Verhuren via Ardennes Etape, booking.com, etc

Airjinx

Well-known member
Crowdfunder FE
Heeft er iemand ervaring met het verhuren van een vakantiehuisje via bepaalde sites?

Het zit zo dat ik en mijn broer elk een stukje grond hebben in de Ardennen, hij zou daar in de nabije toekomst willen bouwen. Twee dezelfde huizen tegelijk bouwen scheelt natuurlijk in prijs, dus als ik er iets wil bouwen is het dan wel het moment.
Ik heb een ex-collega die een huisje in de buurt van Durbuy heeft en die stelt het vrij cru: als je het niet zelf kan doen dan begin je er beter niet aan. Hij verhuurt via Ardennes Etape en het is heel vaak miserie met de kuisploeg, heel vaak is het zogezegd te vuil om met maar 1 ploeg te doen. Extra kosten qua wassen van de lakens terwijl er nog een hoop propere in de kast liggen. Als er een kleine prul hersteld moet worden krijg je een rekening alsof ze er met 2 man een uur aan gewerkt hebben.
Hij ontvangt tegenwoordig dus zelf iedere vrijdag mensen en doet dan zelf de kuis na het weekend. Ik werk full-time dus momenteel is dat gewoon geen optie. Je spreekt ook over 1,5u enkele rit dus het is niet dat je er s'avonds na het werk nog snel even passeert.

Iemand die zijn ervaring kan delen met betrekking tot het verhuren van een huisje? Doenbaar via een externe partij? En misschien ook wel nuttig om te weten, tevreden qua financiële return?
 
Geen ervaringen met Ardennes Etappe maar mijn ouders verhuren via Cap een vakantiewoning in Frankrijk en zijn daar wel tevreden van. Zij betalen ene commissie die wordt afgeroomd van de huurprijs en dat dekt alle kosten van administratie, ontvangst, poetsen, wasserij, enz... Er zijn voor de rest geen kosten die worden aangerekend. Voor herstellingen maken ze geen gebruik van Cap diensten maar doen ze beroep op een lokale klusjesman die daar een aantal huizen van buitenlanders doet en zeer transparant is... Ik zou precies in de Ardennen ook een lokaal iemand zoeken die voor een procentje van de huuropbrengsten een oogje in het zeil houdt...
 
Het zal inderdaad kwestie zijn van net de goeie man/vrouw te vinden. De laatste jaren zijn in dezelfde straat al een handvol nieuwe huizen gezet om te verhuren, misschien bij de buren eens horen hoe zij het doen. Voor iemand die komt kuisen is het ook wel handig als je in dezelfde straat verder kan doen.
 
Gaat uw broer daar wonen? Want anders kan die dat toch doen (mensen binnenlaten)? :unsure:
Neenee, ook bouwen om te verhuren. Hij jaagt daar wel in de buurt, dus voor hem is het op die manier wel handig om daar zelf al eens te kunnen verblijven.
Tegenwoordig bestaan er ook wel al genoeg sloten met een code dat je niet altijd fysiek daar moet zijn :).
 
Terug
Bovenaan