contextbinder
Well-known member
Je zal maar in een stal wonen 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Uit ervaring: er is heel veel vraag naar een goede paardenwei. Die liggen niet voor het rapen.Blijft toch zot hoeveel geld er blijkbaar moet omgaan in de paardensector. Is dat omdat je er veel geld mee kan verdienen of is het omdat het (vaak) een rijkenhobby is?
Daarnaast valt het me ook op hoeveel van die paardenmansions er zijn in dit land. Alleen al in de weiden kun je de "verpaarding" visueel vaststellen. Is die markt niet oververzadigd?
Volgens mij is België ook een van de hotspots ter wereld qua paarden.Blijft toch zot hoeveel geld er blijkbaar moet omgaan in de paardensector. Is dat omdat je er veel geld mee kan verdienen of is het omdat het (vaak) een rijkenhobby is?
Daarnaast valt het me ook op hoeveel van die paardenmansions er zijn in dit land. Alleen al in de weiden kun je de "verpaarding" visueel vaststellen. Is die markt niet oververzadigd?
Heb zelf 0,0 interesse in paarden maar met mijn koe kennis best wat boeren … die paarden hebben en waarbij mensen hun paarden komen stallen, mijn buurvrouw heeft competitie paarden, ook zeer veel paarden in het dorp en meerdere maneges in de omgeving. Landbouwers zijn niet happy want als ze hier nog iets willen kopen moeten ze 10€ per vierkante meter betalen - anders komen er paarden te staan.Blijft toch zot hoeveel geld er blijkbaar moet omgaan in de paardensector. Is dat omdat je er veel geld mee kan verdienen of is het omdat het (vaak) een rijkenhobby is?
Dochter van Bruce Springsteen heeft hier in de buurt ook een ferme manege. Is getrouwd met een van die bekende paardenmenners geloof ik, ben efkes de naam kwijt.Heb zelf 0,0 interesse in paarden maar met mijn koe kennis best wat boeren … die paarden hebben en waarbij mensen hun paarden komen stallen, mijn buurvrouw heeft competitie paarden, ook zeer veel paarden in het dorp en meerdere maneges in de omgeving. Landbouwers zijn niet happy want als ze hier nog iets willen kopen moeten ze 10€ per vierkante meter betalen - anders komen er paarden te staan.
Dat publiek is zeer uiteenlopend en bij sommigen gaat echt geld rond. Zoals @Musk aangeeft is ons land een echte hotspot - zoek maar eens op Bill Gates zijn dochter geloof ik + nog wat beroemdheden die in ons land paarden hebben, of de eigenaar van Ferrero (die imo mss wel de meest high end faciliteiten van Europa heeft in ons land).
Het is een microbe denk ik.
Philippaerts. Nog met die tweeling op school gezeten.Dochter van Bruce Springsteen heeft hier in de buurt ook een ferme manege. Is getrouwd met een van die bekende paardenmenners geloof ik, ben efkes de naam kwijt.
Philippaerts. Nog met die tweeling op school gezeten.

Dochter van Bruce Springsteen heeft hier in de buurt ook een ferme manege. Is getrouwd met een van die bekende paardenmenners geloof ik, ben efkes de naam kwijt.
Dochter van Bruce Springsteen heeft hier in de buurt ook een ferme manege. Is getrouwd met een van die bekende paardenmenners geloof ik, ben efkes de naam kwijt.
Als ik in Peer ga lopen passeer ik inderdaad veel maneges/ weien met paardenIk ook
Nooit geweten dat zij van die familie waren, tot nu dus
Oudsbergen inderdaad.
Als ik van Zolder naar Bree rij, kom ik toch ook een stuk of 10 maneges tegen. Dat is wel een ding in Noord-Limburg.
Off topic: Ge hebt bij hen in de klas gezeten en ge wist niet dat hun achternaam Philippaerts was? Nicola en Olivier zijn beide zelf toch ook vrij succesvol in de paardensport met oa Olympische deelnames...Ik ook
Nooit geweten dat zij van die familie waren, tot nu dus![]()
Vreemd dat ge nooit de link hebt gelegd haha.Off topic: Ge hebt bij hen in de klas gezeten en ge wist niet dat hun achternaam Philippaerts was? Nicola en Olivier zijn beide zelf toch ook vrij succesvol in de paardensport met oa Olympische deelnames...Vreemd dat ge nooit de link hebt gelegd haha.

...
Over 'paardenwoningen' gesproken: deze staat ook reeds een tijdje te koop.
Wie gaat er 800k dokken voor een beschimmeld kot?
Heb zelf 0,0 interesse in paarden maar met mijn koe kennis best wat boeren … die paarden hebben en waarbij mensen hun paarden komen stallen, mijn buurvrouw heeft competitie paarden, ook zeer veel paarden in het dorp en meerdere maneges in de omgeving. Landbouwers zijn niet happy want als ze hier nog iets willen kopen moeten ze 10€ per vierkante meter betalen - anders komen er paarden te staan.
Dat publiek is zeer uiteenlopend en bij sommigen gaat echt geld rond. Zoals @Musk aangeeft is ons land een echte hotspot - zoek maar eens op Bill Gates zijn dochter geloof ik + nog wat beroemdheden die in ons land paarden hebben, of de eigenaar van Ferrero (die imo mss wel de meest high end faciliteiten van Europa heeft in ons land).
Het is een microbe denk ik.
) die Arabische volbloeden kweekt. Beweerde in allerlei interviews dat het lucratieve business is. Maar volgens de jaarrapporten blijkt het toch niet zo lucratief te zijn.Verlies is lucratief in de boekhouding natuurlijk.Maar volgens de jaarrapporten blijkt het toch niet zo lucratief te zijn.
De jaarrapporten van zijn paarden activiteiten specifiek? Want de rest zit wat in moeilijkheden.Als ik mag samenvatten: het is dus eerder een activiteit voor rijken, dan een activiteit waar je rijk van wordt.
In mijn geboortestreek zit ook een heel beruchte ondernemer (die onder meer investeert in bekende voetbalclubs) die Arabische volbloeden kweekt. Beweerde in allerlei interviews dat het lucratieve business is. Maar volgens de jaarrapporten blijkt het toch niet zo lucratief te zijn.
De jaarrapporten van zijn paarden activiteiten specifiek? Want de rest zit wat in moeilijkheden.
Als ik mag samenvatten: het is dus eerder een activiteit voor rijken, dan een activiteit waar je rijk van wordt.
In mijn geboortestreek zit ook een heel beruchte ondernemer (die onder meer investeert in bekende voetbalclubs) die Arabische volbloeden kweekt. Beweerde in allerlei interviews dat het lucratieve business is. Maar volgens de jaarrapporten blijkt het toch niet zo lucratief te zijn.
Er gaat veel cash rond in dat wereldje ... een beetje paard kost snel wat: 10/15k voor een hobbypaard om te springen is redelijk normaal bvb- en dan praten we over lokale wedstrijden.De jaarrapporten van zijn paarden activiteiten specifiek? Want de rest zit wat in moeilijkheden.