Valheim

Survival PC XBOX Valheim

Heimlar

Active member
valheim.png


release: 2 februari 2021
genre: survival
dev: Iron Gate Studio

Overleven in Valheim.

A battle-slain warrior, the Valkyries have ferried your soul to Valheim, the tenth Norse world. Besieged by creatures of chaos and ancient enemies of the gods, you are the newest custodian of the primordial purgatory, tasked with slaying Odin’s ancient rivals and bringing order to Valheim.

Your trials begin at the disarmingly peaceful centre of Valheim, but the gods reward the brave and glory awaits. Venture forth through imposing forests and snow-capped mountains, explore and harvest more valuable materials to craft deadlier weapons, sturdier armor, viking strongholds and outposts. Build a mighty longship and sail the great oceans in search of exotic lands … but be wary of sailing too far...

 
Veelbelovende survival game, focus ligt op PvE co-op en NIET op PvP!
Game wordt ontzettend goed onthaald en is zeer polished voor een Early Access game, velen noemen het een toonbeeld van wat een Early Access zou moeten zijn :)
Het is inmiddels ook al meer dan 1 miljoen keer gekocht op een week tijd.

Graphics kan ik best wel smaken: pixelated maar wel met ongelooflijk mooie belichting wat het een mooie beleving maakt!
Op die manier kunnen ze volgens mij ook zoveel planten/gras etc tonen zonder al te veel van het systeem te eisen. Het is ook maar amper 1GB groot.

Valheim speelt zich af in de Noorse mythologie, waar je de rol van een gevallen viking speelt. Je wordt gedropt in een procedural generated map (Valheim) waar je voor Odin allerhande taken moet uitvoeren zodat hij terug controle krijgt over Valheim. Dit kan solo of met een maximum van 10 spelers! Moeilijkheidsgraad gaat ook omhoog afhankelijk van het aantal spelers.


Key features:
  • Huge procedurally-generated world - explore and inhabit mystical lands, from mysteriousforests to imposing snow-topped mountain ranges and stunning meadows, complete with their own creatures of legend to battle and wildlife to hunt.
  • Co-op PvE (2-10 players) - - Whether you want to brave the lands alone or venture with trusted allies, Valheim supports independent, player-hosted servers and unlimited world creation. We recommend playing co-op with 3-5 players.
  • Punishing dodge & block based combat system with a wide range of weapons
  • Build & sail ships - from flimsy rafts to imposing warships, build legendary vessels to conquer the seas and discover new lands.
  • Summon and defeat vengeful primordial bosses of myth and legend, and collect trophies to progress and craft new powerful items
  • Flexible house and base building system - raise mead halls, farms, settlements outposts, castles and more.
  • Intuitive item crafting - forge the finest weapons and armour, and craft food and mead.
  • Dedicated server- for players who want to run a persistent server. If you prefer not to run a server on your PC, consider renting a server at G-Portal.

Misschien leuk om hier met een aantal ook samen te kunnen spelen indien gewenst?
Je kan zelf je server opzetten (peer-to-peer).

Spelerslijst:
BG: Heimlar / Steam friend code: 46683254
BG: tha_rippa1be / Steam friend code: 6988475
 
Laatst bewerkt:
Ook al wat uren gespeeld, zeer leuke game idd, je zou bijna niet zeggen dat het EA is, al heel veel content en weinig bugs.
 
Ik denk dat nog iemand mij heeft toegevoegd maar ik weet niet wie :p

Anyway, ik was aan het denken om anders eens te proberen een dedicated server op te zetten.
Dan moeten we niet perse altijd allemaal online te zijn om te spelen.

edit: Hij staat op.
Ge kunt hem vinden onder naam "Beyond Gaming Valheim Server".
Het wachtwoord ga ik wel enkel via PM verdelen.
Dus voor de genen die willen mee spelen, stuur effe een PM.

edit 2: Dat ding trek aardig wat cpu idle :p
Nja, we zullen wel zien hoe het draait zeker.
 
