Doesn't make me wrong though.
Als mijn 'commerciele praat' representatief is met wat de meest gerespecteerde medische instituten in de wereld zeggen, lijkt me dat redelijk relevant. Als uw enige tegenargument is: je hebt commerciele belangen, goeie input. Bedankt voor de bijdrage.
Dit zijn niet mijn persoonlijke meningen maar wat wetenschappelijke instituten publiceren, of ik commerciele belangen heb of niet heeft verder geen relevantie. Sterke argumentatie. Ik wacht op uw universitaire geleerdheid om de studies alvast even te weerleggen. Mijn mening werd hier gestaafd met cijfers en data, waar is die van jou? Aja juist, je hebt een artikel gelezen op HLN.
Boeiend hoor, zeer relevant weer dit.
Het ding is dat het gaat over het feit dat er ook een heel deel CLP vereisten zijn die niet van toepassing zijn op tabak, terwijl deze natuurlijk chemisch verwerkt worden, in badjes gestoken wordt met tal van additieven en dat deze toch de dans ontspringen. Toen dit aangekaart werd was de repliek van de overheid: ''Die zullen een betere lobby hebben dan u meneer''
Overgangsperiodes zijn altijd korter, verpakkingseisen veel uitgebreider, ik kan nog wel even doorgaan maar mijn buikgevoel zegt dat je toch niet gaat luisteren. Wat is het nut van te luisteren naar een leek nietwaar?
En wat maakt de kinderen verslaafd dan? Het product of de verkopers die de wetgeving niet respecteren? Het gaat erover dat de producten in hun handen belanden. Daarnaast is de trend extreem duidelijk: nicotinegebruik is bij jongeren het laagste in decennia met duidelijke co-relatie tot de opkomst van de e-sigaret die duidelijk een zeer belangrijke rol heeft gespeeld. Tabakspreventie is nog nooit zo goed geweest en dus eigenlijk zit je hier te roepen dat er een gigantisch schandelijk probleem is, terwijl we op vlak van jongerenpreventie het
nog nooit zo goed gedaan hebben en het nicotinegebruik in versneld tempo afneemt. Wat was je punt ook alweer? Of ga je nu de gateway theorie gaan prediken die al lang achterhaald gebleken is.
Caffeine is trouwens ook gewoon een alkaloide, welliswaar met andere LD50 waardes maar ook hier is het verhaal, dosering, dosering, dosering. Alles is toxisch in bepaalde grootordes en als ik dat als ongeletterd pleb verkopertje weet, dan weet jij als hoogopgeleid scheikundig genie dat zeker. Je moet dat trouwens niet altijd herhalen, we weten dat je lang naar de unief bent geweest, also, no one cares.
Ja goed, als de essentie van het concept: ''het is wel genuanceerder dan de publieke paniekzaaierij'' , wat moet ik dan nog zeggen.
Waar zie je mij zeggen: everyone should be doing it? De LD50 sneer is niet nodig hoor.
Het enige dat ik wel vaststel, is dat jij vanop je elitair stoeltje neerbuigend zit te kijken op een zogenaamd verkopertje (want wat weet iemand die al 10 jaar bezig is in de sector en betrokken bij alles van policy tot ontwikkeling uiteindelijk). Ik ga u ook niet ondermijnen als jij vanuit uw ervaring op specifieke topics reageert. Daar zit inherent het verschil ook. Letterlijk elk punt dat in mijn initieel bericht neergepend is, komt vanuit wetenschappelijke onderbouwing, terwijl jouw enige tegendruk vooral gebaseerd is op: je bent een verkoper.
Omdat Sylverscythe altijd graag tegendraads doet en benadrukt hoe zijn universitaire mening relevanter is dan mensen die er dagdagelijks mee bezig zijn. Ook weinig verrassende reactie, had weinig anders verwacht tbh.
Ik zal alvast voorstellen dat ze Sylverscythe mee oproepen bij de volgende commissies van de Hoge Gezondheidsraad.
Frustreert mij enorm. Toont gewoon aan de straffeloosheid bij (gebrek aan) controles. Er is weinig incentive voor veel van die kanalen om zich wel aan de wetgeving te houden, net omdat het te rendabel is voor hun en de pakkans/boetes te laag.
Is er daarom een giga crisis? Neen, die is er niet. De cijfers spreken dat lijnrecht tegen.
Moeten we zorgen dat dit aangepakt wordt? Ja, 100 percent mee akkoord. Er mag keihard achter die retailkanalen worden gegaan.
In the bigger picture is dit slecht voor een jonge ontwikkelende sector en lijkt het alsof het gewoon een bende cowboys zijn. Heel moeilijk om op dergelijke voet met zo een negatieve connotatie in een onderhandeling te stappen met de overheid. "Waarom regels? Jullie volgen ze toch niet op'' terwijl het eerder is: jullie enforcen ze niet overal.
PS: wisten jullie al dat Sylverscythe naar de unief geweest is en een master in scheikunde heeft? (Wou gewoon nog is zeker weten dat iedereen dat wist)