Vakantieparken (Center Parcs, Roompot, Sunparks, ...)

Je bedoelt wat je in totaal kwijt was na het verblijf? Ik dacht 4200 euro voor enkel de boeking.

Sowieso is eten en drinken daar enorm duur. Dat proberen we wel te beperken eigenlijk door zoveel mogelijk in de bungalow dat te doen. En durf geen gewoon pint te bestellen want ze brengen dan altijd de grootste vorm en dan betaal je misschien tegen de 7 euro.
In totaal natuurlijk.
 
Maar dat vragen kinderen toch niet. Het is ook niet omdat iets bestaat dat je het allemaal moet doen? Tuurlijk voorzien ze dergelijke activiteiten, dat prikkelt de kinderen en dwingt ouders tot geld spenderen!
Relax, 't was om te lachen hoor.

Kinderen vonden het een leuke vakantie en daar ben ik tevreden mee. We doen ieder jaar wel wat anders. Volgend jaar waarschijnlijk eens gaan kamperen in Luxemburg of een all-in hotel ergens in een warm land.
 
Wij doen er minstens 1 per jaar waar mijn schoonouders voor heel de bende van kinderen en kleinkinderen betalen en 1 keer om de 2 jaar ofzo eens een Landal/CP zelf met het gezin. Meestal niet dezelfde dus ik heb de laatste 10 jaar al heel wat parken gezien in BE, NL en DE. Er is toch wel een groot verschil van park tot park hoor en vooral ook de bedrijven en personen die er achter zitten voor catering en schoonmaak. Uiteindelijk zijn die parken ook in zekere zin zelfstandige bedrijven die hun cijfers en doelen moeten halen binnen de groep. Hoe ze dat doen maakt niet uit zolang ze zich aan paar opgelegde dingen houden en dus ligt de focus al eens anders. Vooral bij Landal is dat wel zo.
Schoonpa is ooit met spoed geopereerd geweest, minder dan een week voor dat we gingen gaan. Omboeking kon niet voor CP. Wij zijn dan zonder schoonouders geweest. Ginder aan de receptie zeiden we dat er 2 niet meekwamen en waarom: maar had ons persoonlijk gebeld, we weten dat de hoofdzetel dat niet doet, maar via ons kon het dus wel omgeboekt worden. Soortgelijk ooit met Landal. Tijdelijke promotie aan mooie prijs, met koppel vrienden aan het kijken om samen eens weg te gaan, doorgestuurd naar hen en tegen dat zij keken naar dat huisje was de prijs weer omhoog. Gebeld naar hoofdzetel: sorry promotie is voorbij. Gebeld naar park zelf: je krijgt de boeking aan de promotie prijs.
Zelfde voor die restaurants. Het zijn natuurlijk geen hof van cleves. Maar als de mensen die er achter staan met ziel hun werk doen dan kan je daar toch lekker eten ook. En dan heb je andere parken waar het niet te eten is.
voor de schoonmaak zelf ook. Landal Vennenbos bv is een park waar een schoonmaakbedrijf achter zit dat op niets trekt. Maar daar mag je eerst beginnen kuisen als je toekomt. Maar heb in Landal 't Loo geweest en daar kon je van de grond eten.
en de prijzen: ja goedkoop is het niet, maar dat heb je overal waar beetje volk komt. Aan de zee of Durbuy ga je ook duurder gaan eten dan in het eerste het beste boerengat. Ik vind de prijzen niet abnormaal duurder dan op andere toeristische plekken.
 
Vorig jaar zelf naar Landal Rabbit Hill geweest en ook dit is een aanrader.
Niet het goedkoopste park, nooit bij Landal denk ik, maar dichtbij verschillende leuke activiteiten: Apenheul, Burgers zoo, Koningin Julianatoren,...

Huisje was ook super proper, en toen het glas van de microgolf kapotsprong zat er 's avonds een nieuwe in en hebben ze nog eens alles gekuist. Zo kan het ook dus
 
Wij gaan ook altijd naar vakantieparken. Het voordeel van CP (of nadeel) is dat die allemaal heel vertrouwd overkomen, al is de ene Aqua Mundo de andere niet. Alles is wel in orde bij CP, maar prijs/kwaliteit verhouding blijft zeer slecht. Je betaalt niet enkel zeer veel voor je verblijf, maar daar zit ook nog eens bijna niets inbegrepen (behalve Aqua Mundo dan). Bijna alles qua activiteiten is bijbetalend, en de lokale horeca en winkels zijn ook pokkeduur.
Als je niet persé dagelijks in een subtropisch zwembad wil, ben je toch wel beter af met een Landal/Roompot (die zijn pas gefuseerd), waarbij je dan wel goed moet kijken welke faciliteiten een specifiek park heeft, want ze hebben >100 parken met toch serieuze verschillen qua kwaliteit/faciliteiten... Vroeger waren ze ook pakken goedkoper dan CP, al lijkt dat prijsverschil sinds Corona wel kleiner geworden te zijn.
 
Vorig jaar de eerste week van mei naar Roompot Arcen geweest met de kinderen (4 jaar en 9 maanden) en schoonouders. (https://www.roompot.be/bestemmingen...2abkalxla75kchwsmbtop_tbndlcvbreaaroqealw_wcb)
Huisje met binnenzwembad en jacuzzi genomen en was eigenlijk supertof voor ons (en de oudste) zeker omdat we nog met een kruiper zaten. Omgeving is ook verrassend mooi en verschillende dingen mogelijk om te bezoeken (kasteeltuinen Arcen, oorlogsmuseum Overloon, dierentuin Overloon, Roermond outlet,...).
Alleen over het hoofd gezien dat het dan in NL meivakantie is en de prijzen dus eigenlijk aan de duurdere kant waren. Ma bon.. zeker een aanrader.
 
Vroeger wel eens naar Center Parcs geweest maar ik ben er eigenlijk echt geen fan van. Al die activiteiten klinken misschien leuk voor de kinderen maar ik hoor al te vaak van mensen dat ze dat dan doen zodat de kinderen heel de dag vertier hebben (en je dus als gezin niet samen bent).

Ik snap echt wel waarom mensen dat doen he, het is gewoon niet echt voor ons, doe mij dan maar een gezellig huisje in de Ardennen, Zeeland, Opaalkust, ...
 
Terug
Bovenaan