Keukenstoel
Member
neenee, had met fraude te makenZit hier niet het echte verhaal?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
neenee, had met fraude te makenZit hier niet het echte verhaal?

Één van mijn proffen gaf ook les aan ingenieurs in Antwerpen. Waren ze daar allemaal zo, want met die prof heb ik iets soortgelijk met meegemaakt. Op een mondeling examen moest je twee vragen trekken. Je trok een vraag, gaf antwoord, en trok dan nog een vraag. Na mijn antwoord op de eerste vraag voegde hij enkele nuances toe aan m'n antwoord, dat wel zeker al voldoende was. Ik blij. Trok ik m'n tweede vraag en las ik dat het quasi dezelfde vraag was als de eerste, waarbij de nadruk lag op één van de nuances die hij net toegelicht had. Dat vond hij niet erg.Uit het eerste jaar ingenieursstudies in Antwerpen.
Docent die de practica van mechanice gaf was nogal ne luie. Het lab duurde vier uur. Start van de les: ieder team kreeg een proef, hij kwam langs om die uit te leggen en daarna moest je die proef uitvoeren een verslag opstellen met je resultaten hoe je die hebt bekomen.
Na een uurtje was hij rond en ging hij gewoon op café om zo'n 3 uur later met een bierwalm terug binnen te komen om de verslagen in ontvangst te nemen.
Bij zijn examen moest je een kaartje trekken: daar stond een proef op die je moest uitvoeren.
Er zat er ook ééntje tussen waarbij je in Excel gewoon wat grafieken moest opstellen, standaardeviatie etc erbij et voila. Simpelste opdracht, minste verbeterwerk voor hem. Was dat kaartje toevallig niet gemarkeerd zeker? Geel fluo streepje in de rechterhoek.
Ik was de eerste die examen had die dag en waarschuwde de rest dat ze zeker chocolade moesten aanvaarden en hem een gelukkige verjaardag moesten wensen. Die hadden allemaal betere punten dan ik, ook al ging hun examen naar eigen zeggen niet geweldig. Sindsdien geloof ik niet meer in karma.
Dat arme kind moest achterin het auditorium mondeling examen bij hem doen, terwijl wij ons schriftelijk examen aan het invullen waren. 'k Hoop dat hij haar erdoor heeft gelaten. Was ook zijn laatste jaar voor zijn pensioen.
Zo ook nog eens om 8u aan een lokaal gestaan in volle zittijd. Geen prof. te zien dus eens op de deur van zijn bureau gaan kloppen in dezelfde gang, niets. Na 15 minuten ging er iemand naar het secretariaat, die hem gingen opbellen...waarna de telefoon ging in datzelfde bureau. Terug naar het secretariaat dat uiteindelijk dan toch kon gemotiveerd worden om op zijn gsm-nummer te bellen. Eerste reactie: "uh, welk examen?" Uiteindelijk kwam die daar dan toe na 9u met de boodschap dat hij geen examen had voorbereid en het dus niet kon doorgaan, en we dit wel eens buiten de zittijd gingen regelen of in de volgende (het was januari). Uiteindelijk in juni dat examen afgelegd.Eén keer een prof die veel te laat was op zijn eigen examen. Na het academisch kwartiertje gewacht te hebben, ging één van ons naar het studentensecretariaat om te zeggen dat die prof er niet was. Die belde hem op... bleek dat hij op dat moment ergens aan de andere kant van Gent mondelinge examens aan het afnemen was. Die was ons gewoon vergeten. Hij is dan naar ons gekomen, en had één van die studenten meeDat arme kind moest achterin het auditorium mondeling examen bij hem doen, terwijl wij ons schriftelijk examen aan het invullen waren. 'k Hoop dat hij haar erdoor heeft gelaten. Was ook zijn laatste jaar voor zijn pensioen.