UEFA Conference League 2023-2024

Als je de match zag dan zag je dat Fenerbahce alles onder controle en nooit in de problemen kwam. Waren gewoon een klasse te sterk gisteren en is echt geen schande of schandalig of...
Ik ben zelf Fenerbahçe supporter, ik was gisteren ook in het stadion. Veel respect voor de Union supporters, heel de match luid gezongen, was echt tof om naar te luisteren, heb zelf soms zitten mee zingen.

Fenerbahçe op volle kracht is een sterkere ploeg dan Union, kan je gewoon niet weg steken. Ik zag echter Union wel als favoriet, Fener is al 10jaar (!) niet kampioen kunnen spelen in Turkije, en dit jaar zitten we er heel dichtbij, dus ik wist niet goed hoe serieus we conference league zouden nemen. Gisteren zaten enkel Ferdi Kadioglu en Dzeko op de bank, voor de rest met vaste ploeg gespeeld, al komt Fred uit een 2maand blessure.

Centrale middenveld van Fener is ook van een enorm niveau, Ismail Yuksek, Fred en Szymanski hebben Union vrijwel lam gelegd. Verder ook snelle verdedigers en fullbacks bij Fener, Djiku was bv elke keer een stap sneller. Hierintegen vond ik de centrale verdedigers van Union wel vrij matig eerlijk gezegd.

Als je als leider in de JPL thuis 0-3 verliest van een club die niet eens aan de leiding staat in een competitie die lager gerangschikt staat dan de onze, is dat altijd een schande. Zeker als je 2 weken terug 4/6 haalt tegen een Eintracht Frankfurt bv. Ze kunnen het echt wel. En dit Fenerbahce is ook 6-1 in Nordsjaelland gaan verliezen en 2-0 in Ludogorets.
Je kan altijd een (hele) slechte dag hebben en de tegenstander een (hele) goeie, maar dat maakt de cijfers of de situatie niet minder een schande.

ik denk dat de topploegen (Galatasaray, Fenerbahce, misschien ook Besiktas) in Turkije wel degelijk sterker zijn als de onze, tbh.
daaronder is de kwaliteit een pak minder, dus daarom is die competitie lager gerangschikt. Die Turkse ploeg waar wij vorig jaar tegen moesten (ben de naam al vergeten) stelde echt niks voor. bij ons is die "top" breder, en de mindere teams kunnen die gewoon het vuur aan de schenen leggen (zoals Cercle en KVM aan het bewijzen zijn).
Dat geeft dan echt een vertekend beeld.
Ik verschiet er dus niet van dat Union verliest.

Als je als leider in de JPL thuis 0-3 verliest van een club die niet eens aan de leiding staat in een competitie die lager gerangschikt staat dan de onze, is dat altijd een schande. Zeker als je 2 weken terug 4/6 haalt tegen een Eintracht Frankfurt bv. Ze kunnen het echt wel. En dit Fenerbahce is ook 6-1 in Nordsjaelland gaan verliezen en 2-0 in Ludogorets.
Je kan altijd een (hele) slechte dag hebben en de tegenstander een (hele) goeie, maar dat maakt de cijfers of de situatie niet minder een schande.
Die 6-1 kwam omdat gans hun verdediging er niet bij was. Galatasaray deed het Europees ook gewoon goed en die staan net voor hen in de competitie.

Het is niet dat Union plots een wereldploeg is ivm Fenerbahçe (die hebben een marktwaarde van meer dan 200 miljoen, Union “amper” 66 miljoen) . Die hebben nu eenmaal een goeie ploeg. Tadic is nog steeds een goeie speler. Dat middenveld van hen was gewoon beter dan dat van Union. Batshuayi doet gewoon weer wat hij heel goed kan nl scoren. Ze hebben spelers die in de Premier League zich bewezen hebben.

