Tuingereedschap

Een kleine hakselaar staat hier als volgende op het lijstje.
Ik scheer 2 maal per jaar onze beukhaag en zou de takken versnipperen om in de tuin uit de strooien. Voedt de grond en werkt als bodembedekker.
 
Bollenplanter: aanwinst of onnuttig en gewoon een schep gebruiken?
Hangt af van je grond.
Wanneer je op zware leem- of kleigrond tuiniert wil ik je bij wijze van spreken gerust een goedkope bollenplanter kopen op voorwaarde dat je minstens 100 bollen in de grond plant en er een filmpje van maakt en hier post.
Iedere normale mens heeft die bollenplanter na 10 bollen al lang over de haag gegooid. 🤡 Werkt voor geen meter. Ik gebruik hier de gatenmaker voor een woelmuizenval die wel goed werkt (zeer dun, uit inox, maar niet goedkoop)
 
Iedere normale mens heeft die bollenplanter na 10 bollen al lang over de haag gegooid. 🤡 Werkt voor geen meter. Ik gebruik hier de gatenmaker voor een woelmuizenval die wel goed werkt (zeer dun, uit inox, maar niet goedkoop)

Duidelijk 😂

Ik heb zandgrond dus dan werkt een gewone bollenplanter wel veronderstel ik. Bij het opzoeken kwam ik bollenplanters tegen van De Wit en die zien er degelijk uit.

Wel een goede tip/alternatief!
 
Huren is meer gedoe en kost op termijn ook meer, dus waarom niet gewoon kopen? Iedereen wil tegelijk verticuteren, dus je moet goed op voorhand een datum vastleggen en dan is de kans er nog eens dat het die dag juist regent.

Bij Eurorent kost een elektrische verticuteermachine 22 euro per dag, terwijl je er één koopt voor 80-100 euro. Na max 5 jaar heb je de aankoopprijs eruit. Velen zelfs vroeger, aangezien velen meer dan 1x per jaar verticuteren.

Ik zal niet snel materiaal huren. Zelfs als je het maar éénmalig nodig hebt, ben je dikwijls minder kwijt door het te kopen dan te huren. Je kan het achteraf ook gewoon terug doorverkopen.
Met doorverkopen heb je ook weer gedoe natuurlijk.

En is zo'n machine huren dan zo moeilijk qua planning? Ik heb dat nu al 2x gehuurd en dat was gewoon naar die winkel gaan en ene meepakken. Niets van planning voor gedaan, gewoon binnengestapt en gevraagd om ene te huren. 5 min later had ik die mee.

Ik zie er het nut niet van in om dat ooit te kopen.
 
Met doorverkopen heb je ook weer gedoe natuurlijk.

En is zo'n machine huren dan zo moeilijk qua planning? Ik heb dat nu al 2x gehuurd en dat was gewoon naar die winkel gaan en ene meepakken. Niets van planning voor gedaan, gewoon binnengestapt en gevraagd om ene te huren. 5 min later had ik die mee.

Ik zie er het nut niet van in om dat ooit te kopen.
Aangezien je een machine huurt voor een bepaalde periode, komt er sowieso planning bij kijken. We zijn nu bijvoorbeeld onze gazon aan het heraanleggen. Aangezien het best een groot stuk is en we moeilijk bewerkbare grond hebben, heb ik het stuk over verschillende dagen moeten frezen en ben ik er ook nog eens verschillende keren moeten overgaan. Gezien het weer ook niet altijd meezat, waren die dagen verspreid over verschillende weken. Ik wil niet weten wat het gekost zou hebben om zo'n freesmachine te huren voor heel die periode of hoeveel gedoe het geweest zou zijn om de machine telkens te gaan halen en terug te brengen.
 
Met een kleine bemerking dat gehuurde machines meestal een pak professioneler zijn en ook beter werken dan het hobby-machine die je dan zelf zou aankopen.

Een deftig verticuteermachine kost toch 2000eur (eliet, Bijna altijd die in de verhuur ook).

Is 35-45eur in dagprijs verhuur. Daar koop je dat toch niet voor?
 
Met een kleine bemerking dat gehuurde machines meestal een pak professioneler zijn en ook beter werken dan het hobby-machine die je dan zelf zou aankopen.

Een deftig verticuteermachine kost toch 2000eur (eliet, Bijna altijd die in de verhuur ook).

Is 35-45eur in dagprijs verhuur. Daar koop je dat toch niet voor?
Een kleine bemerking zou ik dat toch niet noemen. Dat is zowaar de grootste reden dat mensen huren volgens mij.
Want als ene van 80 euro zou voldoen, hadden meer mensen wel zelf eentje gekocht.
 
Een kleine bemerking zou ik dat toch niet noemen. Dat is zowaar de grootste reden dat mensen huren volgens mij.
Want als ene van 80 euro zou voldoen, hadden meer mensen wel zelf eentje gekocht.
Idd. De reden dat ik zelf ook geen kettingzaag heb. Ik haal er voor 40 euro eentje van Husqvarna als ik het nodig heb.
 
Met een kleine bemerking dat gehuurde machines meestal een pak professioneler zijn en ook beter werken dan het hobby-machine die je dan zelf zou aankopen.

Een deftig verticuteermachine kost toch 2000eur (eliet, Bijna altijd die in de verhuur ook).

Is 35-45eur in dagprijs verhuur. Daar koop je dat toch niet voor?
Om te verticuteren heb ik nu toch niet bepaald meer nodig dan het machientje dat ik gebruik van de Aldi hoor. :p
Ik zal nooit beweren dat dit evenwaardig is aan een professionele machine, maar het doet wat het moet doen en is zeer compact op te bergen door het op te hangen aan de wand van ons tuinhuis. Meer heb ik dus niet nodig en ik heb het maar uit ons tuinhuis te nemen om te beginnen met verticuteren.
 
In dit geval zal dat inderdaad zo zijn. Het doet wat jij verwacht dat het doet (een prof machine doet dat effectief beter. Maar dat verschil is zeker de meerprijs niet waard, klopt.)

Uiteindelijk gebruik je dat 1 of max 2x per jaar. Na 5j heb je dat 10x gebruikt en zal het beste er af zijn. En na 3j (6x gebruiken) zit de garantie er op. Voor Aldi vrij safe dus.

Ik zou ook nooit voorstellen aan een particulier om een prof verticuteermachine aan te schaffen hoor. Dat is gemaakt om véél meer te werken dan 2x/jaar. Daarvoor betaal je de meerprijs. Niet omdat dat zodanig veel beter werkt.

Met huren heb je een beetje best of both worlds. Maar inderdaad iets meer geloop om te machine etc. Er is voor elke optie iets te zeggen :p
 
Ik heb hier een verticuteermachine te koop. 1 keer gebruikt en met factuur en nog garantie dus. Is wolf Garten en werkt heel goed, pm gerust voor meer info. Mag weg voor 60 euro (verkoop wegens verhuis).
 
Terug
Bovenaan