één dag.

Zodus ben ik eens op zoek naar mensen met ervaringen met webshops en het verzenden van vele producten, ik zeg niet dat ik elke dag 100 sales ga hebben, maar misschien toch 10-tallen verzendingen per week hopelijk.

De items passen in principe in een grote enveloppe en zullen dus in de brievenbus passen.

Wat zijn de beste opties tegenwoordig? B-post, dpd, dhl, postnl, er is zoveel...
Zowel voor België als voor Europa, idealiter zou ik zelfs in Amerika verkopen, maar dat lijkt me door verzending onhaalbaar. (producten zijn gepersonaliseerd, dus kan ze niet op amazon gooien jammer genoeg )

edit: heb ik dan zo'n labelprinter nodig waarschijnlijk? Is dat universeel of per aanbieder?

Mvg
 
Laatst bewerkt:
Labelprinter is een must. De frustratie en tijd dat je verspild met elke keer het adres en zo te schrijven... Op 123inkt zijn er ook merkloze labels beschikbaar voor de bekende labelprinters.
 
Meeste aanbieders hebben basistarieven op hun website staan. Je kan dan nog zelf offertes vragen voor de volumes die je wenst. Brievenbuspakketjes is al heel goed, dat scheelt enorm in de kosten. De andere belangrijke variabele is of je al dan niet trackingcodes wenst voor je klanten. Voor Europa werk ik met Deutsche Post, maar beste prijzen kunnen echt verschillen per producttype.

Bij alle aanbieders kan je ook labels op A4 drukken (4 per A4). A4-Stickervellen en een gewone laserprinter kunnen dus voldoen. Een labelprinter zal wel iets efficiënter zijn.
 
Wat offtopic, maar wanneer ga je uw product eigenlijk kenbaar maken? Want ik heb u er al vaker over zien posten en ik ben toch wat nieuwsgierig aan het worden :tongue:
 
Wat offtopic, maar wanneer ga je uw product eigenlijk kenbaar maken? Want ik heb u er al vaker over zien posten en ik ben toch wat nieuwsgierig aan het worden :tongue:

Als het effectief beschikbaar is om te kopen. Ik heb er één keer een insta verhaal mee gemaakt en had op de 1e dag al meer dan 100 pre-orders. Dus dat ging ff heel snel, de advertising staat nu even on hold tot ik kan leveren :)

Het is een heel niche product trouwens die een zeer beperkte (maar goede) doelgroep heeft.

Trouwens de productie in china is opgestart en ik krijg volgende week een eerste sample binnen :)
In contact geraakt met de juiste persoon via iemand van beyondgaming.


Was eens aan het kijken op B-post. Een bubbel enveloppe, zou dat onder de noemer brieven of pakketten vallen? :p




3jPgSCp.png
 
Thanks.
Dan moet ik wel in het brieftarief kunnen blijven :)

De bubbel enveloppe zal amper verdikken. Zou zelfs in een gewone enveloppe kunnen, maarja das nie echt een zicht naar levering toe vind ik.
bubbel enveloppe is sowieso iets veiliger tegen openscheuren.
Qua zicht: hangt een beetje af van wat uw product is, denk ik dan. Is het een luxe-product dan gaan mensen waarde hechten aan de verpakking. Is het iets goedkoop dan gaan ze ook wel tevreden zijn met een gewone enveloppe, zolang het product erin maar niet beschadigd geraakt.
Er is nog niemand gestopt met bij AliExpress te bestellen omdat de pakskes in een vuil grijze plastiek verpakking verzonden worden :p
Het zal er van afhangen welke uitstraling ge aan uw product wil geven. cheap-gewoon-luxe.
 
bubbel enveloppe is sowieso iets veiliger tegen openscheuren.
Qua zicht: hangt een beetje af van wat uw product is, denk ik dan. Is het een luxe-product dan gaan mensen waarde hechten aan de verpakking. Is het iets goedkoop dan gaan ze ook wel tevreden zijn met een gewone enveloppe, zolang het product erin maar niet beschadigd geraakt.
Er is nog niemand gestopt met bij AliExpress te bestellen omdat de pakskes in een vuil grijze plastiek verpakking verzonden worden :p
Het zal er van afhangen welke uitstraling ge aan uw product wil geven. cheap-gewoon-luxe.
Haha ja nee, het is gewoon een stukje stof basicly. Dus een bubbel envelope zal voldoen :D

Ik heb van een kennis deze gekregen als beste optie voor verzending: https://www.sendcloud.com/
 
Ik ken er helemaal niet veel van, maar gezien het over 'kleinere' aankopen gaat lijkt het mij niet handig om voor elke order zelfstandig labels te moeten uitprinten. Dus best een verzendbedrijf die over een vrije API beschikt zodat orders rechtstreeks van jouw website in een verzendlabel omgezet kunnen worden en je dit niet handmatig moet doen?
 
Ja inderdaad.

Ga sowieso de koppeling maken met sendcloud voor automatisatie van verzendlabels, beter daar een klein bedrag aan betalen dan de hier zelf een halve dag labels te moeten aanmaken.
 
Wat offtopic, maar wanneer ga je uw product eigenlijk kenbaar maken? Want ik heb u er al vaker over zien posten en ik ben toch wat nieuwsgierig aan het worden :tongue:
ha ja awel kijk, het staat eindelijk op punt zeg. Nog redelijk wat trial & error gehad voor zo'n simpel product op zich.

Dit is iets dat eigenlijk nog nergens bestaat, zal voor velen er heel debiel uit zien, maar voor mensen zoals mezelf die vaak foto's nemen van auto's en dan de nummerplaat moeten blurren is dit product wel epic. Alsook voor tuners die vaak meetings doen met de naam van hun club, dat is zowat mijn doelpubliek.

Gewoon een extreem niche markt, maar iedereen in die markt zal er wel 1 of 2 willen.

De hoezen heb ik laten maken in China onbedrukt en ik bedruk ze met uw logo of tekst naar keuze. Webshop met online editor is in opmaak.

 
Laatst bewerkt:
Zelfs je reclame op IG zien voorbij komen. 😉
Kopen hé :)


Om terug te komen op de basis van deze post, ondertussen in de eerste week een 50-tal orders behandeld via B-post in combinatie met Sendcloud.

Werkt allemaal heel vlot, de integratie met woocommerce ging vlot, labels printen gaat vlot en zendingen volgen gaat ook vlot. Zeker met gepersonaliseerde track & trace pagina's toon je wel professioneel naar de klanten toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Terug
Bovenaan