Ultra Short Throw Laser Beamer

ZIjn hier wat richtlijnen rond om wat af te schatten wat wel of niet degelijk zou zijn?
je kan hier eens kijken:

persoonlijk raad ik iedereen een soundbar onder de 500 euro af als er een klein 2.1 of 3.1 setje in de plaats kan.
 
Ik doelde vooral op de plaatsing en of de ruimte ervoor geschikt is.
ah dan gelden de algemene regels voor speaker plaatsing:

breed scherm, of je zit (extreem) ver van het scherm, dan past een smalle soundbar niet echt.
L R en C (linkse speaker; rechtse speaker en centrale speaker) zitten dan in principe tegen elkaar geplakt.

de linkse speaker en de rechtse speaker zijn dan nog te centraal om immersie te krijgen
idealiter staan de L en R speaker even ver van elkaar als L van u staat, en R van u staat.

grote kamer?
subwoofer moet op de juiste plaats gezet kunnen worden om groots te kunnen klinken, maar niet localiseerbaar te zijn.
beste integratie is meestal naast de L of R, maar niet echt in een hoek plaatsen om boominess te voorkomen.
L en R ook niet te dicht tegen muren zetten, om reflecties te voorkomen.

soit, als je voor een soundbar gaat, probeer verschillende locaties en combinaties met subwoofer plaatsing.
 
Vandaag eens langsgeweest bij Cinedream. Ik kan de eerdere commentaren rond het advies en behulpzaamheid (en de vreemde locatie) alleen maar herhalen. Heel fijn de tijd te genomen om alles te tonen en te bespreken. Zo'n aparte ruimte met alles erop en eraan (7.2.4 Dolby Atmos), jawadde, wat stukjes van Mad Max en Top Gun Maverick gekeken :D Maar goed, het wordt allicht een 110 inch scherm met een 3 laser UST voor in de living hier, maar hij ging eens levertijden en prijs navragen van de 110 inch aangezien ze die niet standaard hebben.

Ik was wel heel blij verrast door de kwaliteit die je hebt bij redelijk wat dag en kunstmatig licht. Dat was mijn grootste schrik, maar ik ben wel overtuigd.
 
Intussen zijn ze het komen installeren. Jammer genoeg zijn er wat cosmetische beschadigingen aan het scherm (de doos was volledig OK dus konden ze ook niet weten), maar ze komen normaal een nieuwe hangen.

Ik ben wel echt blown away door hoe helder het is om doorheen de dag ook te kunnen kijken. Wij hebben een heel lichtrijke living, maar gaat echt goed, nog beter dan ik had verwacht/gehoopt.
 
Eigenlijk wel interessant zo'n UST beamer. In vergelijking met een (degelijk) groot tv formaat zal dit wel een goedkopere oplossing zijn zonder de nadelen van een beamer die je aan het plafond moet hangen.
 
Eigenlijk wel interessant zo'n UST beamer. In vergelijking met een (degelijk) groot tv formaat zal dit wel een goedkopere oplossing zijn zonder de nadelen van een beamer die je aan het plafond moet hangen.
Dat is het inderdaad. Enige nadeel is het overdag kijken, maar zoals ik aangaf valt het met deze opstelling echt goed mee. Komt vooral ook door het speciale scherm.
 
Dat is het inderdaad. Enige nadeel is het overdag kijken, maar zoals ik aangaf valt het met deze opstelling echt goed mee. Komt vooral ook door het speciale scherm.
Net nog maar een nieuwe tv gekocht (65" en vond hem na een paar dagen al te klein 😋 ) maar ik ga het zeker overwegen in de toekomst!
 
Terug
Bovenaan