UEFA Conference League 2023-2024

Maar het was dan volgens sommigen wel een schande om te verliezen va Fener. En aangezien Besiktas nog veel slechter is, is het toch gewoon een logische zege :p

En Union won van Frankfurt net zoals PAOK, geen idee wat je wil zeggen hiermee?

Nu is het 'maar' PAOK maar dat PAOK won tweemaal van Frankfurt en eindigde ongeslagen in hun groep. De prestatie van Union was knap dat is het hem juist, Union was op dat moment dé beste ploeg in België en Frankfurt is niet zomaar een klein ploegje, dus dat PAOK is gewoon een degelijke tegenstander.
 
Ik begrijp de vraag op zich ook maar ik begrijp de uithaal niet dat we geen professionele competitie zijn niet. Hij haalt aan dat het overal wel zo is dat de ploegen rust krijgen nu en dat is niet waar. In de grote competities leggen ze de kalender nu echt niet stil
Da's zeker waar, maar ploegen uit die sterkere competities hebben wel vaker een budget dat een bredere kern toelaat waardoor ze beter gewapend zijn voor zo'n drukke eindspurt. Moesten we idd naar een format kunnen toewerken dat op zo'n moment uitstel toelaat, graag, maar ik begrijp best dat dat voor dit jaar niet meer mogelijk is.
 
Wat ik niet begrijp?

Grote Belgische clubs: wij willen playoffs, we willen niet tegen kleine clubs spelen, 4-6x op een jaar onder elkaar is beter.
Hoppa 40 wedstrijden, kassa kassa.

Diezelfde clubs: iedere keer het Europees wat goed gaat, neuten over die kalender van 40 wedstrijden in de competitie.

Stop met zagen en jullie belachelijk te maken.

Maar bon leuk voor Club dat ze door zijn.
 
Wat ik niet begrijp?

Grote Belgische clubs: wij willen playoffs, we willen niet tegen kleine clubs spelen, 4-6x op een jaar onder elkaar is beter.
Hoppa 40 wedstrijden, kassa kassa.

Diezelfde clubs: iedere keer het Europees wat goed gaat, neuten over die kalender van 40 wedstrijden in de competitie.

Stop met zagen en jullie belachelijk te maken.

Maar bon leuk voor Club dat ze door zijn.
Club is altijd tegen de playoffs geweest dus bovenstaande slaat nergens op
 
Club is altijd tegen de playoffs geweest dus bovenstaande slaat nergens op
Tegen de puntenhalvering, niet tegen de playoffs.
Of hebben ze effectief altijd tegen gestemd? In dat geval: I stand corrected wat Club op zich betreft.
Maar de algemene uitspraak blijft.

Let op, ik ben het volledig eens dat de kalender te druk is vanwege het format. Maar wie voor het format stemt (toch blijkbaar de meerderheid) moet niet klagen.

Nu soit, dat is voor een ander topic op zich.
Als Belg hoop ik dat Club kan stunten tegen Fiorentina.
 

Achter betaalmuur :)
 
In mijn vriendenkring werd daar niet denigrerend over gedaan, uw punt is?

veel mensen zeggen europees achter belgische clubs te staan, tot ze ver raken blijkbaar :laugh:
Hier toch ook niemand gehoord met zo'n uitlatingen. Zowat al mijn vrienden zijn wel club-fan en geen enkele deed denigrerend over de conference league vorig seizoen. Integendeel, iedereen was content dat er veel coëfficiënt werd gehaald door andere Belgische ploegen.
 
In mijn vriendenkring werd daar niet denigrerend over gedaan, uw punt is?

veel mensen zeggen europees achter belgische clubs te staan, tot ze ver raken blijkbaar :laugh:
Gohja ik ben dan het tegenovergestelde. Mij boeit het weinig wat andere clubs doen in Europa als het niet Anderlecht is. Ik kijk daar meestal zelf niet naar. Van mij mag elke ploeg ver geraken. Dat is goed. Maar als ze vroeg sneuvelen, ja dan is het ook maar zo. Dat laat mij allemaal koud eigenlijk.

Ik heb gewoon fervente Bruggelingen als vrienden en zij waren echt denigrerend over de kwartfinale van Anderlecht vorig seizoen. En nu is het bij hen plots het walhalla. Kan overal anders zijn maar zo ervaar ik het hier wel.
 
Als je ziet dat ploegen als Paok nog in de kwartfinale zitten is dat nu ook geen prestatie, een halve finale daarentegen :unsure:
 
Club heeft een hele mooie prestatie neergezet, net zoals Anderlecht vorig jaar ook een mooi parcours had afgelegd. Zoiets moeten we absoluut koesteren en waarderen. Het lijkt mij veel constanter voor het Belgisch voetbal om jaar op jaar één of meerdere clubs Europees te zien overwinteren, dan dat de Belgische clubs moeten krabben om ook maar één keer een Europese match te kunnen winnen of een voorronde te doorspartelen.
 
Conference League is gewoon zoals de Croky Cup, alleen belangrijk voor ploegen die er nog effectief inzitten en alle andere noemen het niet relevant/troostprijs.
Voor mij is het ook maar normaal dat we in kwartfinale stonden. En met PAOK ook dat we in halve finale staan, alhoewel ik nog wat vrees had door ons niveau voor de PO en daarna alle gele kaarten.
 
Nu is het 'maar' PAOK maar dat PAOK won tweemaal van Frankfurt en eindigde ongeslagen in hun groep. De prestatie van Union was knap dat is het hem juist, Union was op dat moment dé beste ploeg in België en Frankfurt is niet zomaar een klein ploegje, dus dat PAOK is gewoon een degelijke tegenstander.
het is dan ook maar PAOK. Het is niet alsof ze de Europes top hebben uitgeschakeld. Maar dat neemt niet weg dat je nog steeds zo'n knappe prestatie moet neerzetten
 
Als je ziet door welke ploegen onze Belgische teams Europees de laatste jaren zijn uitgeschakeld..

Puik gedaan van club met telkens een volwassen wedstrijd met vloeiende aanvallen.

De coëfficiënt kan er maar wel bij varen 🥳
 
Terug
Bovenaan