Vaatwasser

Ik heb dat eens voor gehad toen er een deksel naar de deur afwaterde waardoor er een hoop water op de aansluiting van de deur liep.
 
Ik heb dat eens voor gehad toen er een deksel naar de deur afwaterde waardoor er een hoop water op de aansluiting van de deur liep.
Ik moet toegeven, de vaatwasser stak echt helemaal vol.

Ik heb vandaag om te testen de vaatwasser wat minder vol geladen, en elke keer gecheckt na elke fase van de vaatwasser (6 fases).
Er is gene druppel uit de deur gelekt. Dus een echt lek is het dan niet hé.

Lijkt mij dus dat het kwam door een nokvolle vaatwasser
of omdat daardoor iets tegen de deur duwde van binnen uit
of wat jij zegt ..
 
Laatse tijd blijft er onderaan een plasje water staan in de vaatwas.
Niet genoeg om het te doen overlopen.

Verder werkt hij normaal

Heb al eens de filters gekuist en aan het pompradje zit geen blokkage.

Aan dat buisfiltertje zit volgens mij een "water"sensor,mss is die de brui aan het geven?
 
Owja update.
Iets erna had ik hem uitgebouwd en beschermingsplaten losgevezen om het juiste typenummer v d afvoerpomp te kunnen aflezen.

Na deze actie blijft er geen water meer instaan🤣
Vaatwas dus eens op zijn kant leggen werkt😁
 
  • Haha
Waarderingen: XA4
De laatste tijd gaat dat klepje nooit meer open waar we de "zeep puc" in gooien.
Wat soort mechanisme is dat eigenlijk dat dat doet open klikken?

Nu gooien we gewoon zo'n puc in de vaatwas los (zoals ze op tiktok ook zeggen haha), maar heb het gevoel dat dat al te vroeg piekt dan en niet alles echt netjes schoon is.
 
De laatste tijd gaat dat klepje nooit meer open waar we de "zeep puc" in gooien.
Wat soort mechanisme is dat eigenlijk dat dat doet open klikken?

Nu gooien we gewoon zo'n puc in de vaatwas los (zoals ze op tiktok ook zeggen haha), maar heb het gevoel dat dat al te vroeg piekt dan en niet alles echt netjes schoon is.

Gaat het ook niet open wanneer je het leeg sluit en het manueel terug opent door op zo'n knopje te drukken dat zich bij die klep bevindt?
 
Elektro loeters heeft wel (heel) scherpe prijzen
Ben ook wel tevreden van hun service

Thanks en zijn er merken die ik moet ontwijken of net heel goed zijn?

En mandje of besteklade?

Mijn voorkeur gaat uit naar een mandje aangezien je dat eruit kan nemen en mee naar je bestelklade wandelen.
Of uitnemen als je eens meer plaats nodig hebt
 
Als je bij de gekende merken blijft (whirlpool, aeg, zanussi, bosch, siemens) ga je altijd wel goed zitten. Het zijn meestal de huismerken die kwalitatief wat minder zijn.
Ikzelf heb een siemens en ben er tevreden van.
Mand of besteklade is puur persoonlijke voorkeur 😅 (Ikzelf verkies een bestekfase)
 
XL-model nemen met besteklade. Dat toestel is 5cm hoger, maar past wel in de meeste keukens onder het werkblad. Daardoor heb je 15% meer binnenruimte en verlies je geen hoogte door de besteklade. Het ontbreken van het mandje creërt ook meer plaats.
 
Thanks en zijn er merken die ik moet ontwijken of net heel goed zijn?

En mandje of besteklade?

Mijn voorkeur gaat uit naar een mandje aangezien je dat eruit kan nemen en mee naar je bestelklade wandelen.
Of uitnemen als je eens meer plaats nodig hebt
Hier hebben we een siemens op aanraden van de "keukenbouwer". Zij raden voor vaatwasser steeds siemens aan.
Ze had afhankelijk van het toestel wel steeds een bepaalde voorkeur qua merk.

Hier hebben we bewust gekozen voor besteklade, zelf vinden wij dat aangenamer werken. Deze lade kun je er evengoed uitnemen (heb het nog niet moeten doen) en ik vind dat we zo ook makkelijk de machine kunnen vol steken. Ik vond dat het mandje vaak in de weg zat. Maar is persoonlijk.

Als ik het bestek uit de machine pak, sta ik tussen de machine en het besteklade. Ik moet mij niet verplaatsen.
 
Terug
Bovenaan