Ik had deze uitslag ook niet verwacht maar echt verrassend vind ik het ook niet. Union een mindere prestatie (vooral Amoura was nergens) en Fenerbahçe die het simpel uitspeelde. Frankfurt uitschakelen was knap maar nu zijn ze op hun limiet gebotst en dat is echt allesbehalve schandalig

ik denk dat de topploegen (Galatasaray, Fenerbahce, misschien ook Besiktas) in Turkije wel degelijk sterker zijn als de onze, tbh.
daaronder is de kwaliteit een pak minder, dus daarom is die competitie lager gerangschikt. Die Turkse ploeg waar wij vorig jaar tegen moesten (ben de naam al vergeten) stelde echt niks voor. bij ons is die "top" breder, en de mindere teams kunnen die gewoon het vuur aan de schenen leggen (zoals Cercle en KVM aan het bewijzen zijn).
Dat geeft dan echt een vertekend beeld.
Ik verschiet er dus niet van dat Union verliest.
Klopt idd en ook dat je niet ergens in het midden moet hangen. Wanneer je goed genoeg bent voor de CL groepsfase, maar niet voor te overwinteren, heb je nog niks. Terwijl als je in conference league ver kunt geraken, je ook veel punten kunt pakken.

Daarnaast vind ik 0-3 wel stevig, maar anderzijds zie ik geen Belgische ploeg Dzeko, Tadic, Szymanski, Fred of Batshuayi halen. Dus die ploeg is wel behoorlijk stevig tov een Belgische ploeg. Hoe zwak het niveau in de competitie ook is.

Waarom spelen Batsman , Tadic dan niet in onze competitite ?

Waarom spelen Batsman , Tadic dan niet in onze competitite ?
Wat is dit voor een vreemde opmerking?

Turkse ploegen staan al jaren gekend om de afdankertjes of spelers op hun retour van Europese topploegen in te lijven. Zo'n Tadic of Dzeko verdienen bijna 100k per week. Dat kunnen Belgische clubs niet bepalen. Plus het feit dat Istanbul een geweldige stad is.

Sergio Ramos kon deze zomer naar Galatasaray, maar verkoos om (voor een pak minder geld) terug te gaan naar zijn jeugdliefde. Zie je een Belgische club nog maar een kans maken om die in te lijven?

Het is niet omdat die mannen daar gaan voetballen, dat die ploegen en/of competitie per definitie beter zijn dan de onze.

Sorry maar tadic aan de bal is wel enkele tredes hoger dan alles wat ik in België heb gezien sinds union opnieuw in eerste klasse speelt.

Terecht verloren, maar wel veel te zware uitslagen

Turkse ploegen staan al jaren gekend om de afdankertjes of spelers op hun retour van Europese topploegen in te lijven. Zo'n Tadic of Dzeko verdienen bijna 100k per week. Dat kunnen Belgische clubs niet bepalen. Plus het feit dat Istanbul een geweldige stad is.

Sergio Ramos kon deze zomer naar Galatasaray, maar verkoos om (voor een pak minder geld) terug te gaan naar zijn jeugdliefde. Zie je een Belgische club nog maar een kans maken om die in te lijven?

Het is niet omdat die mannen daar gaan voetballen, dat die ploegen en/of competitie per definitie beter zijn dan de onze.
Omdat ze veel verdienen zijnt afdankertjes , heeft totaal niks te maken met hun voetballende kwaliteiten .

Hoe kom je er bij dat Union in theorie de favoriet was of hoort te zijn? De individuele klasse van Fener was gewoon te hoog voor dit Union, dat met 3 tegendoelpunten streng werd gestraft.

Omdat ze veel verdienen zijnt afdankertjes , heeft totaal niks te maken met hun voetballende kwaliteiten .
En wat wil je nu precies zeggen?

Of zijn spelers als Dzeko, Mertens, Tadic, Zaha, Batshuayi en Icardi geen spelers die in de herfst van hun carrière zitten? Gaan ze nog een sprong maken naar de Europese topploegen?

