Update:
![]()
Soms mis ik mijn put maar al bij al is het wel een verbetering denk ik.
Dat is hier wel "het" Tuin topic he, wij willen botanische namen zien

Minder fijne periode om in de tuin te werken vind ik, al mijn borders krioelen van de kruisspinnen

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Update:
![]()
Soms mis ik mijn put maar al bij al is het wel een verbetering denk ik.

En waarom is dat dan minder fijn? “Ze doen geen vlieg kwaad “ zou ik nu niet durven zeggen, maar jou gaan ze echt geen kwaad doen hoor…Dat is hier wel "het" Tuin topic he, wij willen botanische namen zien
Minder fijne periode om in de tuin te werken vind ik, al mijn borders krioelen van de kruisspinnen![]()
En waarom is dat dan minder fijn? “Ze doen geen vlieg kwaad “ zou ik nu niet durven zeggen, maar jou gaan ze echt geen kwaad doen hoor…

Ik ben benieuwd hoe je gaat reageren wanneer je een wespspin in je tuin vindt![]()

Wtf?
Dat zit hier met hopen, prachtige beesten, maar ik heb er een panische angst van

Nog nooit gezien hier... Zal er eens op lettenDat zit hier met hopen, prachtige beesten, maar ik heb er een panische angst van![]()

).Ik moest hier vandaag aan denken. Achter mijn bijbouw is nog een klein stukje tuin waar ik eigenlijk nooit kom en waar de brandnetels altijd ruim 1m hoog staan.Vandaag en gisteren in de tuin gewerkt.
We morren wel over het weer, maar de combinatie van warmte en veel vocht maakt wel dat alle planten dit jaar gigantisch gegroeid zijn. De bloempluktuin, wat ik als een twee jarenproject had gezien, staat al helemaal vol. De stekken die ik dit voorjaar had genomen zijn nu echt volwassen planten. Pure waanzin eigenlijk.
Heel fijn: ik vind meerdere nesten van dagpauwoogrupsen op mijn brandnetels. Die vlinder was na twee droge jaren bijna verdwenen in Vlaanderen, maar toen ik daarstraks een wandeling maakte heb ik, zonder overdrijven, duizenden rupsen gezien van deze schoonheid. Overal waar je een groepje brandnetels ziet groeien, zie je een 'nest' met vaak honderden rupsen.
ik kom later nog wel eens terug.De eerste dagpauwogen beginnen nu ook te verschijnen, met nog 10 dagen max temperaturen boven de 20°C gaan die waarschijnlijk nog uitvliegen.Ik moest hier vandaag aan denken. Achter mijn bijbouw is nog een klein stukje tuin waar ik eigenlijk nooit kom en waar de brandnetels altijd ruim 1m hoog staan.
Ik dacht daar vandaag nog eens met de bosmaaier door te vlammen maar zag nu ook honderden van deze rupsen op die netels zitten.
Ik heb de bosmaaier dan maar weer opgeborgen en me op terras gezet met een goed boek - win winik kom later nog wel eens terug.
JaBinnenkort eens starten met m’n “wildlife haag”, ik dacht aan Hulst, Vlier, Hazelaar, Rood Kornoeltje, Liguster.
Iemand suggesties of bedenkingen?
Ja
Misschien nog vuilboom en meidoorn aan toevoegen