Veldritseizoen 2025-2026

Hmm, zou iemand als een wva geen kniebeschermers kunnen aandoen? Wetende dat die al zo gehavend geweest is.
Als ik merk hoe gemakkelijk de mijne van poc zitten tijdens het mtb'en. Of zou dat op dat niveau toch nog voor veel weerstand zorgen?

Hmm, zou iemand als een wva geen kniebeschermers kunnen aandoen? Wetende dat die al zo gehavend geweest is.
Als ik merk hoe gemakkelijk de mijne van poc zitten tijdens het mtb'en. Of zou dat op dat niveau toch nog voor veel weerstand zorgen?
Zou blijkbaar misschien zijn enkel zijn.

Als je ziet hoe hij afdruipt dan vrees ik voor einde seizoen en mogelijks achterstand op de voorbereiding van het voorjaar.

Was wel spannend, maar de echte strijd moest nog beginnen.
Natuurlijk moet je altijd op de kop zitten in situaties zoals deze, dan bepaal je zelf hoe fors het gaat en kies je uw eigen spoor.

Ik denk, moest hij niet gevallen zijn, dat Van Aert gewonnen was.
VDP had teveel last vd koude.
Wat een contrast met bvb Orst, die totaal geen last leek te hebben ervan.

Als je ziet hoe hij afdruipt dan vrees ik voor einde seizoen en mogelijks achterstand op de voorbereiding van het voorjaar.

Was wel spannend, maar de echte strijd moest nog beginnen.
Natuurlijk moet je altijd op de kop zitten in situaties zoals deze, dan bepaal je zelf hoe fors het gaat en kies je uw eigen spoor.
Zo groot zal de schade van die val niet zijn denk ik, denk dat het eerder uit shock was.
Da was toch asfalt denk ik waar ie viel, da doet in zo’n omstandigheden met koude echt geen deugd..

Zo groot zal de schade van die val niet zijn denk ik, denk dat het eerder uit shock was.
Da was toch asfalt denk ik waar ie viel, da doet in zo’n omstandigheden met koude echt geen deugd..
Die enkel staat volgens mij over enkele uren superdik. Misschien heeft hij geluk, maar persoonlijk heb ik mijn enkel ook zo al eens omgeslagen en dat is dan toch een week de enkel in zwachtel en soort gips om niet te bewegen en dan nog oefeningen bij de kinesist. Na tien dagen stond het nog gezwollen.

Het zou mij verbazen dat er iets ergs is gebeurd aan de knie. Zo'n zware val leek het mij ook niet dat het langere schade kan toebrengen, maar zijn rechterenkel was gewoon dubbel geplooid. Zal wel volledig verstuikt zijn.

Op zich kan je er dan snel weer op stappen, en heel veel stabiliteit heb je op de fiets niet nodig (tegenover voetbal ofzo), dus dramatisch hoeft het niet te zijn voor het voorjaar.

Bovenstaande gewoon uit eigen ervaring, niet uit echte medische kennis en kan dus volledig verkeerd zijn

De enkel dik. Ai. Dit is volgens mij (ik kan mij vergissen) het einde voor VA voor dit veldritseizoen. Geen BK vrees ik.

Het is mss beter de enkel te soigneren en nu op te bouwen richting het voorjaar. Ik denk wel dat de schade op dat vlak mee valt.
Iets heel ernstig aan de enkel = dan kan je niet meer fietsen zou ik denken ? (al weet je het nooit, topwielrenners kunnen door ne ferme pijngrens gaan)

Maar we zullen het snel weten zeker?

Die enkel staat volgens mij over enkele uren superdik. Misschien heeft hij geluk, maar persoonlijk heb ik mijn enkel ook zo al eens omgeslagen en dat is dan toch een week de enkel in zwachtel en soort gips om niet te bewegen en dan nog oefeningen bij de kinesist. Na tien dagen stond het nog gezwollen.

Het zou mij verbazen dat er iets ergs is gebeurd aan de knie. Zo'n zware val leek het mij ook niet dat het langere schade kan toebrengen, maar zijn rechterenkel was gewoon dubbel geplooid. Zal wel volledig verstuikt zijn.

Op zich kan je er dan snel weer op stappen, en heel veel stabiliteit heb je op de fiets niet nodig (tegenover voetbal ofzo), dus dramatisch hoeft het niet te zijn voor het voorjaar.

Bovenstaande gewoon uit eigen ervaring, niet uit echte medische kennis en kan dus volledig verkeerd zijn
Zie het nu ook inderdaad, poot omgeslagen, misschien max ligamenten wat geraakt.
Maar daar gaat zijn voorjaar echt niet mee gehypothekeerd worden.

Weet ni wat er nog op zijn cross programma staat, maar voor de cross waar je moet afspringen en lopen soms is dat idd niet handig, kan dus zijn dat hij een week buiten strijd is ofzo.

Waarom geeft hij de kop af aan VDP? Waarom rijdt die daar zo dicht achter? VDP zelf laat bv. meer ruimte wanneer hij in 2e positie ligt.

Je kan niet blijven zeggen imo hoeveel pech Wout wel heeft. Het lijkt me geen toeval dat bepaalde andere renners veel minder pech hebben.

Doodzonde, de koers leek eerder toch te kantelen naar hem.

Hij kan er nog mee lachen blijkbaar...

1767376359645.jpeg

Vraag me enkel af waarom ze zo licht gekleed zijn bij deze omstandigheden. Een overschoen en deftige handschoenen kan toch veel doen, en eventueel ook een lange broek.

Waarom geeft hij de kop af aan VDP? Waarom rijdt die daar zo dicht achter? VDP zelf laat bv. meer ruimte wanneer hij in 2e positie ligt.

Je kan niet blijven zeggen imo hoeveel pech Wout wel heeft. Het lijkt me geen toeval dat bepaalde andere renners veel minder pech hebben.

Doodzonde, de koers leek eerder toch te kantelen naar hem.
.
Andere topwielrenners vallen ook toch af en toe. Remco, Mvdp , Pogi , vingegaard,..

Alleen zijn de gevolgen bij Wout (en ook Remco) vaak iets groter dan de rest en lopen sommige zoals bvb Pogi en MVDP vaak bijna altijd weg zonder grote averij.

Is het gewoon pech of de manier van vallen wie zal dat zeggen.

Streep door voorjaar ook?
Klein breukje = normaal +-6 weken in het gips. Daarna terug opbouwen. Voor ne topsporter meestal +-3 maand voor het volledig genezen is. Zoiets ... Het wordt ne nipte om tijdig klaar te zijn. Maar als alles gunstig verloopt is het nog wel mogelijk.

Het moet natuurlijk weer Woutje overkomen he. :confused:

Terug
Bovenaan