Verzekeringsinspecteur geeft als reden voor lagere terugbetaling ‘dat is volgens smaak’?

Squidward

Redacteur
Op dit moment met mijn partner de ronde aan het doen van wat kapot is door de stroomstoot. Onze koelkast van €1100 is kapot. Nu zegt hij ‘ja, ik ga €700 opschrijven want dat is toch volgens smaak’
Kan dat zo maar? Koffiemachine hetzelfde. Het is een Jura E8, dat ding was duur. Hij wil maar tot half de prijs gaan want eens te meer is volgens smaak. Dat lijkt mij toch niet ok? Als een auto botst en het is een Audi, gaan ze toch ook niet een Dacia terugbetalen want het is ‘smaak’?
 
Niet voor het een of ander: maar ik heb het gevoel dat je nogal gemakkelijk over je heen laat lopen Squidward? Je baas waar je zelf geen plaspauze van mag nemen, nu dit?

Sta op je strepen: toon hem aankoopbewijzen, zeg hem het merk en type te noteren, etc. Je gaat sowieso al niet de volledige bedragen terug krijgen, als ze dan nog maar eens de helft van de waarde als aankoop schrijven, ga je helemaal niets overhouden.
 
Niet voor het een of ander: maar ik heb het gevoel dat je nogal gemakkelijk over je heen laat lopen Squidward? Je baas waar je zelf geen plaspauze van mag nemen, nu dit?

Sta op je strepen: toon hem aankoopbewijzen, zeg hem het merk en type te noteren, etc. Je gaat sowieso al niet de volledige bedragen terug krijgen, als ze dan nog maar eens de helft van de waarde als aankoop schrijven, ga je helemaal niets overhouden.
Ik ben inderdaad een zacht ei (ik zwans niet). Ik sla in paniek en in de knoop. Moet ook wel zeggen dat ik mij niet direct mag moeien met wat echtgenoot nu aan het doen is, hij kan daar niet tegen.
 
Ik ben inderdaad een zacht ei (ik zwans niet). Ik sla in paniek en in de knoop. Moet ook wel zeggen dat ik mij niet direct mag moeien met wat echtgenoot nu aan het doen is, hij kan daar niet tegen.
wel, dan is het aan hem om in dit geval op zijn strepen te staan. Doet hij het niet, ga je ofwel het er maar bij moeten laten dat jullie benadeeld worden of zelf het heft in handen nemen (of hem aanporren)
 
Sta op je strepen: toon hem aankoopbewijzen, zeg hem het merk en type te noteren, etc. Je gaat sowieso al niet de volledige bedragen terug krijgen, als ze dan nog maar eens de helft van de waarde als aankoop schrijven, ga je helemaal niets overhouden.

Dit.

Verzekeraar eerst laten betalen, daarna overstappen naar een andere verzekeraar.
 
Wat de ‘expert’ allemaal gekunnen heeft: bij hoog en bij laag volhouden dat koelkast van 1999 was. Op factuur staat 2010. Dat kom niet zijn, was geen waar etc etc. We hebben uiteindelijk online kunnen aantonen dat de koelkast pas vanaf 2009 in productie was.
Van zowel koelkast als stereo gezegd dat hijzelf nooit zoveel geld daarvoor zou uitgeven en dat hij nog ‘wou’ €200 opschrijven om te laten repareren. Pertinent geweigerd om ze er op te zetten om opnieuw aan te kopen.
Document voor de neus geschoven ‘als u nu uw handtekening zet is het binnen de maand in orde’ maar wel €1257 aan bedragen niet opgeschreven ‘oei, ja missen is menselijk, ik zal het opschrijven’.
Frustrerende vent. Eens overgeschreven ga ik toch eens contact opnemen over mijnheer zijn persoonlijke ongevraagde meningen.
 
Wat de ‘expert’ allemaal gekunnen heeft: bij hoog en bij laag volhouden dat koelkast van 1999 was. Op factuur staat 2010. Dat kom niet zijn, was geen waar etc etc. We hebben uiteindelijk online kunnen aantonen dat de koelkast pas vanaf 2009 in productie was.
Van zowel koelkast als stereo gezegd dat hijzelf nooit zoveel geld daarvoor zou uitgeven en dat hij nog ‘wou’ €200 opschrijven om te laten repareren. Pertinent geweigerd om ze er op te zetten om opnieuw aan te kopen.
Document voor de neus geschoven ‘als u nu uw handtekening zet is het binnen de maand in orde’ maar wel €1257 aan bedragen niet opgeschreven ‘oei, ja missen is menselijk, ik zal het opschrijven’.
Frustrerende vent. Eens overgeschreven ga ik toch eens contact opnemen over mijnheer zijn persoonlijke ongevraagde meningen.
Zijn jullie daarmee akkoord gegaan? Ik zou toch een tegenexpertise vragen.
 
Gaan we doen. In het begin zeiden ze ons dat het allemaal zeer eenvoudig ging zijn maar dat lijkt mij nu eerder een klapke voor mensen die nog onder de indruk zijn van Mijnheer van den Bank.
Imo maken jullie persoonlijke keuzes niet uit, wat stuk is moet vervangen worden door een gelijkwaardig alternatief. De verzekering mag op hun kop staan maar daar betalen jullie wel voor.
 
700euro krijgen voor een koelkast van 1100 euro die 11 jaar oud is... wat is daar afzetten aan?

Anyways, gebruik uw rechtsbijstand of laat uw verzekeringsmakelaar voor u opkomen als ge niet akkoord zijt.

De inhoud (eten dat naar de klote is)krijct ge trouwens ook vergoed e.
 
Haha shit ik ben zo boos van dit topic. Meneer de expert lag met zen kloten in de vijver als hij dat hier probeerde 😂
Ff met de baseball knuppel richting zijn auto lopen en zeggen "ochja, dat is persoonlijke smaak he? Ne Dacia rijdt toch ook?" :p
 
700euro krijgen voor een koelkast van 1100 euro die 11 jaar oud is... wat is daar afzetten aan?

Anyways, gebruik uw rechtsbijstand of laat uw verzekeringsmakelaar voor u opkomen als ge niet akkoord zijt.

De inhoud (eten dat naar de klote is)krijct ge trouwens ook vergoed e.

Hangt dat ook niet af van je polis?
Je hebt er die zeggen aankoopwaarde en vervangwaarde. Beide zijn verschillend.
Een koelkast kan 1100€ gekost hebben bij aankoop maar staat nu aan 700€ dus kan je hem vervangen voor die prijs.
 
Hangt dat ook niet af van je polis?
Je hebt er die zeggen aankoopwaarde en vervangwaarde. Beide zijn verschillend.
Een koelkast kan 1100€ gekost hebben bij aankoop maar staat nu aan 700€ dus kan je hem vervangen voor die prijs.
Dat is meestal aan nieuwwaarde verzekerd rekening houdend met een slijtage (hoger dan 30%).
Bij kortsluiting is dat niet van toepassing en krijgt u een gelijkwaardig toestel op kosten van de verzekering.
Gelijkwaardig e... zelfde grootte, zelfde specificaties etc.
 
Terug
Bovenaan