Uitspraken Demarez: ongelukkige toogpraat of beschamende homofobie?

Nochtans hebben er dat nog redelijk recent (laatste 2j) over bv Remco Evenepoel ook gezegd hoor.
En beide gaan over uiterlijke kenmerken. Dus dat is wel hetzelfde

Die komen nochtans allemaal op hetzelfde neer. Of dat nu een man, vrouw of X is die het zegt en waarover het gaat
Alleen bij Eddy staan ze ineens op hun achterste poten.
Mss is dat het probleem: lesbische vrouwen die een groepssport doen en dus te weinig met mannen in aanraking komen?
Je blijft steeds hetzelfde posten, maar antwoordt nooit op de vraag die daarop volgt. Dan kom je met Tom Boonen, nu weer Remco Evenepoel, straks nog Sinterklaas. Ik heb het niet over die gevallen, omdat dat niks uitmaakt voor dit geval. Dat jij het zo beperkt wil zien als alleen over uiterlijk, DUS hetzelfde, is gewoon fout en dat hebben al tientallen posts je proberen duidelijk te maken, maar dat wil je duidelijk niet lezen. Dat het gaat om clichés die telkens verband houden met hun (vermeende) geaardheid en privéleven, en beledigend zijn, bijvoorbeeld.

Maar goed, dat wil je niet lezen, dus daar ga ik niet opnieuw over beginnen. Dus hou ik het maar bij de dingen van Demarez en de Cats, iets wat jij blijkbaar ook heel moeilijk vindt. Misschien omdat dat eigenlijk ook niet goed te praten is op zich, en je er telkens -en telkens- opnieuw andere dingen bij moet sleuren.

Natuurlijk staan de Cats alleen bij Eddy op hun achterste poten: het ging over hen. De uitspraken worden niet beter door andere uitspraken te vinden die hetzelfde zeggen (vaak zijn de uitspraken niet hetzelfde en is de context niet hetzelfde, maar oké). Dat is net slechter: Dat is het teken dat het deel uitmaakt van een groter maatschappelijk probleem, en maakt het des te belangrijker dat daar paal en perk aan gesteld wordt.

Kim Gevaert heeft ooit zelfs nog naakt geposeerd.

En. Dan.

Ooit heeft een vrouw naakt geposeerd, dus nu mogen alle sportvrouwen live beoordeeld worden over hun uiterlijk en daar clichébeelden over hun geaardheid aan gehangen worden?

Zeg dan wat je wilt zeggen. Zeg dan meer dan één zin en licht de relevantie eens toe. Ik ben benieuwd.

Dat er sportvrouwen zijn die wel graag met hun uiterlijk pronken en daar logischerwijs op beoordeeld worden.

MUfi4bs.png

bij van Aert ging het over het missen van zijn gezin, niet "de rit te veel na een sterke periode". Maar als het over zijn uiterlijk moet gaan: hij kreeg specifiek lof over het feit dat hij er niet uitziet zoals de andere klimmers in de TdF... Als hij daar 10kg minder weegt wint hij nog meer bergetappes hoor...

En dat van Biles vergeten we dan even? Een top-favoriete die forfait moet geven omdat haar omgeving en de media er te veel druk op legt. Dat is toch véél beter dan dat ze nu 5kg extra had gewogen, en nog steeds goud had gehaald?
Ja want VA zit met een vetpercentage van 25% :laugh:
Je blijft steeds hetzelfde posten, maar antwoordt nooit op de vraag die daarop volgt. Dan kom je met Tom Boonen, nu weer Remco Evenepoel, straks nog Sinterklaas. Ik heb het niet over die gevallen, omdat dat niks uitmaakt voor dit geval. Dat jij het zo beperkt wil zien als alleen over uiterlijk, DUS hetzelfde, is gewoon fout en dat hebben al tientallen posts je proberen duidelijk te maken, maar dat wil je duidelijk niet lezen. Dat het gaat om clichés die telkens verband houden met hun (vermeende) geaardheid en privéleven, en beledigend zijn, bijvoorbeeld.

Maar goed, dat wil je niet lezen, dus daar ga ik niet opnieuw over beginnen. Dus hou ik het maar bij de dingen van Demarez en de Cats, iets wat jij blijkbaar ook heel moeilijk vindt. Misschien omdat dat eigenlijk ook niet goed te praten is op zich, en je er telkens -en telkens- opnieuw andere dingen bij moet sleuren.

Natuurlijk staan de Cats alleen bij Eddy op hun achterste poten: het ging over hen. De uitspraken worden niet beter door andere uitspraken te vinden die hetzelfde zeggen (vaak zijn de uitspraken niet hetzelfde en is de context niet hetzelfde, maar oké). Dat is net slechter: Dat is het teken dat het deel uitmaakt van een groter maatschappelijk probleem, en maakt het des te belangrijker dat daar paal en perk aan gesteld wordt.
En daarna stappen ze vrolijk op het vliegtuig naar een land waar afaik homohaat bij wet is vastgelegd.

En ja dat lebische vrouwen vaker mannelijke trekken hebben is toch ook gewoon zo?
Net als dat homo's vaker vrouwelijke trekken hebben

En alles wat ik post is om aan te tonen dat dit soort praat absoluut niets te maken heeft met LGBTQ zoals de cats beweren.

@808 State of al die vrouwelijke influencers, dat is ook 95% door uiterlijk (als het niet meer is)

Het is toch niet dat beachvolleyballers nu 100km moeten lopen tijdens een wedstrijd? Stel dat zij door iets minder strikt te trainen zich veel beter voelt waardoor ze beter gefocust is?
Ooit al eens gaan joggen op het strand in het mul zand, veel vermoeiender dan op een gewoon verhard pad.
Beachvolley is constant korte sprintjes trekken + springen en is, onder andere door het zand, veel vermoeiender dan zaalvolleybal. Als je het afgedwongen hebt om op de Spelen te kunnen staan, ben je normaalgezien wel in topvorm + Mouha was op dat moment de beste Belgische volleybalster.

En daarna stappen ze vrolijk op het vliegtuig naar een land waar afaik homohaat bij wet is vastgelegd.

En ja dat lebische vrouwen vaker mannelijke trekken hebben is toch ook gewoon zo?
Net als dat homo's vaker vrouwelijke trekken hebben

En alles wat ik post is om aan te tonen dat dit soort praat absoluut niets te maken heeft met LGBTQ zoals de cats beweren.
Ah, juist. Het "ze hebben ooit eens fruit gegeten dat van Afrika komt met het vliegtuig, dus mogen ze nooit nog iets zeggen over het klimaat"-argument. Je mag pas boos zijn om iets als je zelf als een nonnetje hebt geleefd je hele leven, of je bent hypocriet.

Maar de uitspraken gaan over hun geaardheid, waarbij hij hun uiterlijk daaraan linkt. Hoe kan het niét te maken hebben met LGBTQ? Het zijn uitspraken over de L van LGBTQ?

@808 State : En nu nog de relevantie voor de uitspraken van Demarez en deze discussie? Wat hebben atleten die graag er mooi op staan op de piste, of in hun privétijd fotoshoots maken, te maken met deze uitspraken?

@808 State : En nu nog de relevantie voor de uitspraken van Demarez en deze discussie? Wat hebben atleten die graag er mooi op staan op de piste, of in hun privétijd fotoshoots maken, te maken met deze uitspraken?
Het ging over vrouwelijke atletes tout court die beoordeeld worden op hun uiterlijk en dat dit not done zou zijn. Waarna ik zei dat er atletes zijn die wel graag uitpakken met hun uiterlijk. Meer niet.

Vrouwen maken het dagelijks mee, van zodra ze afwijken van de norm, op alle leeftijden en in alle lagen van de bevolking. Meteen beoordeeld en weggezet worden op basis van een uiterlijk kenmerk. Maar dat is een soort van seksisme dat een man niet kan snappen als hij het niet zelf meegemaakt heeft. En neen, een dikker vel kweken helpt niet, ermee lachen ook niet, het blijft zeer doen. Geloof me vrij.
Met dikke/wat zwaarder gebouwde mensen wordt altijd wat gelachen. Ongeacht of ze vrouw zijn. Marc Van Ranst wordt in mijn omgeving ook regelmatig aangepakt om zijn gewicht, net als figuren als De Wever (vroeger) of bijvoorbeeld een Ronaldo. Het is een beetje onnozel omdat weer allemaal op woke 'seksisme' te gooien. Het gebeurt overal en tegenover iedereen. Is dat leuk? Neen, zeker niet. Is Demarez over de schreef gegaan? Ja uiteraard, maar laat ons allemaal niet heiliger zijn dan de paus, iedereen geeft wel eens kritiek op iemand anders. Bovendien, zeker op sportvelden is dat een veel gebruikte tactiek om bijvoorbeeld de tegenstander uit evenwicht te brengen. Een voetballer die te dik staat zal hierover ook aangepakt worden, zelfs open en bloot in de pers (https://nl.starsinsider.com/beroemd...llers-die-met-overgewicht-op-het-veld-stonden), ook homo-/metroseksualiteit wordt zonder schroom besproken (https://www.hbvl.be/cnt/aid940161; https://www.demorgen.be/nieuws/de-metroseksueel-is-dood-leve-de-nerd-en-de-semi-macho~ba247459/). Feitelijk krijgen die vrouwen eerder een zeer gelijkaardige behandeling van wat mannelijke topsporters al jaren te verduren krijgen. Dit is gelijkheid op zijn beste (of misschien eerder slechtste). Het kan niet dat we dat jarenlang over mannen toelaten en dat het dan plots een gigantisch probleem wordt als het over vrouwen gaat, niet? Lijkt mij eerder een serieuze dubbele standaard... .

