UEFA Europa League 2023-2024

Genk heeft blijkbaar van haar laatste 20 Europese wedstrijden er maar eentje kunnen winnen. Dat zijn toch ook geen statistieken om warm van te worden...

Idd. Nuance is wel dat niet winnen niet hetzelfde is als verliezen en toch bijna de helft van die wedstrijden tegen Liverpool, Napoli, Sjachtar, West-Ham was... Maar inderdaad, MISERIE. Vooral omdat ervoor het Europees goed bolde. Tussen 2012 en 2020 toch vier keer overwinterd met als uitschieter een kwartfinale.

Die steenezel van een trainer moet gewoon echt effe minder koppig worden.

Zeker frustrerend omdat de uitschakeling twee keer volstrekt onnodig was. Tegen Servette twee keer op voorsprong gekomen tegen 10 man en tegen Olympiakos alles onder controle tot Paintsil rood pakt.

De potten (als ik geen fout heb gemaakt):
Pot 1:
Liverpool Eng
AS Roma Ita
Ajax Ned
Villarreal Esp
Bayer Leverkusen Ger
Atalanta Ita
Glasgow Rangers Sco
Sporting CP Lisbon Por

Pot 2:
Slavia Praha Cze
West Ham United Eng
Stade Rennais Fra
Olympiakos Piraeus Gre
Real Betis Esp
LASK Aut
Olympique Marseille Fra
Qarabag FK Azb

Pot 3:
Molde FK Nor
Brighton & Hove Albion Eng
Sheriff Tiraspol Mol
Union Saint-Gilloise Bel
SC Freiburg Ger
Sparta Praha Cze
Maccabi Haifa Isr
Sturm Graz Aut

Pot 4:
Toulouse FC Fra
AEK Athens Gre
TSC Backa Topola Srb
Servette FC Genève Sui
Panathinaikos Gre
Raków Czestochowa Pol
Aris Limassol Cyp
BK Häcken Swe

Voor Union
Moeilijkste pot:
Liverpool
Real Betis
Union
Toulouse

Makkelijkste:
Glasgow Rangers
Qarabag
Union
BK Häcken

?

Omdat Union hier ocharme 0,0 aandacht krijgt vanavond: toch proficiat van mij bij deze!
Ik ben het gewoon hier... We mogen de pannen vh dak spelen, no comments hier want Brugge /Gent en Genk zijn bezig.

Wel megacontent hier. Nooit in de problemen gekomen vandaag. Op café nog meer gepalaver als anders gezien de spanning nul was.

Maar wel 2de keer op rij poules Europa league, fantastisch voor een klein clubje als ons 😎

Ik ben het gewoon hier... We mogen de pannen vh dak spelen, no comments hier want Brugge /Gent en Genk zijn bezig.

Wel megacontent hier. Nooit in de problemen gekomen vandaag. Op café nog meer gepalaver als anders gezien de spanning nul was.

Maar wel 2de keer op rij poules Europa league, fantastisch voor een klein clubje als ons 😎
Nodig wat meer van je mede hipsters uit op dit forum en we kunnen allemaal gezellig mijmeren over jullie prestaties!

Ter info: ik heb Brugge en Genk gekeken omdat het daar spannender was, en ik maar twee schermen heb :wink:

Ik vrees dat sommige het "normaal" beginnen te vinden dat Union het zo goed doet (terwijl dat echt uitzonderlijk is) en wat (in de Vlaamse belangstelling) overschaduwd wordt door Antwerp.

Ik woon aan de kust en er zijn hier fanclubs van Anderlecht, Club en ik kom veel Genk/Standard fans tegen. Antwerp is hier (vooral bij de tweede verblijvers) goed vertegenwoordigd maar Union 0, iedereen heeft wel sympathie maar nooit als eerste ploeg. Uiteindelijk is dat logisch een fanbase bouw je over jaren en Union is nog maar redelijk kort opnieuw een factor.

Maar wacht tot ze die EL gewonnen hebben :)

Nodig wat meer van je mede hipsters uit op dit forum en we kunnen allemaal gezellig mijmeren over jullie prestaties!
Grootste deel van mijn medehipsters zijn geblokkeerd wegens de harde taalgrens :cry2:
Ter info: ik heb Brugge en Genk gekeken omdat het daar spannender was, en ik maar twee schermen heb :wink:
En volkomen terecht, ik zat ook het scoreverloop van de andere matchen te volgen. Was ook echt een idiote match. Mss 1000 man in dat stadion van Servette. Er viel echt niks te beleven behalve onze eenvoudige overwinning. Was precies maar een platte ploeg.

Goed, nu hopen op een mooie loting.
AS Roma
Slavia Praag
Toulouse (wegens persoonlijke familie redenen)

ik zou de 6 matchen dan willen zien, maar dan moet ik eerst goed onderhandelen met de madam & de werkgever :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan