UEFA Conference League 2023-2024

Gent is verzwakt ja, maar ik mag toch verwachten dat ze dan nog steeds kwaliteit genoeg hebben om godbetert Maccabi Haifa uit te schakelen over twee wedstrijden.
We hebben sinds januari 1 keer gewonnen tegen Eupen…
Voor de rest zo goed als alles verloren.

Depoitre is basisspeler, zegt eigenlijk zo goed als alles.
Er is meer dan 60% van alle gemaakte doelpunten verkocht, en niets in de plaats gekomen.

Zoals maanden geleden voorspeld.
Gent gaat zijn seizoen in januari volledig weggooien.

Gent is verzwakt ja, maar ik mag toch verwachten dat ze dan nog steeds kwaliteit genoeg hebben om godbetert Maccabi Haifa uit te schakelen over twee wedstrijden.

Gershon, Refaelov, Saief en Seck spelen bij Haifa, dat zijn dus gewoon al 4 spelers op niveau van de Jupiler League en zeker op niveau van AA Gent.

Omgekeerd heb je dan AA Gent met Gandelman in het middenveld en dus gewoon niveau Israëlische liga én hun verzwakte kern door blessures, transfers en schorsingen (met Gerkens, Depoitre en Roef ga je echt geen potten breken).

Dan verschiet ik echt niet van dit resultaat.

Nee, Gent, dan nog eens zonder De Sart en Kums, is pure middelmaat op dit moment. Erg eigenlijk, in het begin van het seizoen achtte ik ze titelkandidaat, het kan snel verkeren.

Het bestuur mag in eigen boezem kijken. Ik begrijp dat Sam Baro wil saneren en de club financieel gezond maken, maar uw volledige voorlijn van de hand doen om terug te vallen op Tissoudali light en Depoitre op retour, zonder dus te investeren in kwaliteit, zelfs al is het korte termijn. Of het moet zijn dat het een bewuste zet is om na de wintermercato de handdoek in de ring te gooien om pas met het nieuwe seizoen een verse kern samen te stellen?

Ach, volgens de voorzitter had die wintermercato maar een beperkte impact op de kern en de ambities
Hij zal het toch wel beter weten zeker?🤡

Het bestuur mag in eigen boezem kijken. Ik begrijp dat Sam Baro wil saneren en de club financieel gezond maken, maar uw volledige voorlijn van de hand doen om terug te vallen op Tissoudali light en Depoitre op retour, zonder dus te investeren in kwaliteit, zelfs al is het korte termijn. Of het moet zijn dat het een bewuste zet is om na de wintermercato de handdoek in de ring te gooien om pas met het nieuwe seizoen een verse kern samen te stellen?
het ergste is nog: om terug op niveau te komen na de zomer, gaat ge heel uw sanering te niet moeten doen.

En welke spelers zullen willen komen, als je zelf geen Europees haalt?

Kan me trouwens inbeelden dat deze clusterfuck ook allesbehalve bevorderlijk is hoor de motivatie van de sterkhouders die wél bleven (De Sart, Watanabe, ...)

Als mannen als De Sart al uw dragende spelers moeten zijn.. Dat is een oké speler, maar niet als je top drie ambitie en Europese aspiraties hebt. Ik kan nog begrijpen dat ze Mitrovic terughalen, maar dat is toch ook een schrale troost.

De Sart vormt toch echt, samen met Kums, een heel sterk middenveld.

Ik zou De Sart any day verkiezen bij Club op het middenveld boven Vetlesen of Nielsen.

Gershon, Refaelov, Saief en Seck spelen bij Haifa, dat zijn dus gewoon al 4 spelers op niveau van de Jupiler League en zeker op niveau van AA Gent.

Omgekeerd heb je dan AA Gent met Gandelman in het middenveld en dus gewoon niveau Israëlische liga én hun verzwakte kern door blessures, transfers en schorsingen (met Gerkens, Depoitre en Roef ga je echt geen potten breken).

Dan verschiet ik echt niet van dit resultaat.

Nee, Gent, dan nog eens zonder De Sart en Kums, is pure middelmaat op dit moment. Erg eigenlijk, in het begin van het seizoen achtte ik ze titelkandidaat, het kan snel verkeren.

Gershon is 35, Refaelov is er 37 die zijn gewoon aan het einde van hun carrière en zijn niet meer de speler die ze waren in onze competitie. Seck moest weg bij Antwerp en Saief was al te plat bij Gent indertijd (en dan spreek ik over 6 jaar geleden ofzo). Dan zijn Gerkens, Depoitre en Roef nog van een hoger niveau dan sommigen die je nog Jupiler Pro League niveau aanmeet.

Gent was in alle opzichten de betere ploeg zowel qua invididuele kwaliteiten als collectief maar ze hebben zich laten ringeloren en vooral ook pech met oa het doelpunt na enkele minuten met een afgeweken bal. En dan mis je natuurlijk vernuft en scorend vermogen als je met blessures kampt of al je aanvallend geweld verkoopt

Ongelofelijk hoe we dit hebben overleefd. En dan heb ik het over de 2 matchen. Zo dramatisch spelen. Niet te doen. Zelden gezien dit.

Terug
Bovenaan