Verminking

Ivan4you

Active member
Na de aflevering van Taboo gisteren ben ik benieuwd hoe BG zijn kijk is op mensen met een verminkt gezicht.
Ook ik heb brandwonden in gezicht.
 
Na de aflevering van Taboo gisteren ben ik benieuwd hoe BG zijn kijk is op mensen met een verminkt gezicht.
Ook ik heb brandwonden in gezicht.
Ik heb die aflevering niet gezien, maar het lijkt me wel natuurlijk dat je daar initieel eens van schrikt, maar dat je als volwassen persoon dwaas gedrag zoals staren en dergelijke onderdrukt, en die mensen gewoon behandelt zoals je zou doen zonder die verminking?
 
Ik heb de aflevering niet gezien, maar als ik mezelf evalueer daarrond, besef ik wel dat ik waarschijnlijk ook "geschrokken" reageer in het begin. Ik vind dat uiteindelijk ook logisch, omdat het iets abnormaal is. Maar ik snap wel dat je als slachtoffer dat lastig vindt.

Ook denk ik dat je kinderen het moeilijk kan kwalijk nemen dat ze staren...
 
De enige waarbij ik dacht (enkel de 2de helft gezien): "auwch, wat is dat?" Is diegene met de dubbeldikke kaak.
Wat was er met hem gebeurd want ik zag ook een heel groot litteken?

Bij die met zijn baard heb ik zelfs niet "gezien" en bij de andere 2 zag ik het wel, maar niets daardoor ik denk: "Ieuw! Freak!!!"
Ik kan me wel inbeelden dat in dit mondmaskertijdperk, het een pak aangenamer is voor hen om buiten te komen.
 
tekent je toch voor de rest van het leven helaas denk ik..

ex collega van me heeft een gigantische wijnvlek op haar gezicht, vind nog steeds niemand....

erg eigenlijk als je er bij stil staat. ik zou niet weten hoe door het leven te gaan eigelijk.

sterkte voor degenen die het hebben, en als je het nog wat kunt weg steken, zoveel te beter. Of gewoon hopen tot je iemand ontmoet die er "doorheen" kan kijken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ge afwijkt van "de norm" gaat ge altijd bekijks hebben. Altijd.
Dit. Een van de dokters in de praktijk dichtbij heeft een "scheef oog" en je kan dat niet negeren. Maar je kan nog altijd "normaal doen", al weet ik niet of dat altijd wordt geapprecieerd. Sommige handicaps zijn nu eenmaal niet te negeren en het is moeilijk een juiste houding aan te nemen. Op voorhand ken je de gevoeligheden niet en dan wordt de situatie erg vaak awkward.
 
De enige waarbij ik dacht (enkel de 2de helft gezien): "auwch, wat is dat?" Is diegene met de dubbeldikke kaak.
Wat was er met hem gebeurd want ik zag ook een heel groot litteken?

Bij die met zijn baard heb ik zelfs niet "gezien" en bij de andere 2 zag ik het wel, maar niets daardoor ik denk: "Ieuw! Freak!!!"
Ik kan me wel inbeelden dat in dit mondmaskertijdperk, het een pak aangenamer is voor hen om buiten te komen.
Was aangeboren, operaties gehad als kind om het al wat minder erg te maken.

En idd, eerder 'wat zou er gebeurd zijn' dan 'eew'.

@TS wat vond jij van de aflevering?
 
