vaccinaties raadplegen

TRUMP

Active member

Hier kan je je vaccinaties raadplegen doorheen je hele leven. Of zou toch moeten.

Aangezien ik een early 80's ben, zie ik daar eigenlijk niets staan buiten mijn covid vaccins.

Ook het oude "vaccinatieboekje" heb ik nooit gekregen van de ouders.

Zou het dan ook nog helpen om naar mijn huisdokter te bellen, om te horen of ik voor mazelen bv, ooit ben in geënt?
of zal die ook bovengenoemde website raadplegen?

Want in die tijd (40 jaar terug) werd niets online opgeslagen wellicht?

Bij mij staan er maar 5 in, waarvan 4 voor covid.
Er staat ook maar 1 griepvaccinatie in (die van vorig jaar), terwijl ik dat elk jaar laat doen.
(ik ben van '68)

Zou het dan ook nog helpen om naar mijn huisdokter te bellen, om te horen of ik voor mazelen bv, ooit ben in geënt?
Recent ook over gehad met mijn huisarts: Herhalingsvaccin voor tetanus gaan zetten, hij vroeg of ik het mazelenvaccin gekregen heb gezien dat begin de jaren 80 niet altijd werd gedaan. Dat staat in het boekje van kind en gezin als uw ouders dat nog hebben maar staat niet digitaal geregistreerd, te lang geleden.

Swat, mijn moeder had dat nog liggen en ik heb het indertijd effectief gehad. Het kan geen kwaad om het nog eens te krijgen mocht dat boekje kwijt zijn, kan wel niet gelijktijdig met tetanus gezet worden. (minstens 2 weken tussen)

Ben toch aant twijfelen het te nemen. Volgende maand terug naar thailand, en best mogelijk dat er lichamelijk en close contact zal zijn.
Better safe then sorry zeker.

Hebben huisartsen dat standaard liggen, of moet dat besteld worden?

Ben toch aant twijfelen het te nemen. Volgende maand terug naar thailand, en best mogelijk dat er lichamelijk en close contact zal zijn.

Wordt voorgeschreven door je huisarts en moet je zelf gaan halen bij de apotheek en bij een volgende afspraak meenemen. (allé, hier toch)

Tetanus heeft elke huisdokter in principe standaard liggen.

Toevallig vorige week ook langs huisarts geweest want in juli op reis en heeft toen polio en hepatitis a voorgeschreven om te gaan halen bij apotheek.

Ineens laten inenten dus inclusief tetanus

Die kon effectief in de computer zien welke vaccinaties ik heb gehad in de voorbije 39 jaar.

Ik zelf kon net als jij enkel op die site covid vaccinaties zien.

bedankt, ik mag vanavond mijn 2e prik laten zetten.

blijkbaar ooit wel mijn eerste prik gehad aan 2 jaar.

Ok prik gezet. Voor mazelen ben ik nu helemaal safe.

Wel straf dat je voor tetanus elke 10 jaar moet. En voor hondsdolheid bv, jaarlijks.
Moet dit echt wel goed opvolgen eigenlijk, want voor tetanus wellicht al 25 jaar geleden laatste prik gekregen.
Laten jullie dat eigenlijk om de 10 jaar zetten?

Ok prik gezet. Voor mazelen ben ik nu helemaal safe.

Wel straf dat je voor tetanus elke 10 jaar moet. En voor hondsdolheid bv, jaarlijks.
Moet dit echt wel goed opvolgen eigenlijk, want voor tetanus wellicht al 25 jaar geleden laatste prik gekregen.
Laten jullie dat eigenlijk om de 10 jaar zetten?
Ik kom om de 10 jaar wel eens een stommiteit tegen waarvoor ik een tetanus-spuit krijg. Zo blijft dat ook à jour.

Hoe ben je er dan uiteindelijk achter gekomen dat je wel de eerste mazel-prik hebt gekregen? Ik heb daar namelijk ook geen flauw idee van.

Ik kom om de 10 jaar wel eens een stommiteit tegen waarvoor ik een tetanus-spuit krijg. Zo blijft dat ook à jour.

Hoe ben je er dan uiteindelijk achter gekomen dat je wel de eerste mazel-prik hebt gekregen? Ik heb daar namelijk ook geen flauw idee van.
Mijn moeke heeft het boekje van "kind en gezin" terug gevonden.
daar staan een heleboel grappige dingen in. Zoals vanaf 13 maand ik kon "uitwuiven" naar mijn ouders; of vanaf 1 jaar rechtop zitten , en vanaf wanneer lopen. Maar dus ook welke vaccinaties.
al is dat niet helemaal up to date, want op mijn vorig werk kreeg ik via medisch onderzoek ook wel nog wat prikken, maar geen idee wat juist.

Tetanus is zoiets dat nogal makkelijk vergeten wordt. Een kennis van me is onlangs opgenomen door een tetanusinfectie: wondje door tuinierwerk in de hals...de dagen nadien steeds moeilijker kunnen slikken, zwelling keel en hals... en uiteindelijk zelfs in coma geraakt. Stond er zeer slecht voor omdat de dokters ook niet direct wisten wat de oorzaak was...meteen vaccinatie gezet en nu gelukkig wel al beter.

Tetanus zou ik ook nog is moeten laten zetten, mazelen ben ik pas 2x gevacineerd.
Ze vonden ook niets meer terug van vroeger, alleen de covid.Ik heb wel ooit een boekje gehad, maar is verloren geraakt.

Terug
Bovenaan