Valve manifesteert Counter-Strike 2; Limited Test begint vandaag!

Bepaalde bronnen die de geruchtenmolen draaiende houden, beweerden de laatste tijd dat de altijd geheimzinnige werknemers van Valve plannen maakten voor een mogelijke Counter-Strike 2. Natuurlijk zorgde dit voor heel wat opwinding binnenin de steenoude en steeds groeiende community, maar toen konden we alles behalve spreken over een officiële aankondiging. Hier kwam vandaag echter verandering in, want Valve bevestigde dat Counter-Strike 2 wel degelijk in aantocht is! Men volgde dit nieuws meteen op met het openen van een website, het uploaden van relevante beelden en het confirmeren van een zogenaamde bèta test die op dit moment toegankelijk is voor een beperkte hoeveelheid spelers. Meer informatie over deze Limited Test, zoals hoe je eventueel in aanmerking ervoor kunt komen, staat in ieder geval op deze FAQ-pagina, maar laat ons nu even bespreken hoe Counter-Strike 2 exact in elkaar zit.

Counter-Strike 2 gaat in principe een gratis update voor Counter-Strike: Global Offensive zijn, welke men tijdens de zomerperiode (van dit jaar) wenst te implementeren. Valve zelve omschrijft deze update als de "grootste technologische sprong voorwaarts in de geschiedenis van Counter-Strike," wat vervolgens de spreekwoordelijke deur openzet voor allerlei nieuwe features en aanpassingen. Dit soort ondersteuning voor de franchise wilt men in ieder geval gedurende de volgende aantal jaren volhouden, iets wat de ontwikkelaars gedeeltelijk bewezen met de reeds geconfirmeerde wijzigingen. Een complete lijst van wat we precies mogen verwachten, zal het team pas publiceren wanneer de update in feite lanceert, maar dat betekent niet dat we vandaag aan een tekort van informatie lijden!

Valve onthulde om te beginnen dat ze meerdere facetten van het spel grondig zullen moderniseren, omdat Counter-Strike 2 zal overschakelen naar Source 2. Dankzij deze engine zou het geluid bijvoorbeeld nauwkeuriger worden, laat staan dat ze ieder grafisch onderdeel (zoals onder meer de VFX en de User Interface) een nieuwe vorm kunnen geven. Ook de gehele in-game inventaris zal men naar eigen zeggen mooier maken – alle bestaande items blijven trouwens intact – en natuurlijk gaat men de omgevingen eveneens behandelen, gaande van (relatief) kleinschalige upgrades tot volwaardige revisies. Nog een noemenswaardige technische innovatie is hoe men voortaan rookgranaten in beeld wilt brengen, wat tevens enkele gameplay nuances zal beïnvloeden, evenals de behind-the-scenes modificaties betreffende de 'tick rate' van een server. Meer specifieke informatie omtrent al deze beloftes vind je op de officiële website terug en vergeet niet om op de onderstaande filmpjes te klikken indien de eerder vermelde details volgens jou interessant klinken!

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan