Verpleegkundige: knelpuntberoep opleiding 4jaar gratis

Ik onderschat het zeker niet. Gaat sowieso stevig zijn. Gelukkig om de week geen kids, kan ik dan de rust goed gebruiken.

Vriendin is zelfstandige thuisverpleegster.
Bedoeling op langere termijn is om met ons 2 een zaak te starten.

Benieuwd naar de uitleg morgen

Er is ondertussen een ingangsexamen in april. Wie niet slaagt mag het jaar nadien nogmaals proberen, maar dan zijn de kansen op.

Gratis gaat het wel niet worden. Tenzij iemand hier weet waar ik moet zijn om extra's te bekomen.
Ik werk nu 90% (vaderschapsverlof)
Ik ga regelen dat ik vanaf september 50% werk. Wil dus zeggen dat ik nog maar de helft loon betaald krijg.
Zijn er instanties die hier in tussenkomen? Of is dit enkel voor het voltijds traject?

Gratis gaat het wel niet worden. Tenzij iemand hier weet waar ik moet zijn om extra's te bekomen.
Ik werk nu 90% (vaderschapsverlof)
Ik ga regelen dat ik vanaf september 50% werk. Wil dus zeggen dat ik nog maar de helft loon betaald krijg.
Zijn er instanties die hier in tussenkomen? Of is dit enkel voor het voltijds traject?
Als je zorgkundige bent. Zijn er trajecten waar je u voor kunt aanmelden met voorwaarden en rangorde. Als je dan geselecteerd word mag je die opleiding volgen met behoud van loon.

Als je zorgkundige bent. Zijn er trajecten waar je u voor kunt aanmelden met voorwaarden en rangorde. Als je dan geselecteerd word mag je die opleiding volgen met behoud van loon.
Project 600 bedoel je?
Als hij als zorgkundige in een ziekenhuis gaat werken, is de kans heel groot dat ze zijn inschrijvingsgeld ook gaan betalen, los van externe partners, testen,... 😉

Project 600 bedoel je?
Als hij als zorgkundige in een ziekenhuis gaat werken, is de kans heel groot dat ze zijn inschrijvingsgeld ook gaan betalen, los van externe partners, testen,... 😉
Kon er niet opkomen. Kameraad heeft het zo gedaan. Schoonzus heeft enkele jaren aangevraagd maar nooit geselecteerd.

Ondertussen op de welkomsdag van de opleiding geweest. Gaan van start op 1/9 (deeltijdse opleiding van 4jaar)
Ik vernam daar dat je als parttimer (50% werken + 50% werkloos) kan rekenen op steun van de VDAB omdat dit knelpuntberoep is.
Momenteel werk ik 90% (10% ouderschapsverlof)
Eerst wou ik 50% gaan werken en 50% tijdskrediet met motief nemen.
Maar met de info van school twijfel ik om te vragen als ze me parttime kunnen inschrijven. Volgens mij komt dat 'voordeliger' uit.
(Collega zei wel dat ik dan moest regelen dat ik de rechten van een fulltimer blijf behouden)
Iemand een idee wat het verstandigste is?

Ondertussen op de welkomsdag van de opleiding geweest. Gaan van start op 1/9 (deeltijdse opleiding van 4jaar)
Ik vernam daar dat je als parttimer (50% werken + 50% werkloos) kan rekenen op steun van de VDAB omdat dit knelpuntberoep is.
Momenteel werk ik 90% (10% ouderschapsverlof)
Eerst wou ik 50% gaan werken en 50% tijdskrediet met motief nemen.
Maar met de info van school twijfel ik om te vragen als ze me parttime kunnen inschrijven. Volgens mij komt dat 'voordeliger' uit.
(Collega zei wel dat ik dan moest regelen dat ik de rechten van een fulltimer blijf behouden)
Iemand een idee wat het verstandigste is?

Er is wel een hervorming van de HBO5 vanaf volgend schooljaar. Voor de reeds afgestudeerde HBO5 verpleegkundigen blijft alles bij het oude.

De wijziging is van toepassing op studenten die de opleiding vanaf academiejaar 2023-2024 starten. Voor de huidige studenten en reeds actieve HBO5-verpleegkundigen verandert er in het voorstel niets. Zij zullen kunnen genieten van verworven rechten.

Wie vanaf volgend schooljaar HBO5 gaat volgen wordt in feite een soort zorgkundige plus. In Nederland is dat al zo. Die mogen niet meer zelfstandig werken in een ziekenhuis.

Er is wel een hervorming van de HBO5 vanaf volgend schooljaar. Voor de reeds afgestudeerde HBO5 verpleegkundigen blijft alles bij het oude.

Wie vanaf volgend schooljaar HBO5 gaat volgen wordt in feite een soort zorgkundige plus. In Nederland is dat al zo. Die mogen niet meer zelfstandig werken in een ziekenhuis.

Dat had ik nog niet meegekregen.
Bedoeling is om zelfstandig thuisverpleger te gaan worden. Hopelijk mag dat wel nog dan?
Kan daar precies niet meer over terug vinden

Dat had ik nog niet meegekregen.
Bedoeling is om zelfstandig thuisverpleger te gaan worden. Hopelijk mag dat wel nog dan?
Kan daar precies niet meer over terug vinden
Zover ik het heb begrepen zou dit nog wel mogen. Bepaalde handelingen (vind nergens welke handelingen dit dan zouden zijn) moeten dan weer onder toezicht van een bachelor verpleegkundige.

Terug
Bovenaan