Verzekering Motorvoertuigen: acquisitie- en administratiekosten

Herman De Croo

Well-known member
Ik heb een autoverzekering bij mijn garagist. Op de factuur voor het komende jaar staat dit:

De geraamde, reeds is de nettohandelspremie vervatte, acquisitie- en administratiekosten bedragen:
BA Motorrijtuigen: 80 + 34 EUR
Andere waarborgen: 103 + 36 EUR

Betekent dit dat er 80 + 103 EUR is voor de makelaar? En 34 + 36 EUR voor het "beheer"?
 
Ik heb een autoverzekering bij mijn garagist. Op de factuur voor het komende jaar staat dit:



Betekent dit dat er 80 + 103 EUR is voor de makelaar? En 34 + 36 EUR voor het "beheer"?
zal eerder omgekeerd zijn. De 80 en 103 zullen wel de taksen en lasten zijn op de netto premie. Vroeger moest dat daar niet op staan, nu is dit verplicht :)
 
Ik heb een autoverzekering bij mijn garagist. Op de factuur voor het komende jaar staat dit:
Dat is nieuw voor mij. Ik wist niet dat een garagist tegelijkertijd een verzekeraar kon zijn.
Of bedoel je gewoon dat uw garagist je autoverzekering heeft geregeld bij een verzekeraar?
 
Indien de garagist een accreditering heeft om verzekeringen te verkopen (nodige opleiding hebben gevolgd/proeven hebben afgelegd) mag deze verzekeringen verkopen.

Wat in de praktijk ook gebeurt is dat en garage 'verwijst' naar een verzekeringsmakelaar waar deze mee samen werkt maar wel zelf het nodige doet om de verzekering af te sluiten. Op papier is dit dan via een aparte verzekeringsmakelaar waar de klant nog nooit contact mee heeft gehad (en in se dus niet wettig).
 
Terug
Bovenaan