Ik vrees nu vooral dat de Belgian Cats veel sympathie aan het verliezen zijn na hun mooi prestatie. Het siert je als je als mens zo een zaken naast je kan neerleggen ipv een ontslag te eisen. Ze blazen ook zo Demarez zijn acties op en gaan er gigantisch veel waarde aan hechten. Zijn schorsing is overigens wel terecht: cafépraat hoort niet op je werk.

Uiteindelijk was het ook allemaal als humor bedoelt. Was het over het randje, uiteraard, ik vond het zelf niet grappig en plat. Maar laat ons alsjeblieft in het leven het recht hebben om af en toe eens die grens op te zoeken. Soms wil dat zeggen dat we fouten gaan maken en over het randje gaan en mensen gaan kwetsen. Maar als we dat niet meer mogen, gaan we ons uit veiligheid ver van die grens terugtrekken en allemaal zure woke figuren worden die niet meer met (of om) iets kunnen lachen.

Laatst bewerkt:
Ah, juist. Het "ze hebben ooit eens fruit gegeten dat van Afrika komt met het vliegtuig, dus mogen ze nooit nog iets zeggen over het klimaat"-argument. Je mag pas boos zijn om iets als je zelf als een nonnetje hebt geleefd je hele leven, of je bent hypocriet.

Maar de uitspraken gaan over hun geaardheid, waarbij hij hun uiterlijk daaraan linkt. Hoe kan het niét te maken hebben met LGBTQ? Het zijn uitspraken over de L van LGBTQ?
Eerder: we kopen al heel ons leven alleen maar appelen uit Nieuw-Zeeland en als Sabine met vliegtuig op vakantie gaat schreeuwen we moord en brand.

Die uitspraken zijn wat mij betreft helemaal niet kwetsend voor de holibi-gemeenschap
Er wordt precies gedaan of hij lesbische vrouwen denigreert terwijl hij niet eens weet wie lesbisch is en dat dergelijke zaken ook worden gezegd over hetero-mannen bv

Shame on you die dat geschreven heeft, een kolos puur omdat die man er groot en breed uit ziet!

niet dikke mensen, wel gefocuste mensen. En focus kan je (onder andere) krijgen door u goed in uw vel te voelen en niet continu op uw gewicht te moeten letten en daar kritiek over te krijgen.
Als je er niets van kent zou je eigenlijk gewoon beter zwijgen.

Ik heb zelf 4 jaar iedere hap dat ik binnen stak afgewogen om zo goed mogelijk te staan en ik voelde me daar niet slechter door in mijn vel. Integendeel als ik zag hoeveel verschil 2kg soms kon maken op mijn prestaties gaf het me net meer doorzettingsvermogen.

Het zijn profsporters die in veel gevallen goed hun brood verdienen ermee en voedings en trainingsschemas krijgen op hun maat gemaakt en met het duurste materiaal rond rijden om toch maar die ene seconde er nog af te halen.

En dan zou het maar normaal zijn dat ze al dat geïnvesteerde geld (en met 10000€ ga je er lang niet komen) verkloten door 5kg te zwaar aan de start te staan?

Of is het normaal dat een Hazard als duurste Belg ooit met overgewicht uit zijn verlof komt en daardoor van de ene blessure in de andere sukkelt? Die kerel heeft Madrid een financiële kater bezorgt doordat hij zichzelf in 1 maand tijd volgewreten heeft.

Denk je dat hij zich mentaal goed voelde toen hij iedere keer na 59 minuten voetballen weer in de lappenmand lag door zijn overgewicht?

