anonymousMF
Well-known member
Die kerel inderdaad niet. Maar hier zijn het meestal buitenlandse bendes die niet gepakt willen worden. En de politie heeft voor deze wijk een 'fast response' team. Als er melding word gedaan (bv sms'jes van iemand dat er een verdachte rondloopt) is de politie op 5-10 min ter plaatse.Volgens mij helpt dat geen hol. Toen ik nog studeerde (en op kot zat) was mijn moeder eens alleen thuis op een random zomerdag overdag. Ze was met garage poort open wat in de garage aan het rommelen en oprit aan het vegen en zo.
Kwam daar een random kerel gewoon de oprit opgewandeld langs mijn ma en langs de garage naar binnen. En mijn ma "ei kerel" en dien ging gewoon naar binnen. Mijn moeder was helemaal van haar melk en gewoon perplex van 'wtf is dit'. Na 1 min shellshocked te zijn, naar binnen gelopen en dien zat al in de kasten van de living. Mijn moeder heeft die kerel dan effectief met een borstel buiten geklopt/geduwd.
Klacht gaan indienen bij wijkagent en bleek een gekende nutter met drugsproblemen te zijn. Altijd zelfde modus operandus.
Denk niet dat zo'n kerels plots gaan terugkeren als er een sirene *wiewiewie* doet.
Vriend heeft hier ook een huis gekocht en ze hebben de politie op hem gebeld toen hij s avonds is naar zijn huis kwam kijken (voordat hij erin trok). Buur had direct de politie gebeld. En die kwam dus ook ter plaatse terwijl hij er nog was.
Of iemand die zijn sleutels kwijt was en op straat aan het zoeken was. Ze vonden het verdacht en politie is afgekomen.
Dus ze nemen het gelukkig zeker serieus, maar de bendes zijn goed en zijn direct binnen en buiten en mijden zoveel mogelijk detectie.
Je mag raden van welke partij onze burgemeester is

ik ben meestal geen al te grote optimist als het op de mensheid aankomt. Maar het lijkt me echt dat van je huis een fort maken enkel maar een aantrekkelijke prooi maakt. Als je een poort hebt en een camera en en en, dan lijkt het wel een lekkere prooi te zijn. Hier kun je gewoon via de veldbaan de tuin inwandelen via het houten poortje dat nooit toe is. Als je 50m verder wandelt kun je via een gat van 10m in de haag door de weide gewoon de tuin inwandelen/binnenrijden. Smijt een baksteen door het raam achteraan en je kunt alles leegroven. Maar het is zo gemakkelijk dat de doorsnee dief waarschijnlijk denkt 'dit is wel heel gemakkelijk, hier valt niks te roven'. Wat waarschijnlijk wel waar is. Geen cash, geen goud, geen dure juwelen, geen dure elektronica. En als ik niet thuis ben, 99% ook geen laptop of gsm.
Als je wat soberheid uitstraalt en geen flashy flashy stuff voor je raam hangt dat inkijkbaar is van op straat, dan vermoed ik dat je al veel kunt vermijden.
Er was hier ingebroken voordat we alarm en cameras hadden, dus ze niet hebben hielp toch niet echt.
Er zijn hier echt veel inbraken. 200 huizen en sommige jaren tot 40 inbraak pogingen. Dan heb je het dus gemiddeld elke paar jaar vlaggen..
Probleem is dat het een geïsoleerde wijk is met bijna enkel vrij dure vrijstaande huizen wat verder uiteen (american suburb style) en je zit snel binnen en buiten de wijk op een expresweg. Dus een leuke target voor die bendes ..
Laatst bewerkt:

.