Say whut now?
Aan de reacties in deze thread is toch te zien dat het voor de arme blanke hetero-man enorm aanpassen is om er mee te kunnen omgaan dat ook zij op hun uiterlijk beoordeeld kunnen worden. Toch aan de voorbeelden die ze aanhalen en het gebleit dat te lezen is. Om op niveau van Eddy te blijven, tzen just vrouwen.
Iedereen wordt daarop beoordeeld, niet? Vrouwen, mannen, homo's, hetero's,... . Ook in het dagdagelijkse leven: Kleinere mannen hebben minder kans op een goede job, dikkere mensen ook,... .
Bij sporters, waar het lichaam extreem belangrijk is, is het logisch dat er meer op gefocust wordt. Mijn kritiek is dat de seksisme kaart hier onnodig getrokken wordt. Vrouwen en mannen komen zo een kritiek tegen. Als Demarez na de match van de hockeyspelers een beetje zou hebben staan lachen met kleine ventjes in dat team, een speler die een beetje dik staat, een rare achternaam,... (waarschijnlijk doet hij dat zelfs), dan zou er niet zo een drama zijn geweest. Vraag jezelf dan eens af of je hier ook zo van leer zou zijn getrokken: Gelijkheid impliceert dat je in alle gevallen gelijk handelt.
Ah man, wat een onzin. Het zal ze worst wezen dat ze sympathie verliezen bij zij die niet in staat zijn hen met respect te behandelen. Het zou hen sieren om het naast hen neer te leggen? Zwijgen en slikken bedoel je dus. Hoe meer reacties ik hier lees, hoe meer ik er van overtuigd ben dat ze verdorie moeten doorduwen.
Je moet niet zwijgen en slikken. Gewoon zeggen, is niet goed of niet OK en gewoon verder gaan. Eventueel kan je samen er eens over spreken. We moeten in deze maatschappij eens een beetje leren kalmeren en rekening houden met gradaties in fouten/misdrijven. We moeten ook eens beetje meer inzetten op zaken zoals vergeving, verzoening en begrijpen van iemands intenties. Trouwens wie zonder zonde is werpe de eerste steen... .
Als jij een ongepaste foute grap maakt op jou werk over iets of iemand, moet dat direct bestraft worden met ontslag? Blijft Demarez zo een zaken uitslaan of zijn er al eerder problemen geweest met hem dan is ontslag wel op zijn plaats. Maar laat ons alsjeblieft niet vervallen in iemand zijn carrière en leven verwoesten voor één misstap. Ontslag moet een laatste stap zijn die geschikt is voor mensen die langdurig een toxische werkcultuur creëren of misdrijven plegen (stalking, seksueel misbruik,...).
Trouwens je veralgemeent wel zwaar he: "Het zal ze worst wezen dat ze sympathie verliezen bij zij die niet in staat zijn hen met respect te behandelen." Als ik iemand geen gelijk geef behandel ik die dan disrespectvol? Ik vind demarez zijn mopjes plat en vulgair, en ik vind de cats hun reactie overdreven. Wat ben ik dan? Disrespectvol? Neen toch? Misschien een beetje minder radicaal zijn en niet alle argumenten die u niet aanstaan bestempelen als 'disrespectvol'.