PC Onderdelen Unieke 3Dfx Voodoo5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Einddatum + uur van de verkoop
01/02/2022 23:59

AzzKickr

Member
iTrader: 99% (79/80)
Algemene informatie/specificaties
Voodoo5 5500 AGP - € 600
Nieuw/tweedehands
Tweedehands
Aanwezigheid factuur en/of garantie
Ja
Ook elders te koop aangeboden
Neen
Verzending/afhaal
  1. Afhaling
Afhaallocatie
Herentals
Ik ga kortelings beginnen aan de verkoop van een groot deel van men toch wel uitzonderlijke retro collectie. Ik wou alvast hier een soort kick-off doen omdat ik ook gemerkt heb dat hier toch ook een paar liefhebbers zitten, die dan in turn mss ook het woord kunnen verspreiden binnen de community.
1 Van die pronkstukken gaat mijn eigenste Voodoo5 kaart zijn. Deze heb ik destijds zelf aangeschaft en heb factuur er nog van. Komt uiteraard volledig met doos en alles op/aan. Doos is niet meer in nieuwstaat helaas. Heeft wat verhuizen achter de kiezen.
Wat deze kaart echter écht uniek maakt, is dat deze uitgerust is met 128MB mem ipv 64MB mem, alsook de rev 320 chips die ook op de Voodoo5 6000 te vinden waren.
De professionele ombouw ervan is uitgevoerd door de ondertussen beruchte 3Dfx guru Oscar Barea. Is bovendien voorzien van fraaie, meer performantere koelers die ook op het pcb aangesloten zijn.
Al dit maakt dat dit geen goedkope kaart is, maar als je in de markt zijt voor een Voodoo5 is dit toch wel dé kaart om te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Boven mijn budget voor mij maar damn wat een geweldig object!
Laat de respons (of potentieel gebrek aan) aub geen rem zijn om de rest hier ook stelselmatig te komen aanbieden.
 
@Z3r0 Omdat het "de real deal" is. Kaarten zijn vrij zeldzaam en hebben binnen de retro PC gaming scene een cult status verworven. Het is immers het laatste officiële wapenfeit van het ter ziele gegaan 3Dfx, ooit dé pioneer in PC 3D gaming videokaarten.
Ze worden daardoor een beetje aanzien als een holy grail.
Bovendien is er het emotionele aspect waarbij gamen op "het originele gerief" een zweem van nostalgie opwekt. Het is immers niet de game an-sich, maar ook de manier waarop de beelden op het scherm getoverd worden die de harten van veel retro gamers sneller kan doen slaan.
 
@Z3r0 Omdat het "de real deal" is. Kaarten zijn vrij zeldzaam en hebben binnen de retro PC gaming scene een cult status verworven. Het is immers het laatste officiële wapenfeit van het ter ziele gegaan 3Dfx, ooit dé pioneer in PC 3D gaming videokaarten.
Ze worden daardoor een beetje aanzien als een holy grail.
Bovendien is er het emotionele aspect waarbij gamen op "het originele gerief" een zweem van nostalgie opwekt. Het is immers niet de game an-sich, maar ook de manier waarop de beelden op het scherm getoverd worden die de harten van veel retro gamers sneller kan doen slaan.

Thanks voor de uitleg :)

Het is een beetje zoals oldtimer auto's.

Nieuwe rijden waarschijnlijk een stuk beter maar toch zijn er zoveel liefhebbers
 
Immens spijt dat ik een paar jaar geleden bij een verhuis mijn Voodoo Banshee heb meegegeven met het vuilnis.
Boxed dan nog.
Ik denk dat deze wel aardig wat kon opbrengen.
 
Beetje zelfste met de mensen die bijvoorbeeld die oude world of warcraft servers opkopen om achter glas een plaatsje te geven.
Ik heb heel de evolutie van de Voodoo kaarten meegemaakt en zou dat ook nog wel een plaatsje geven mocht ik zo iets in huis hebben. :)

Maar niet dat ik er geld zou aan geven, noch aan andere zaken die wat nostalgie opwekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan