Valheim

Survival PC XBOX Valheim

Die troll caves zijn zelfs belachelijk. als die troll te dicht bij komt, gewoon buiten gaan. die kan toch niet volgen, en als ge terug binnen reset die zijn health niet.
 
Die troll caves zijn zelfs belachelijk. als die troll te dicht bij komt, gewoon buiten gaan. die kan toch niet volgen, en als ge terug binnen reset die zijn health niet.
Zelfde met die skelletjes in grotten. Die kunnen nooit over dat verhoogje in het begin komen. Kwestie van alles te lokken naar het begin van de grot en dan pijl en boog boven halen.
 
Zalig spel, speel al enkele weken met wat vrienden op een dedicated server.
Momenteel 120+ uur in dit spel geinvesteerd :).
3 bazen zijn down, nu de Mountains aant verkennen om silver en wolf pelts te verzamelen.

Ik vind het gevoel van progressie echt fenomenaal in dit spel.
Bij elk stuk nieuwe gear voel je gewoon dat je sterker word.
Nadeel is dan wel weer dat het spel enorm gear dependent is, en niet zozeer op skill gebaseerd.

We hebben nu ook een longship, dat is echt zalig om de open zee mee te verkennen :).
Dit weekend misschien eens proberen de 4de baas neer te krijgen.
Die geeft een item waarmee je op de oceaan de wind in uw voordeel kan laten waaien.
 
Oh man.... 't is soms toch een frustrerend spel hoor. Ik ben al uuuuuuren op zoek naar de merchant, want ik wil een upgrade van mijn storage capacity voordat ik naar de swamps ga, dus ik ben alle black forests aan het uitkammen die ik tegenkom. Maar ik zette 1 stapje in plains, ik zie een mug afkomen, ik trek een pijl, en nog voor ik ze kan neerschieten, steekt die mij.... instant death 😑
Eerder deze avond mocht ik al een uur onderweg zijn om mijn items terug te halen nadat een draugr mij op mijn boot had neergeschoten met zijn boog, en nu is het weer een enorme afstand die ik moet overbruggen om bij mijn graf te geraken (en hopen dat die mug er niet meer zit).
 
Urg, Valheim is verslavender als ik zelf had verwacht :oops:
Echt e :LOL:
Cerulean 2 weken geleden: "allé, ik ga het eens een uurtje uitproberen, en later verder spelen als mijn vrienden het ook eindelijk hebben"
Cerulean vandaag: "Totale speeltijd 65 uur"
 
Wij zitten ondertussen op dag 1170.
Alle gear is geupgrade tot max level en alle 4 de eerste bazen zijn nu gemakkelijk te soloen :).
Morgenavond gaan we de laatste boss proberen, ben benieuwd.
Hoop wel dat er snel nieuwe content uitkomt want ik kan niets meer verbeteren nu.
 
Lol, stom spel.... 😅
Ik ben letterlijk 20 uur ofzo op zoek geweest naar de merchant, heb hem nu eindelijk gevonden. Het enige dat ik wist, was dat hij spawnt in black forest, en dat hij een tiental mogelijke spawn-posities heeft. De eerste van die posities die je vindt, wordt zijn definitieve plek. Wat ik tot gisteren niet wist, is dat er een 2km radius is, en als je in die 2km zit, verschijnt zijn symbool op de map. Ik dacht dat je echt veel dichter bij moest zijn, dus ik was werkelijk elke vierkante meter in alle black forests aan het doorzoeken.
Sinds gisteren overgeschakeld op 'alle kust afvaren tot het symbool verschijnt', en daarnet had ik eindelijk prijs.
Omdat ik toch nieuwsgierig was of ik hem een paar keer rakelings gepasseerd zou zijn, ben ik effe gaan cheaten om zijn spawns te weten te komen, en onderstaand screenshot was het resultaat. Een serieuze kut-seed dus :LOL: De merchant die ik gevonden heb was die helemaal rechts ongeveer in het midden.

 
Hmm, heeft er nog iemand framerate issues?
Ik heb een nieuwe gpu (AMD 6800XT), en een spel als Cyberpunk draait perfect op ultra zonder ook maar 1 framedrop, maar de framerate in Valheim schommelt altijd ergens tussen 140 fps en 50 fps. Het is nooit onspeelbaar ofzo, maar 50 fps had ik nu wel niet verwacht. Dat is gewoonlijk in gebieden waar ik gebouwd heb.
Mijn vorige gpu was een GTX 970, en die AMD zou eindeloos veel beter moeten presteren, maar eigenlijk zit die maar een goeie 20-30 fps boven de GTX.
 
Inderdaad daar kan wel nog wat optimalisatie gebeuren.
Framerate is hier ook niet zo hoog
 
Dag 211 in-game en alle bazen verslagen , alles solo gedaan mits wat YouTube videos, bij Die laatste baas wel 10tal keren doodgegaan en veel gevloekt.
 
Toch beetje hype creëren :)
Binnenkort komt (EINDELIJK) de Mistlands biome uit.
Trailer doet me in ieder geval weer zin krijgen!

 
Terug
Bovenaan