UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
Goh wat een wedstrijden maar hoe zuur dit als Barça supporter... Hoe dichtbij kan je erbij zitten en hoeveel pech kan je hebben. Pech dat vorige week Thuram en Dumfries nét fit raakten en alles bepaalden, pech dat Lautaro vandaag nét fit wordt en de eerste 2 goals mee verzorgt. Pech dat bij ons Baldé (en laten we eerlijk zijn, Lewa eigenlijk ook) net niet fit raakte en Koundé nét buiten strijd ging en naast Baldé, onze 2 gekwetste CVM's, Ter Stegen en Lewa mocht plaatsnemen op de gekwetstenbank. Pech dat de kansen van Lamine er niet ingingen, pech dat Sommer een van zijn beste matchen van het seizoen speelde of dat we nét geen penalty kregen (hadden ze die gegeven, niemand die er naar kraaide). Vooral Gerard Martin voor mij bij 3 goals volledig de mist in gegaan, die zal volgend jaar allicht niet meer bij Barça zitten, is veel te zwak voor dit niveau.

Maar kom, het is niet meer als bange lammetjes naar het slachthuis gevoerd worden tegen Bayern of Liverpool (of Roma), hier zit een volledig andere mentaliteit in, laat Flick de komende maanden maar aan het nieuwe seizoen werken, ik kijk er al naar uit. Nu toch met een klein hartje tegen Real die lekker uitgerust aan de wedstrijd begint tegen een Barça dat volledig uitgeput is.... Gelijkspelletje en ik ben content.

Goh wat een wedstrijden maar hoe zuur dit als Barça supporter... Hoe dichtbij kan je erbij zitten en hoeveel pech kan je hebben. Pech dat vorige week Thuram en Dumfries nét fit raakten en alles bepaalden, pech dat Lautaro vandaag nét fit wordt en de eerste 2 goals mee verzorgt. Pech dat bij ons Baldé (en laten we eerlijk zijn, Lewa eigenlijk ook) net niet fit raakte en Koundé nét buiten strijd ging en naast Baldé, onze 2 gekwetste CVM's, Ter Stegen en Lewa mocht plaatsnemen op de gekwetstenbank. Pech dat de kansen van Lamine er niet ingingen, pech dat Sommer een van zijn beste matchen van het seizoen speelde of dat we nét geen penalty kregen (hadden ze die gegeven, niemand die er naar kraaide). Vooral Gerard Martin voor mij bij 3 goals volledig de mist in gegaan, die zal volgend jaar allicht niet meer bij Barça zitten, is veel te zwak voor dit niveau.

Maar kom, het is niet meer als bange lammetjes naar het slachthuis gevoerd worden tegen Bayern of Liverpool (of Roma), hier zit een volledig andere mentaliteit in, laat Flick de komende maanden maar aan het nieuwe seizoen werken, ik kijk er al naar uit. Nu toch met een klein hartje tegen Real die lekker uitgerust aan de wedstrijd begint tegen een Barça dat volledig uitgeput is.... Gelijkspelletje en ik ben content.
Grotendeels akkoord met je post. Maar die laatste 2 goals toch op de kap van araujo

Grotendeels akkoord met je post. Maar die laatste 2 goals toch op de kap van araujo
Vind ik niet, 2x laat Gerard Martin zich ringeloren en kan Dumfries/Thuram de bal gewoon voorgeven. Hij wordt daar veels te gemakkelijk weggezet, bij die 2 fases (naast balverlies bij een eerdere goal) zie je dat hij nog veel bokes met choco moet eten. Die klosjaard (ben zijn naam kwijt) werkte dat gewoon graatzuiver af, chapeau om dat na 100 minuten als CV op uw 37 voor elkaar te brengen.

Als barca fan ben ik vooral superblij dat we er terug bij zijn, vorig seizoen had ik never nooit durven hopen dat we nu bij de final four zaten..

Dit soort avonden zijn toch de reden waarom je voetbalfan bent.

Veel goals (waaronder drama in de slotminuten), constant wisselende momentums, geregeld mooi voetbal langs twee kanten in twee verschillende stijlen, genialiteit (Yamal), wereldsaves (Sommer), pech (de paal), bijna penalty, etc. Wat wil je nog meer?

Ben niet echt Barca-fan, maar had hun wel liever in de finale gezien in een droomfinale (potentieel) tegen die andere mooi voetballende ploeg, PSG. Daar duim ik straks ook wel voor. Arsenal de laatste tijd toch weinig soeps (ook veel blessures vooraan natuurlijk).

Vind ik niet, 2x laat Gerard Martin zich ringeloren en kan Dumfries/Thuram de bal gewoon voorgeven. Hij wordt daar veels te gemakkelijk weggezet, bij die 2 fases (naast balverlies bij een eerdere goal) zie je dat hij nog veel bokes met choco moet eten. Die klosjaard (ben zijn naam kwijt) werkte dat gewoon graatzuiver af, chapeau om dat na 100 minuten als CV op uw 37 voor elkaar te brengen.
Tuurlijk is die (g Martin) nog niet klaar voor het hoogste niveau. Maar van zo'n Araujo mag je wel beter verwachten als je in minuut '70 invalt... Hij dekte acerbi verkeerd in minuut 93 en liet zich ringeloren door thuram in de verlengingen.

Kan echt niet

Je zag gisteren wel dat Yamal nog maar 17 is. Bakken en bakken talent, maar het was af en toe echt te geforceerd waardoor hij onnodig balverlies leed... i.p.v. elke keer iemand voorbij te willen dribbelen of de beslissende voorzet te geven moet die soms ook gewoon eens kort passen.
Ik stel ook voor dat hij opnieuw naar de kapper gaat om dat baaltje stro van zijn hoofd af te laten scheren.

Fascinerend wel hoe je als doelman 3 goals kan slikken, maar wat mij betreft toch man van de match bent.
Sommer!

Het is ook wel tekenend voor het gebrek aan diepte bij de kern van Barca als je iemand als Fort moet inbrengen.
Misschien heeft die jongen talent he, maar die kon gisteren toch echt nog niet mee met het niveau vond ik.

Het is ook wel tekenend voor het gebrek aan diepte bij de kern van Barca als je iemand als Fort moet inbrengen.
Misschien heeft die jongen talent he, maar die kon gisteren toch echt nog niet mee met het niveau vond ik.
Balde en kounde op de verkeerde moment geblesseerd he

Helemaal geen gebrek aan diepte maar als je 5 basisspelers geblesseerd hebt kan je ook niet verwachten dat die allemaal evenwaardig vervangen kunnen worden hé... Ter Stegen (wel net terug maar meer dan een half jaar geen wedstrijden gespeeld), Koundé, Baldé, Casado, Bernal, Lewandowski "net" fit maar eigenlijk niet... Tjah, dat is gewoon pech hebben. Fort is nog piepjong en heeft 2 weken geleden bvb een dijk van een match gespeeld, nu helaas niets gebracht op dat half uur maar moet je dat dan verwachten?

Dat Yamal ook nog wat jong is, tjah... Heel de ploeg stuurde ook gewoon alle ballen naar hem en hij moest maar zijn plan zien te trekken. Gaf hij een korte pass terug, dan belandde de bal alsnog bij hem, hij moest het dus ook gewoon allemaal zelf forceren.

Je zag gisteren wel dat Yamal nog maar 17 is. Bakken en bakken talent, maar het was af en toe echt te geforceerd waardoor hij onnodig balverlies leed... i.p.v. elke keer iemand voorbij te willen dribbelen of de beslissende voorzet te geven moet die soms ook gewoon eens kort passen.
Ik stel ook voor dat hij opnieuw naar de kapper gaat om dat baaltje stro van zijn hoofd af te laten scheren.

Fascinerend wel hoe je als doelman 3 goals kan slikken, maar wat mij betreft toch man van de match bent.
Sommer!
Eens dat hij qua risico-spel nog meer moet leren doseren. Langs de andere kant moest het gevaar wel vooral via hem komen (dat gevoel had ik toch).