Laatst bewerkt:
Heb er nu 20 uur op staan en nog maar de eerste boss verslaan :)
Samen met een maat op een peer-to-peer server die ik draai, hij heeft wel maar 4u gespeeld van die 20u, dus de rest is puur exploren/builden/corpse terughalen uit het diepe black forest :unsure:

Ik hou echt wel van de sfeer in het spel, de corpse run helemaal naakt door het hele black forest was legendarisch.
Sneaken, spanning, en het dan uiteindelijk halen was zalig!
 
Verdomme toch :mad: :mad: :mad:
Ik heb 'k weet niet hoe lang zitten klooien om de 2de baas te vinden, heb ik zijn locatie gevonden via zo een steen... Blijkt hij gigaaaantisch ver te zitten, over een enorm groot stuk oceaan. Na een half uur varen met een traag vlot, ben ik halfweg, en word ik aangevallen door een sea serpent ofzo. Na 3-4 aanvallen was mijn vlot eraan, en ik ben al mijn goeie tools, wapens (bijna alles brons) en armour (full troll hide armour) kwijt.
Ik weet niet goed hoe ik mij erop moet voorbereiden om dat opnieuw te proberen, en om mijn items te gaan recoveren, want als ik dat beest opnieuw tegenkom, ga ik opnieuw dood.
 
als ge doodgaat in het midden van de oceaan, zinkt uw graf dan (ik heb het zelf nog niet voor gehad)? want dan gaat ge er niet aan kunnen denk ik, aangezien ge niet kunt duiken.
aan de andere kant: als de 2de baas kunt gaan doen, hebt ge normaal toch al die eerste kleine boot ook?

ik zou voorstellen om bvb eerst eens langs de kust te varen, kijken of er geen kortere oversteek is ergens. en anders gewoon overvaren met juist genoeg om aan de overkant een portal te maken, zodat ge gewoon daardoor over en weer kunt met uw goeie gear.
 
als ge doodgaat in het midden van de oceaan, zinkt uw graf dan (ik heb het zelf nog niet voor gehad)? want dan gaat ge er niet aan kunnen denk ik, aangezien ge niet kunt duiken.
aan de andere kant: als de 2de baas kunt gaan doen, hebt ge normaal toch al die eerste kleine boot ook?

ik zou voorstellen om bvb eerst eens langs de kust te varen, kijken of er geen kortere oversteek is ergens. en anders gewoon overvaren met juist genoeg om aan de overkant een portal te maken, zodat ge gewoon daardoor over en weer kunt met uw goeie gear.
Ik heb het moeten opzoeken, om te weten of het de moeite was dat ik heel die trip nog eens deed daarvoor, en uw graf blijft blijkbaar drijven.
Met dat op te zoeken, ben ik ook wel gespoiled over fine wood :( terwijl ik het een spoiler-free ervaring wou houden. Ik wist dus niet dat je met een bronze axe berken moest kappen voor fine wood, en al de extra bouwmogelijkheden dat dit opbracht.
Ik ben me nu dus daar wat mee aan het bezighouden, om beter voorbereid te zijn op die trip. Mijn wereld bestond eigenlijk uit een groot eiland van meadows, mountains en black forest, helemaal omringd door oceaan, geen rivieren. Er waren dus geen smalle oversteekplaatsen.
 
Hoera, na nog een aantal uur voorbereiding, heb ik het gehaald 😅
Gauw een portal gezet ook in de buurt van die tweede baas, en dan maar snel teruggekeerd naar mijn base. Het is daar een overrompeling van high level Greydwarves, met alle varianten.

Anyway, wat een super zalig spel... Vriend had mij overtuigd om dit te proberen, en uiteindelijk speelt hij het zelf niet en wil hij ook niet met twee spelen :') Het is dus een beetje een eenzame ervaring, maar ik amuseer mij er toch mee. Ik zit nu aan 26 uur. De sfeer is echt geweldig.
 
en uiteindelijk speelt hij het zelf niet en wil hij ook niet met twee spelen :')
Ah da's herkenbaar. Doet ge nog eens demoeite om iemand tegemoet te komen en laten ze het zelf achter na een week.
Het is verre van ideaal maar ik schuim in zo'n geval meestal de Discord page af van de game en vind meestal na een paar dagen wel iemand waar het met klikt.
 
Terug
Bovenaan