Velux verduisterend rolgordijn

Linger

New member
Hoi

Net de zonwering geïnstalleerd (ging vrij vlotjes). Daarna begonnen aan mijn verduisterend gordijn en toch wel die 2 rode plastic schijven te vroeg losgemaakt zeker (namelijk voor stap 3, zo pissed op mezelf :LOL:).

Is dat nog te installeren zo? Zijn hier "experts"? Want 't is een gepruts geworden.

Hier zie je wat ik bedoel:


Vanaf 1min44 begint stap 2. Die heb ik momenteel dan ook maar niet gedaan. Stap 3 is op 2min30.
 
Hoi

Net de zonwering geïnstalleerd (ging vrij vlotjes). Daarna begonnen aan mijn verduisterend gordijn en toch wel die 2 rode plastic schijven te vroeg losgemaakt zeker (namelijk voor stap 3, zo pissed op mezelf :LOL:).

Is dat nog te installeren zo? Zijn hier "experts"? Want 't is een gepruts geworden.

Hier zie je wat ik bedoel:


Vanaf 1min44 begint stap 2. Die heb ik momenteel dan ook maar niet gedaan. Stap 3 is op 2min30.
Met die 2 rode plastic schijven, bedoel je daarmee die de draad opgerold houden ?
Of die platte rode houders die het ding bijeenhouden.

Indien het eerste zou ik denken dat je die gewoon terug probeert op te rollen. Aangezien dit in mijn ogen enkel dient om ervoor te zorgen dat dit mooi recht getrokken wordt en bijeenblijft. Of dus gewoon even dat aan de kant houden zodanig dat het niet in de baan zit als je die eerste stappen doet om die geleiders te installeren.

Indien die 2de zou ik zeggen 1 iemand zorgt ervoor dat je het niet omlaag trekt per ongeluk. Voor de rest ga je gewoon doorheen diezelfde stappen.

Maar om eerlijk te zijn, ik heb het niet zelf geplaatst noch voor mij liggen. Maar zo komt het over.
 
Alvast merci voor eens mee te kijken. Ik bedoel dit:

Ik zie niet direct een probleem. Dat lijkt mij het geval 1 te zijn. niet ?

Gewoon even nakijken op basis van dat filmpje aan welke kant dat moet blijven staan als je de rest doormonteert. Desnoods wat plakband dat in die richting plooien en vastplakken aan de velux. Uw zijbanden zetten. En dan de rest van het filmpje verder volgen.

Uiteindelijk is 1 van de volgende stappen toch om dat rode ding verder naar onder af te wikkelen en dat dan vast te klikken aan dat houdertje dat je vanonder vast zet.
Indien die velux toch zich begint af te wikkelen als je naar onder aan het wikkelen bent, uw partner even vragen om dat tegen te houden. Of desnoods even zien of je met wat plakband dat niet kan tegenhouden.

Maar hangt allemaal af van welk geprul je tegenkomt.
 
Yes, 't is gelukt, voor 95%. Er zit een stukje los van de draad (rechts onderaan), jammer maar als het dat maar is, waarschijnlijk door die rode "klem" te vroeg te lossen, zat die draad een beetje fout. Ga ik later nog eens proberen fixen.


Merci voor eens mee te kijken!
 
Jij hebt zonnewering ook geïnstalleerd? Bij mijn type Velux ging maar 1 van de 2, ofwel een verduisterend gordijn ofwel zonnewering. Maar ik heb een Velux met ventilatie-klep, waarschijnlijk daarmee?

Het verduisterend gordijn installeren heb ik trouwens zelf gedaan bij mijn 2 Veluxen en dat ging supervlot. :tongue:
 
Jij hebt zonnewering ook geïnstalleerd? Bij mijn type Velux ging maar 1 van de 2, ofwel een verduisterend gordijn ofwel zonnewering. Maar ik heb een Velux met ventilatie-klep, waarschijnlijk daarmee?

Het verduisterend gordijn installeren heb ik trouwens zelf gedaan bij mijn 2 Veluxen en dat ging supervlot. :tongue:
Maja gij, die verduistering was moeilijker dan het gordijn. Was gewoon zo lomp om die rode plastic shit er te vroeg af te halen waardoor de spanning op die draad niet goed zat / draden beetje in de knoei. Maar 't is uiteindelijk gelukt, wel met een schoonheidsfoutje.

Ze verkopen ze zelfs samen: https://www.veluxshop.be/nl-be/alle...oordeelpack-verduisteringsgordijn-zonnescherm
Dus zal misschien inderdaad aan je ventilatie-klep liggen? Idk
 
Jij hebt zonnewering ook geïnstalleerd? Bij mijn type Velux ging maar 1 van de 2, ofwel een verduisterend gordijn ofwel zonnewering. Maar ik heb een Velux met ventilatie-klep, waarschijnlijk daarmee?

Het verduisterend gordijn installeren heb ik trouwens zelf gedaan bij mijn 2 Veluxen en dat ging supervlot. :tongue:
Kan steeds alle twee, zonwering zit inwendig verstopt en de verduistering binnenkant van de raam.
 
Kan steeds alle twee, zonwering zit inwendig verstopt en de verduistering binnenkant van de raam.
Ik heb dat in 2016 of 2017 al uitvoerig bestudeerd nochtans.

IMG_6966.jpeg


Dit product is niet compatibel met (…) dakvensters voorzien van ventilatie-unit ZZZ 214K.

En als het toch kan, heel graag, ik heb het voordeelpack nl. destijds tegen beter weten in gekocht voor het dakvenster dat gericht is naar het zuiden, het andere (gericht naar het noorden) heeft enkel het verduisterend gordijn.
 
Terug
Bovenaan