En wat wil je nu precies zeggen?

Of zijn spelers als Dzeko, Mertens, Tadic, Zaha, Batshuayi en Icardi geen spelers die in de herfst van hun carrière zitten? Gaan ze nog een sprong maken naar de Europese topploegen?
Daar gaat de discussie helemaal niet over , iemand zei dat het een minder competitie was dan de onze , de spelers die jij noemt blinken elke week uit in de JPL moesten ze er spelen , ik spreek niet over wat ze verdienen .
Je verlegt de discussie . but who cares .

0-3, ook al zijn dat overdreven cijfers, is gewoon het verschil in métier tussen beide teams. Als je die spelers eens aanklikt op transfermarkt en ziet waar dat die allemaal al hebben gespeeld... 😲
Als Antwerpsupporter heb ik dat maar al te vaak meegemaakt de afgelopen jaren. Verliezen van intrinsiek minder goeie ploegen maar die wel veel meer ervaring hadden rondlopen.

Daar gaat de discussie helemaal niet over , iemand zei dat het een minder competitie was dan de onze , de spelers die jij noemt blinken elke week uit in de JPL moesten ze er spelen , ik spreek niet over wat ze verdienen .
Je verlegt de discussie . but who cares .
:rofl:

Jij vraagt letterlijk waarom die spelers niet in onze competitie spelen en wel in de Turkse ondanks dat die competitie minder goed is, ik geef je letterlijk twee grote redenen en ik kan je er nog meer geven als je wil. Daar ging de discussie dus helemaal wél over.

Jij vraagt letterlijk waarom die spelers niet in onze competitie spelen en wel in de Turkse ondanks dat die competitie minder goed is, ik geef je letterlijk twee grote redenen en ik kan je er nog meer geven als je wil. Daar ging de discussie dus helemaal wél over.

Neenee, die competitie is beter dan de onze. Net zoals de Saudische competitie beter is omdat Ronaldo en Benzema daar spelen, en de MLS is beter omdat Messi daar speelt, en de Chinese is/was beter omdat Fellaini daar speelde, etc.
Je moet wel kijken naar de namen van de spelers en niet naar het niveau van de clubs in internationale competities over meerdere jaren heen, nutteloze statistiek om te bepalen hoe goed een competitie is.

Turkse competitie is dan in het algemeen minder dan de onze maar Fenerbahçe en Galatasaray zijn gewoon 2 ploegen die beter zijn of op zijn minst gelijkaardig dan onze topploegen. En dat is niet zo vreemd als je kijkt naar de lonen die ze ginder kunnen betalen

De sterkte van de competitie is ook niet zo heel relevant om te bepalen of Fenerbahce een betere ploeg is dan Union. De Franse competitie is ook niet echt een hoogvlieger (vergeleken met de echte topcompetities), maar PSG is wel een ploeg die gewoon mee hoort te doen voor CL winst. Die 0-3 is stevig, maar Fenerbahce heeft gewoon veel betere spelers dan Union. Zelfs in de herfst van hun carrière.

Nope , weer verkeerd

In Turkije is ook een speciaal belasting statuut voor voetballers dacht ik?

Nuja hier halen we soms ook afdankers of spelers in de winter van hun carrière. Maar dat zijn dan helaas nog spelers van een lager niveau.

Nope , weer verkeerd
Wat ben jij toch een vermoeiend persoon om mee te discussiëren zeg.

Enfin, vermoeiend, normaal discussiëren met jou is praktisch onmogelijk.

In Turkije is ook een speciaal belasting statuut voor voetballers dacht ik?

Nuja hier halen we soms ook afdankers of spelers in de winter van hun carrière. Maar dat zijn dan helaas nog spelers van een lager niveau.
Klopt, inderdaad. Wat het financieel voor hun nóg aantrekkelijker maken.

Terug
Bovenaan