Dit. Een van de dokters in de praktijk dichtbij heeft een "scheef oog" en je kan dat niet negeren. Maar je kan nog altijd "normaal doen", al weet ik niet of dat altijd wordt geapprecieerd. Sommige handicaps zijn nu eenmaal niet te negeren en het is moeilijk een juiste houding aan te nemen. Op voorhand ken je de gevoeligheden niet en dan wordt de situatie erg vaak awkward.
Die gevoeligheden zijn ook onmogelijk in te schatten he. Dwerggroei is zo'n typisch voorbeeld, er zijn mensen die willen dat andere er absoluut geen opmerking over maken en dat hun handicap genegeerd wordt. Maar er zijn er evengoed die er zelf humor in zien en er absoluut geen probleem mee hebben als er mee gelachen wordt. Dat is natuurlijk anders dan effectieve brandwonden bvb, want daar zijn ook geen (al dan niet grappige) moppen over te maken ofzo.
 
ex collega van me heeft een gigantische wijnvlek op haar gezicht, vind nog steeds niemand....
Zoals deze vrouw?
TESSA'S WIJNVLEK BEDEKT HAAR HELE GEZICHT

Ik zou zeker wel op iemand kunnen vallen met een gigantisch wijnvlek op haar gezicht.
(Allé ik ben gehuwd maar ik zeg gewoon mijn gedacht lol)
Er zijn ergere zaken in het leven ..

Maar mmm ik denk dat als je zo'n wijnvlek in je gezicht hebt dat je zelf ook dikwijls al erg onzeker bent, je dat ook uitstraalt en als je zelf al denkt van: Oei niemand gaat mij leuk vinden, dan gaat dat ook zo zijn vrees ik .. voorts kom je vermoedelijk ook minder snel buiten als je er zo uitziet , terwijl je eigen zou moeten zeggen: Den boom in met wat anderen van mij vinden! Foert!

En ja het moet ook nog eens klikken natuurlijk ..
 
Zoals deze vrouw?
TESSA'S WIJNVLEK BEDEKT HAAR HELE GEZICHT

Ik zou zeker wel op iemand kunnen vallen met een gigantisch wijnvlek op haar gezicht.
(Allé ik ben gehuwd maar ik zeg gewoon mijn gedacht lol)
Er zijn ergere zaken in het leven ..

Maar mmm ik denk dat als je zo'n wijnvlek in je gezicht hebt dat je zelf ook dikwijls al erg onzeker bent, je dat ook uitstraalt en als je zelf al denkt van: Oei niemand gaat mij leuk vinden, dan gaat dat ook zo zijn vrees ik .. voorts kom je vermoedelijk ook minder snel buiten als je er zo uitziet , terwijl je eigen zou moeten zeggen: Den boom in met wat anderen van mij vinden! Foert!

En ja het moet ook nog eens klikken natuurlijk ..
Laat ons zeggen de helft van die....

Inderdaad zij is erg onzeker, en bovendien is ze door al haar afwijzingen in haar leven (heeft nooit een degelijke partner kunnen strikken) ook nog eens pis nijdig en on aangenaam .

Dat alles maakt haar eigenlijk echt een verloren zaak.

Ik wil maar zeggen: het éne brengt dan het andere mee (onzelfzekerheid, kwaad over van alles en nog wat).

Triestig. Pas op, er zijn misschien wel hele andere gevallen, zoals die tessa, die zelf zegt "dat hoort bij mij", en die kan daar misschien heel goed mee om.
 
Zoals deze vrouw?
TESSA'S WIJNVLEK BEDEKT HAAR HELE GEZICHT

Ik zou zeker wel op iemand kunnen vallen met een gigantisch wijnvlek op haar gezicht.
(Allé ik ben gehuwd maar ik zeg gewoon mijn gedacht lol)
Er zijn ergere zaken in het leven ..

Maar mmm ik denk dat als je zo'n wijnvlek in je gezicht hebt dat je zelf ook dikwijls al erg onzeker bent, je dat ook uitstraalt en als je zelf al denkt van: Oei niemand gaat mij leuk vinden, dan gaat dat ook zo zijn vrees ik .. voorts kom je vermoedelijk ook minder snel buiten als je er zo uitziet , terwijl je eigen zou moeten zeggen: Den boom in met wat anderen van mij vinden! Foert!

En ja het moet ook nog eens klikken natuurlijk ..
Kijk gewoon naar Laura van blind getrouwd die heel die tv-serie zodanig had geschminkt was, dat niemand die wijnvlek kon zien...
 
Terug
Bovenaan