Verzekeringsinspecteur geeft als reden voor lagere terugbetaling ‘dat is volgens smaak’?

Dat is meestal aan nieuwwaarde verzekerd rekening houdend met een slijtage (hoger dan 30%).
Bij kortsluiting is dat niet van toepassing en krijgt u een gelijkwaardig toestel op kosten van de verzekering.
Gelijkwaardig e... zelfde grootte, zelfde specificaties etc.

gelijkwaardig dus niet zelfde monetaire waarde :D
 
gelijkwaardig dus niet zelfde monetaire waarde :D
Uiteraard niet.

Ik heb ooit een klant gehad en die had nog zo een grote dikke tv en deed moeilijk omdat de verzekering geen evengrote LG 4k OLED tv wouden vergoeden.:unsure:
Dat was volgens hem gelijkwaardig omdat zijn tv indertijd ook een high end tv was:unsure:
Dat de tv 9999999x betere specs had was bijzaak.
 
700euro krijgen voor een koelkast van 1100 euro die 11 jaar oud is... wat is daar afzetten aan?

Is er gezegd dat die 700 zouden krijgen?
Stel dat de polis zegt dat er op basis van ouderdom een bepaalde uitbetalingswaarde is die wordt berekend op aankoopprijs. Dan is het toch nog steeds belangrijk dat de juiste aankoopprijs wordt gebruikt?

Wat als de polis zegt dat de aankoopprijs sowieso vergoed wordt?

Een verzekering heeft voorwaarden, die moeten gevolgd worden. Ik betwijfel dat 'smaak' een factor in het contract is.
 
Is er gezegd dat die 700 zouden krijgen?
Stel dat de polis zegt dat er op basis van ouderdom een bepaalde uitbetalingswaarde is die wordt berekend op aankoopprijs. Dan is het toch nog steeds belangrijk dat de juiste aankoopprijs wordt gebruikt?

Wat als de polis zegt dat de aankoopprijs sowieso vergoed wordt?

Een verzekering heeft voorwaarden, die moeten gevolgd worden. Ik betwijfel dat 'smaak' een factor in het contract is.
Dit dus, wat hij zegt is niet dat er 700€ wordt betaald, maar dat er 700€ als "waarde" is geplakt op iets dat meer kost. Die berekening van waardedaling gebeurt nadien.
In essentie zegt die "expert", ah ja, ge hebt hier een ijskast van 1100€, maar 1 van 700€ had ook gegaan he, dus rekenen we 700€. Ge moet u dat nu eens andersom inbeelden :D
"ja, ik ben met mijn Golf tegen ne paal gereden. Maar die Golf, dat is smaak he, het had ook ne Porsche kunnen zijn".
 
Bij welke maatschappij loopt de brandverzekering en wat is het bedrag/berekening van de expert van de schade?

En laten we niet kinderachtig doen over het woordje smaak. Wrslk is dat zo uit zijn context getrokken.
 
En laten we niet kinderachtig doen over het woordje smaak. Wrslk is dat zo uit zijn context getrokken.

Er wordt niet kinderachtig gedaan over dat woordje. Het punt is dat hij een subjectieve waarde noteert waar dat niet mag.
 
Wrslk omdat een soortgelijke diepvries van die grootte/dat merk nu te koop is voor ongeveer 700 euro.

Ja OK, dan ga ik mijn vorige post herhalen:

Stel dat de polis zegt dat er op basis van ouderdom een bepaalde uitbetalingswaarde is die wordt berekend op aankoopprijs. Dan is het toch nog steeds belangrijk dat de juiste aankoopprijs wordt gebruikt?

Wat als de polis zegt dat de aankoopprijs sowieso vergoed wordt?

Een verzekering heeft voorwaarden, die moeten gevolgd worden. Ik betwijfel dat 'smaak' een factor in het contract is.
 
Ik denk dat het hem zit omdat een verzekering meestal werkt met nieuwwaarde en dat is niet altijd per definitie dezelfde als aankoopprijs.
Autoverzekering bvb vergoed ook op basis van (cataloog)waarde en niet effectief betaalde prijs.
 
Hoe is dat een antwoord op mijn post? Of op welk deel ervan?
Omdat normaal gezien bij kortsluiting de meeste maatschappen gewoon de prijs voor een gelijkwaardig product gaan vergoeden.

Indien het geen kortsluiting was dan zou het inderdaad een (eventuele) afschrijving zijn op de aankoopprijs.(afhankelijk van de slijtage)
 
Omdat normaal gezien bij kortsluiting de meeste maatschappen gewoon de prijs voor een gelijkwaardig product gaan vergoeden.

Indien het geen kortsluiting was dan zou het inderdaad een (eventuele) afschrijving zijn op de aankoopprijs.(afhankelijk van de slijtage)
Ja, en een gelijkwaardig product is hier toch wel zéker gebasseerd op een product met dezelfde "smaak".
Ik gok dat het hier om een Smeg-koelkast gaat, het design is daar een deel van de waarde. Een verzekeringsmaatschappij mag niet gaan zeggen "ahja, maar er zijn ook koelkasten van 50€ en die koelen ook he". Heel dat "gelijkwaardig product" verhaal is om ervoor te zorgen dat ze niet in problemen komen als het product niet meer gemaakt wordt?
 
En hoeveel kost een smeg nu en welke upgrades heeft die tov 11 jaar geleden? Ik neem aan dat dat niet 100% dezelfde koelkasten zijn?

We kunnen speculeren zoveel we willen, ik zou gewoon de berekeningsmethode willen zien die de expert heeft toegepast . Voor hetzelfde geld is dat in het voordeel van TS geweest en heeft hij voor 'smaak' x euro gecompenseerd..

Het is niet duidelijk, maar als ze nog 700 euro krijgen voor een koelkast die 11j geleden 1100 euro gekost heeft...
Of zit daar ook x euro compensatie voor de inhoud in?
Of was dat zijn start bedrag? Openingspost is niet duidelijk.
 
Ik denk dat het hem zit omdat een verzekering meestal werkt met nieuwwaarde en dat is niet altijd per definitie dezelfde als aankoopprijs.
Autoverzekering bvb vergoed ook op basis van (cataloog)waarde en niet effectief betaalde prijs.
Autoverzekering kan je kiezen.
Ofwel verzekering op factuurwaarde (werkelijk betaalde bedrag) ofwel op cataloguswaarde.

Ik kon bij Fidea kiezen tussen 30 maand waardebehoud op factuurwaarde en bij Axa bv. Was het 6maand op cataloguswaarde en dan 1% minder per maand

Als ik mijne morgen pertotal knal na 1jaar dan moet die van de verzekering ook niet zeggen "Nu vind ge die auto al voor 30k dus ik noteer 30k waarde" ook al heb je er 45 voor betaald
 
Terug
Bovenaan