Uitkering ploegendienst

Zinja

Member
Hoi,
Zoals sommigen hier weten werk ik in een
2-2-2 volcontinu systeem met daarna telkens 4 dagen vrij.
Nu moeten we enkele weken gaan stempelen en vraag ik me af of je voor de dagen dat je je 4 dagen vrij hebt stempelgeld krijgt?
Indien niet is dit wel een aderlating in dit systeem lijkt me.
Had vandaag al naar de vakbond gebeld maar de hele dag telefoon bezet☹️

Hoi,
Zoals sommigen hier weten werk ik in een
2-2-2 volcontinu systeem met daarna telkens 4 dagen vrij.
Nu moeten we enkele weken gaan stempelen en vraag ik me af of je voor de dagen dat je je 4 dagen vrij hebt stempelgeld krijgt?
Indien niet is dit wel een aderlating in dit systeem lijkt me.
Had vandaag al naar de vakbond gebeld maar de hele dag telefoon bezet☹️
Je werkt voltijds? Dan zal je, als je een volle week stempelt (tijdelijke werkloosheid), ook voor de volle week betaald worden.

In de praktijk zijn dat dan 6 dagen uitkeringen.

Ik werk voltijds inderdaad, ah dan valt het nog mee.
In het andere geval zou het anders echt wel tegenvallen.
Euh, @JPV zegt dat je slechts voor die 2-2-2 betaald krijgt hé. Nogal normaal denk ik dat je voor je "weekend" niet betaald krijgt want dat is anders ook niet betaald.

Euh, @JPV zegt dat je slechts voor die 2-2-2 betaald krijgt hé. Nogal normaal denk ik dat je voor je "weekend" niet betaald krijgt want dat is anders ook niet betaald.
Dat zeg ik niet, maar mss is het onduidelijk :).

Ik werk voltijds inderdaad, ah dan valt het nog mee.
In het andere geval zou het anders echt wel tegenvallen.
Even voor alle duidelijkheid: als je in een rooster van 6/4 zit, is dat een reeks van 10 dagen. als we het nu even afronden, dan zit je na 2 zo'n reeksen aan 20 dagen if ongeveer 3 weken. Je zal dan 17 tot 18 werkloosheidsuitkeringen krijgen, telkens berekend op je uurloon die je krijgt x zo'n 33 uur, wat je gemiddelde wekelijkse arbeidsduur zal zijn.

Terug
Bovenaan