Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Veel mieren wijst meestal op de aanwezigheid van bladluizen. De mieren farmen die en leven van de zoetstoffen die de luizen afscheiden.Mijn sierperen en notenboom die in het voorjaar geplant zijn doen het supergoed, maar nu zag ik daarnet dat op 1 van de 2 sierperen het VOL met mieren zit (van beneden tot waarschijnlijk boven).
Kan dat kwaad? Zo ja, wat kan ik daartegen doen?
Dan is de volgende vraag wat ik tegen bladluizen moet/kan doenVeel mieren wijst meestal op de aanwezigheid van bladluizen. De mieren farmen die en leven van de zoetstoffen die de luizen afscheiden.
.Lieveheersbeestjes zoeken en die tussen je planten loslaten. Dat zijn echte badass bladluiskillers.Dan is de volgende vraag wat ik tegen bladluizen moet/kan doen.
lieveheersbeestjes verzamelenDan is de volgende vraag wat ik tegen bladluizen moet/kan doen.

GA gewoon met een luciferdoosje wandelen. Vang een 20-tal lieveheersbeestjesBedankt allemaal!
Nu heb ik de biogroei website ontdekt en wil ik insectenhotels en nestkastjes hangen, aaltjes uitzetten en lieveheersbeestjeslarven, wordt ineens een dure grap![]()
Een tijdje terug zei je dat het schandalig is dat mensen nog onkruidverdelgers gebruiken die bij wet verboden zijn. Nu raad je zelf iemand aan om de wet te overtreden.GA gewoon met een luciferdoosje wandelen. Vang een 20-tal lieveheersbeestjes
Zet die uit in je tuin, op de plant vol bladluizen
0 EUR
Je hebt gelijk. Ik zal dan ook consequent zijn en dit advies niet meer delen.Een tijdje terug zei je dat het schandalig is dat mensen nog onkruidverdelgers gebruiken die bij wet verboden zijn. Nu raad je zelf iemand aan om de wet te overtreden.
Lieveheersbeestjes zijn beschermd in België. Je mag ze niet in gevangenschap houden, doden, vangen, vervoeren of verhandelen. Je moet wel consequent zijn.
Ik ben gewoon van het principe: leven en laten leven. De wereld is al verzuurd genoeg. Maar als ik mensen zie die op anderen liggen te ziften over iets en er dan zelf aan zondigen, dan voel ik wel de nood om hen daarop te wijzen.Je hebt gelijk. Ik zal dan ook consequent zijn en dit advies niet meer delen.
Dat toont het verschil tussen jou en mij, want jij gaat blijven je buurt illegaal vergiftigen.

Dus spuit je illegaal gifIk ben gewoon van het principe: leven en laten leven.
Bullshit. In mijn tuin van 23 a is gedurende 10 jaar nog geen enkele keer een bestrijdingsmiddel ingezet, ik zou zelfs niet weten waarom. Nooit nodig gehad.In sommige gevallen kan je echter niet anders,
Omdat die mensen om die licentie te krijgen een examen moeten afleggen, en het juiste materiaal hebben. Bovendien vergiftigen ze hun buurt niet omdat zij de juiste dosis gebruiken, de overschotten correct verwerken en in theorie de regels volgen (bvb afstand tov van afwateringen en waterlopen). Indien ze dat niet doen en betrapt worden zijn ze hun licentie kwijt.da's ook de reden waarom mensen met een spuitlicentie nog volledig legaal deze middelen mogen gebruiken en "de buurt vergiftigen".
Klinkt mooi, maar in de realiteit is dat meestal het excuus bij uitstek om gewoon zuiver egoïsme te verantwoorden wanneer er iemand schade van ondervindt.Ik ben gewoon van het principe: leven en laten leven.
Kan zijn dat er zo'n mensen bestaan, maar ik voel me helemaal niet aangesproken. Hypocrisie vind ik alleszins veel erger dan hetgeen je hier beschrijft. Ik hou niet zo van mensen die doen alsof ze heiliger zijn dan de paus, want dat zijn meestal de ergste mensen.Klinkt mooi, maar in de realiteit is dat meestal het excuus bij uitstek om gewoon zuiver egoïsme te verantwoorden wanneer er iemand schade van ondervindt.
Thanks, komt in orde!Insectenhotel best naar het Zuiden richten en in volle zon
Met "leven en laten leven" kan je gewoon een hoop zaken die objectief fout zijn onder de mat vegen. Er is wat objectief, bewezen, wettelijk fout is en er is subjectieve onzin zoals "hypocrisie vind ik erger dan si of la naargelang het uitkomt".Kan zijn dat er zo'n mensen bestaan, maar ik voel me helemaal niet aangesproken. Hypocrisie vind ik alleszins veel erger dan hetgeen je hier beschrijft. Ik hou niet zo van mensen die doen alsof ze heiliger zijn dan de paus, want dat zijn meestal de ergste mensen.
Maar goed, door erop in te gaan heb ik deze thread ook meer vervuild dan ik zelf wil, carry on.