Ik heb zelf 4 jaar iedere hap dat ik binnen stak afgewogen om zo goed mogelijk te staan en ik voelde me daar niet slechter door in mijn vel. Integendeel als ik zag hoeveel verschil 2kg soms kon maken op mijn prestaties gaf het me net meer doorzettingsvermogen.

Het zijn profsporters die in veel gevallen goed hun brood verdienen ermee en voedings en trainingsschemas krijgen op hun maat gemaakt en met het duurste materiaal rond rijden om toch maar die ene seconde er nog af te halen.

En dan zou het maar normaal zijn dat ze al dat geïnvesteerde geld (en met 10000€ ga je er lang niet komen) verkloten door 5kg te zwaar aan de start te staan?

Of is het normaal dat een Hazard als duurste Belg ooit met overgewicht uit zijn verlof komt en daardoor van de ene blessure in de andere sukkelt? Die kerel heeft Madrid een financiële kater bezorgt doordat hij zichzelf in 1 maand tijd volgewreten heeft.

Denk je dat hij zich mentaal goed voelde toen hij iedere keer na 59 minuten voetballen weer in de lappenmand lag door zijn overgewicht?
Het komt een beetje van beide kanten. Je moet zowel fysiek als mentaal sterk zijn. Fysiek sterk betekent echter niet een vetpercentage van 5% hebben.

Perfomance > looks

Er is natuurlijk wel een verschil tussen jezelf een opvallend kapsel of opvallende outfit aanmeten en daar dan commentaar op krijgen (positief of negatief) en gewoon beoordeeld worden op je postuur of neutraal uiterlijk.

Ik bedoel, toen pakweg Dennis Rodman indertijd zijn elvendertigste piercing liet schieten en gekleed met een felroze rok naar een gala ging, dan moet die achteraf natuurlijk niet klagen dat daar commentaar op komt, want wellicht is het hem daar zelfs gewoon om te doen.

Het punt mbt iemand die naakt poseert is ook denk ik gewoon dat er dan gegarandeerd commentaar gaat komen. Positief én negatief. Dat weet je wanneer je dat doet, dan moet je die commentaren maar voor lief nemen. Maar dat heeft idd niets te maken imo met de uitspraken van Demarez.

En offtopic, wat die druk betreft, ik vind dat ze daar toch een beetje teveel de "arme wij" kaart trekken. Je doet aan topsport. Daar komt uiteraard druk bij kijken. Maar het is (voor de meeste in de Westerse wereld althans) nog steeds een vrije keuze om aan die topsport te doen. Ik begrijp best dat die druk je teveel kan worden, maar daar nu "aandacht" voor eisen alsof dat de schuld is van de maatschappij, dat vind ik ook weer te verregaand.

Ja hoor, Hazard heeft al 2 jaar lang blessures omdat hij zich tijdens die paar weken verlof heeft laten gaan... :wallbash:

Hoe komt het dan dat hij bij Chelsea nooit dat probleem gehad heeft, hoewel hij daar ook steeds te zwaar begon aan de start van het seizoen?

Het komt een beetje van beide kanten. Je moet zowel fysiek als mentaal sterk zijn. Fysiek sterk betekent echter niet een vetpercentage van 5% hebben.

Perfomance > looks
Froome heeft nochtans meerdere keren de tour gewonnen op 5% vetpercentage. Maarja heel gezond is het wel niet meer op 5%. Dan kun je het je wel niet permitteren om 10 minuten te laat je gelletje te nemen.

Perfomance > looks
Hangt van je sport af, in sommige is dat wel in andere kan je beter 50% hebben
Herinner me Merlene Ottey nog dat ze eens vetpercentage kwam laten meten in Leuven en ze had schrik want 'I eat some chocolate'.
Denk dat ze 15% had

Ja hoor, Hazard heeft al 2 jaar lang blessures omdat hij zich tijdens die paar weken verlof heeft laten gaan... :wallbash:

Hoe komt het dan dat hij bij Chelsea nooit dat probleem gehad heeft, hoewel hij daar ook steeds te zwaar begon aan de start van het seizoen?
Ja Hazard heeft die blessures daardoor. Iedere kg overgewicht moet je lichaam opvangen en dan mag je nog 29x met je hoofd tegen de muur slaan voor mijn part. Hazard is nooit zo zwaar gestart aan het seizoen bij Chelsea als die keer bij Madrid.

En al had hij die blessures niet. Het toont 0 respect voor de ploeg die zoveel geld betaalt heeft. Waarom denk je dat Ronaldo nooit in zo een sukkel straatje beland? Omdat die zijn lichaam op en top verzorgd.

Terug
Bovenaan