Was echt onder de indruk van hoe vaak zijn dribbels wel lukken, en hoe sterk zijn inzicht en uitvoering is bij het geven van kansen- of minstens ruimte-creërende passes. De twee matchen gezien tegen Inter en echt zwaar onder de indruk (nog meer dan vorig jaar op het EK eigenlijk).

Als Barcelona die ploeg wat bij elkaar kan houden en de kwaliteit op hun zwakke punten wat kan verhogen, zou het wel eens kunnen dat ze terug dominant gaan worden de komende jaren. Yamal is duidelijk nog wat groen achter de oren, maar dat lijkt me ook doodnormaal op die leeftijd.

Persoonlijk vond ik de penalty helemaal correct, en ik zag nu ook niet meteen een grote overtreding in de fase van de 3-3. Hij had hem kunnen fluiten. Maar als hij er niet voor fluit, dan begrijp ik dat ook volledig. Ik was al blij dat de VAR daar niet tussenkwam, want de ref had het gezien, en de VAR mag in principe niet oordelen over de intensiteit van het contact.

Het probleem bij Barcelona was toch vooral de verdediging. Als je 2-3 voorstaat in de blessuretijd, dan mag je achterin niet zo verrast worden door een simpele lange bal.

Ik zie in ieder geval toch PSG voor de eerste keer de CL pakken dit jaar.

Al zou ik het toffer vinden als Arsenal hem pakt. Of Inter mag eigenlijk ook, dat is echt de dark horse van deze CL.

Tuurlijk is die (g Martin) nog niet klaar voor het hoogste niveau. Maar van zo'n Araujo mag je wel beter verwachten als je in minuut '70 invalt... Hij dekte acerbi verkeerd in minuut 93 en liet zich ringeloren door thuram in de verlengingen.

Kan echt niet

Martin was de linksback en bij de 3de goal klungelt hij eerst met een bal die zijn richting uitkomt en dan niet sterk genoeg in duel. Leek me ook geen fout op hem.

4de goal weet ik nimmer perfect maar alles gebeurde weer in zijn zone op de linksback. Ok Araujo laat zijn man te rap wegdraaien maar enkele seconden daarvoor was er weer niet stevig verdedigd en denk dat het weer Martin was.

Barcelona is niet door omwille van slecht verdedigen en in mijn ogen is Martin de hoofdschuldige.

Sommer!

Hier ben ik het totaaaaal niet mee eens eigenlijk. Yamal maakt 9 van de 10 keren de juiste beslissing, dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ook elke beslissing die hij neemt lukt. Ik heb twee matchen lang met open mond gekeken naar misschien wel de meest complete speler ooit op die leeftijd imo.

Hier ben ik het totaaaaal niet mee eens eigenlijk. Yamal maakt 9 van de 10 keren de juiste beslissing, dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ook elke beslissing die hij neemt lukt. Ik heb twee matchen lang met open mond gekeken naar misschien wel de meest complete speler ooit op die leeftijd imo.
Yamal is fenomenaal. 120 minuten vollen bak, veel gecreëerd maar gestoten op een Sommer in bloedvorm en tegen een van de beste verdedigingen van Europa.
Inter hing compleet in de touwen na de 2-3, maar de flits van Acerbi heeft hen gereanimeerd en uiteindelijk blijkt de bank van Inter sterker dan deze van Barcelona (deze laatste geteisterd door blessures).

Ok. Was ook niet slecht bedoeld he, Yamal is zo'n speler waarvoor ik naar een voetbalmatch kijk.

Ik ben eerder benieuwd naar wat we van hem allemaal gaan zien wanneer hij er 25 is. Als hij op deze manier verder doet, dan wordt het de volgende in het rijtje van de allergrootsten (CR7, Messi, Maradona, Cruyff, Zidane, Ronaldo9).

Net wanneer je denkt "het zal wel een tiental jaar wachten worden tot we opnieuw iemand zien van het niveau van Messi of CR7" is Yamal plots daar. Iemand die jarenlang een hele ploeg draagt en de ene na de andere prijs pakt.
Iedereen dacht dat van Mbappe, maar ik zie hem toch niet in dat rijtje terecht komen (ondanks zijn klasse).

Terug
Bovenaan